5 коктейла, които помагат в борбата с килограмите

Чернодробни проблеми мъчат всеки трети 60% рядко или никога не са се изследвали

Военнослужещи унищожиха невзривена гранатa, намерена в Благоевград

Къде е „Метростанция „Любов”

МВнР отправи предупреждение към българите в Северна Ирландия

Камарата на строителите призова Елена Йончева да докаже обвиненията си с конкретни факти

Румен Радев: Жалките опити да бъда въвлечен в имотните далавери на властта само ме амбицират

Раздор в управляващата коалиция в Италия Крайнодясната „Лига” заплашвала да свали правителството заради корупционен скандал

Австрийските власти поискаха компенсации от „Фолксваген“

Два ключа ще пазят офертите в онлайн обществените поръчки Системата стартира от 1 ноември

Министър Вълчев: Едно от най-значимите ни предизвикателства е включването на всяко дете в образованието

Валентин Златев с по-висок пост в „Лукойл“

Порошенко и Зеленски си разменяха въпроси и обвинения на дебат в Киев

Вучич организира митинг в своя подкрепа

Гробна тишина настъпи в мрежата на ало-измамниците (обзор)

Български ученици с идея за „умен“ часовник за незрящи

Български ученици спечелиха петото издание на международното състезание „Социални иновации” (Social Innovation Relay). Те се представили с идея за „умен“ (smart) часовник за незрящи хора – многофункционално устройство, което служи едновременно като навигатор, комуникатор, телефон и анализатор и по този начин помага на незрящите да се интегрират по-ефективно в заобикалящата ги среда, съобщават от jabulgaria.org.

Наградите в конкурса бяха връчени днес от Junior Achievement Bulgaria и NN България. Идеята на българските ученици получи преди това възможност за участие на международен финал на престижното състезание.

„Чудесното на този проект е, че съчетава от една страна предприемаческата енергия на учениците от по-горните класове от много училища в страната с доброволческата инициатива на служителите на NN България, които бяха ментори, помагаха и напътстваха в процеса на изготвяне и оформяне на техните проекти, които са важни за цялото общество“, коментира Николай Стойков, главен изпълнителен директор на NN България.

„Инициативата „Социални иновации“ е една от най-добрите програми – както като практика на обучение, така и като корпоративно партньорство. Сътрудничеството с NN е ценно с това, че дава възможност за ангажирано участие на бизнес доброволци в менторството на ученическите екипи. Тази инициатива изгражда реална връзка между образованието и бизнеса“, каза Милена Стойчева, изпълнителен директор на Джуниър Ачийвмънт България.

„Социални иновации” е световно състезание, в което ученически отбори от 7 страни разработват проекти, които могат да окажат положително влияние върху обществото. Учениците Искрен Гайдаров, Любомира Любенова и Мария Иванова от Провадия достигнаха до победа, след като преодоляха конкуренция от общо 300 отбора и 1 000 ученици, включили се в националните кръгове на конкурса.

Искрен и Мария от отбора победител SeeTech обясниха, че всеки е имал своята роля в екипа – от проучвания и технически идеи до дизайна на устройството. Според Искрен работата с учителите и консултантите е надъхваща и стимулираща, тъй като те превръщат нещо, което изглежда сложно за учениците, в нещо изключително лесно.

„Програмата ни показа всички стъпки за създаването на успешен проект и за неговото представяне“, допълват победителите и решително заявяват, че ще направят всичко възможно, за да намерят финансиране за проекта си.

Милена Стойчева допълни, че младите хора, които са ангажирани в сферата на социума и обществото, са много добре ориентирани за областите, които имат нужда от подкрепа. Голяма част от проектите в състезанието са съчетание технологични решения, адресиращи проблем, който често е в посока на природата и нейното опазване, включително оползотворяване на остатъчните средства за намаляване на разхода и ресурсите.

„В същото време втората област на съчетаване на технологични и социални предизвикателства е свързана с хората в неравностойно положение, било то поради здравословни причини или поради социален ефект“, допълва тя.

Николай Стойков сподели, че компанията му е отворена за участие и в следващите издания на проекта и припомни, че NN Bulgaria има и други проекти по отношение на финансовата грамотност, които са фокусирани към различни сегменти и различни възрастови групи. Един от проектите е детска книжка по финансова грамотност за възрастови групи между 7 и 12 г. и техните родители, а другият – електронен сайт за информация в сферата на пенсионното осигуряване.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.