Тежки глоби от ЕК заради „зеления“ хаос в Натура 2000 Министерският съвет отлага промените в Закона за биологичното разнообразие, които са единственият изход от ситуацията

Комикът Владимир Зеленски води със 73,2% според първите данни от президентските избори в Украйна

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 22 април 2019

Банките стават клиент №1 на колекторските фирми Събирачите на дългове се готвят да изкупят банкови вземания за още над 500 млн. лева

Най-много катастрофи стават привечер

Пускат през есента отсечката между Ябланица и Боаза

Всички задържани след спецакцията срещу ало измамници в Горна Оряховица остават в ареста

Над 200 жертви взеха 8 атентата в Шри Ланка (обзор)

Над 3000 дървета засадиха 150 доброволци от „Джи Пи Груп” Дружеството участва в проекта Новата гора

Слаба избирателна активност на президентските избори в Северна Македония

Бракуват агнешко с нечетлив печат Агенцията по храните проверява магазините в цялата страна

Велики пилоти с покана за рали „България”

17 души дариха кръв навръх Цветница в Търново Акцията бе организирана за поредна година в неделното училище на църквата "Св.Никола"

Над 100 рисувани чадъра от децата на ЦЛТРДБ вече са част от вдъхновяващата арт инсталация

Нападнаха лидера на водещата опозиционна партия в Турция (ВИДЕО)

Чистач на плажове намерил флаперона, за който се предполага, че е на Боинг 777

Чистач на плажове разказа за момента, в който се е натъкнал на фрагмента от самолет на плажа на остров в Индийския океан, предизвиквайки буря от спекулации по света, че парчето принадлежи на изчезналия полет MH370. Джони Бигей се е разхождал в търсене на камък, с който да си смачка чушките чили, когато се натъкнал на „странното нещо на брега”.

2-метровия флаперон, за който експертите смятат, че е от Боинг 777, подобен на този на the Malaysian Airlines, е бил покрит с пясък и е имал налепи по ръбовете. Той и колегите му издърпали съвсем на брега отломката, за да не си я прибере морето обратно, след което потърсили в Google „самолетни катастрофи” и направили връзката с MH370.

Едва ли тогава те са знаели, че тяхното откритие ще привлече към малкия им остров вниманието на целия свят и може би е разгадало една от най-големите авиационни мистерии. Усложнявайки загадката, Бигей намерил и останки на куфар близо до мястото, на което намерил флаперона. „Много е странно, направо настръхвам. Багажът е тук от вчера, но никой не му е обърнал внимание”, казва той.

Бигей ръководи екип от 8 души, които е отговорен за почистването на бреговата линия и популярна фитнес пътека в града Сейнт Андре в източната част на остров Реюнион.

По време на сутрешната му почивка в сряда той се е разхождал по плажа, за да търси камък, с който искал да си смачка чилитата – неотменна съставка в местната кухня. „Тогава видях странното нещо на брега”, спомня си Бигей, който извикал колегите си да видят находката. „Веднага щом го видях, разбрах, че е парче от самолет”, каза колегата му Седрик Гобалсуми.

Първоначално те си мислели да оставят находките, за да „може хората, които се разхождат по фитнес пътеката, да ги видят”. Но Гобалсуми казал, че „това не трябва да се прави”. „Парче от самолет в морето не е нещо обикновено. Казахме си, че хора може да са умрели в този самолет и техните семейства ще искат да знаят”, обяснява той.

Затова хората решил да подадат сигнал в местната полиция. „След това колега влезе в интернет от телефона си и потърси информация за инциденти със самолети и намери историята за малаизийския самолет”, разказва Бигей.

Новината за намерения фрагмент от самолет след това мигновено обикаля целия свят. „Не знаех, че ще стана толкова известен, докато търсех камък, с който да си смачкам чилито”, споделя Бигей.

Междувременно Journal de Ile de la Reunion написа, че специалистите са потвърдили съответствието между серийния номер на останката от самолета, намерена на френския остров Реюнион, и документацията за техническите спецификации на Boeing 777, който изчезна над Индийския океан. Експертите опровергаха данните за това, че на открития фрагмент е било открито обозначението „BB670” и уточниха, че цифрите се четат като „657BB”, което съответства на документацията на изчезналия самолет за задвижването на флаперона и панела на обшивката на флаперона.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.