Ким Чен-ун си тръгна от Владивосток

Тръмп се обяви за ядрено разоръжаване

Намалиха броя на жертвите от атаките в Шри Ланка

Децата на Благоевград се впуснаха в приключението „На лов за великденски яйца”

Предложените от Макрон реформи срещнаха отпор

Джо Байдън се кандидатира за президент на САЩ, за „да спаси света“ от Тръмп

Какво ще поиска скоро комшийката, ако идва често за сол?

Десетки хиляди румънци идват у нас за празниците

Климатологът Георги Рачев: Пригответе си чадъри за събота и неделя

Ким Чен-ун обвини САЩ в „злонамерени“ действия

Преди 5 май: Страх, популизъм, неизвестност Апатията на гласоподавателите в Северна Македония може да направи избора за президент нелегитимен

Обстановката по пътищата е относително спокойна в първия почивен ден

От днес стартира кампанията за евроизборите

Вижте какво ще е времето днес

Избори за самочувствието на Източна Европа Юнкеровото поколение окончателно се провали в последния мандат на Европейския парламент

Alibaba инвестира 1 млрд. долара в облачни услуги

Китайският онлайн концерн Alibaba ще инвестира 1 млрд. долара в облачни технологии през следващите три години. Toва съобщават от концерна, цитирани от Financial Times.

Китайската група за онлайн търговия е най-големият доставчик на облачни услуги на вътрешния пазар, като отделът ѝ Aliyun притежава около 30% пазарен дял. Компанията започна опитите си да наложи облачните си услуги и в чужбина, а по-рано тази година построи първия си център за данни извън Китай в Силициевата долина, основно в подкрепа на клиентите на Alibaba в този регион.

Саймън Хю, президент на Aliyun, заяви, че облачните услуги ще „станат фундаментална структура за нови икономически развития“.

Китайската компания се старае да копира успеха на Amazon в облачните услуги.

Облачните услуги допринасят за по-малко от 2% от приходите на Alibaba, но компанията очаква сериозно увеличение. Според оценки на консултантската къща IDC целият пазар на облачни услуги в Китай възлиза на 717 млн. долара, докато в САЩ той е 37 млрд. долара.

Според проучване на SunTrust Robinson Humphrey облаците са навлезли в Китай в много по-малка степен отколкото в САЩ. Консултантите смятат обаче, че приходите на Aliyun могат да нараснат от 204 млн. долара през фискалната 2015 г. до повече от 1,2 млрд. долара до 2018 г.

Alibaba не обяви каква част от инвестицията от 1 млрд. долара ще бъде насочена извън страната. Компанията каза обаче, че Aliyun „се позиционира като претендент на установени играчи на световния пазар за облачни услуги“.

Компанията не заявява директно, че ще се състезава с Amazon в САЩ. „Облачният пазар е огромен и навлизането в него е много бавно, но има достатъчно за всички“, казват от компанията.

Alibaba има четири центъра за данни в Китай и един в Хонконг. По-рано през годината тя заяви, че планира да отвори още в Близкия изток, Сингапур, Япония и Европа.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.