ООН прие единодушно резолюция за прекратяване на огъня в Сирия

Филм с българско участие спечели “Златна мечка” на “Берлинале” (СНИМКИ)

Шофьорка заби колата си във бензиностанция в Благоевград

Все повече туристи от Азия идват у нас с цел винен туризъм

Работодатели дават щедри бонуси за довеждане на нов колега в офиса

Сидеров: Мога да намера нов енергиен министър

КАТ преброи 2536 ранени по-малко от лекарите Разлика с над 22% между данните на МВР и Министерство на здравеопазването установи Институтът за пътна безопасност

Забраниха играчките оръжия в пакистанска провинция

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в неделя, 25 февруари 2018

Сняг и паднали дървета на Шипченския проход

Въоръжен мъж се барикадира в дома си във Велинград Излезе да вземе дърва за печката и го арестуваха

„Левски“ подгони вечния съперник

Цветанов в Сандански: Усилията на ГЕРБ са насочени към реализирането на успешни политики в местната власт

“Реал” се утвърди в тройката

Салах вкара 20-и гол с левия крак

Български ученици с идея за “умен” часовник за незрящи

Български ученици спечелиха петото издание на международното състезание „Социални иновации” (Social Innovation Relay). Те се представили с идея за “умен” (smart) часовник за незрящи хора – многофункционално устройство, което служи едновременно като навигатор, комуникатор, телефон и анализатор и по този начин помага на незрящите да се интегрират по-ефективно в заобикалящата ги среда, съобщават от jabulgaria.org.

Наградите в конкурса бяха връчени днес от Junior Achievement Bulgaria и NN България. Идеята на българските ученици получи преди това възможност за участие на международен финал на престижното състезание.

„Чудесното на този проект е, че съчетава от една страна предприемаческата енергия на учениците от по-горните класове от много училища в страната с доброволческата инициатива на служителите на NN България, които бяха ментори, помагаха и напътстваха в процеса на изготвяне и оформяне на техните проекти, които са важни за цялото общество“, коментира Николай Стойков, главен изпълнителен директор на NN България.

„Инициативата „Социални иновации“ е една от най-добрите програми – както като практика на обучение, така и като корпоративно партньорство. Сътрудничеството с NN е ценно с това, че дава възможност за ангажирано участие на бизнес доброволци в менторството на ученическите екипи. Тази инициатива изгражда реална връзка между образованието и бизнеса“, каза Милена Стойчева, изпълнителен директор на Джуниър Ачийвмънт България.

„Социални иновации” е световно състезание, в което ученически отбори от 7 страни разработват проекти, които могат да окажат положително влияние върху обществото. Учениците Искрен Гайдаров, Любомира Любенова и Мария Иванова от Провадия достигнаха до победа, след като преодоляха конкуренция от общо 300 отбора и 1 000 ученици, включили се в националните кръгове на конкурса.

Искрен и Мария от отбора победител SeeTech обясниха, че всеки е имал своята роля в екипа – от проучвания и технически идеи до дизайна на устройството. Според Искрен работата с учителите и консултантите е надъхваща и стимулираща, тъй като те превръщат нещо, което изглежда сложно за учениците, в нещо изключително лесно.

„Програмата ни показа всички стъпки за създаването на успешен проект и за неговото представяне“, допълват победителите и решително заявяват, че ще направят всичко възможно, за да намерят финансиране за проекта си.

Милена Стойчева допълни, че младите хора, които са ангажирани в сферата на социума и обществото, са много добре ориентирани за областите, които имат нужда от подкрепа. Голяма част от проектите в състезанието са съчетание технологични решения, адресиращи проблем, който често е в посока на природата и нейното опазване, включително оползотворяване на остатъчните средства за намаляване на разхода и ресурсите.

“В същото време втората област на съчетаване на технологични и социални предизвикателства е свързана с хората в неравностойно положение, било то поради здравословни причини или поради социален ефект“, допълва тя.

Николай Стойков сподели, че компанията му е отворена за участие и в следващите издания на проекта и припомни, че NN Bulgaria има и други проекти по отношение на финансовата грамотност, които са фокусирани към различни сегменти и различни възрастови групи. Един от проектите е детска книжка по финансова грамотност за възрастови групи между 7 и 12 г. и техните родители, а другият – електронен сайт за информация в сферата на пенсионното осигуряване.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.