На 10 декември 2018 да почерпят

Спортната звезда Ваня Стамболова отива на полуфинал на „Фермата“

Миенето на чинии бори стреса

Фейсбук забранява публикации със сексуален подтекст В социалната мрежа вече няма да може да се качват снимки с разголени тела

Катастрофа ограничи движението в активната лента при км 125 в посока Бургас на магистрала „Тракия“

Попфолк изпълнителката Емануела пред „Труд”: Люти страсти горят в песните ми Ако знаех формулата за успех, щях да работя само по нея

Саудитска Арабия отказва да екстрадира заподозрените за убийството на Хашоги

Захлаждане и валежи през новата седмица 

Музикалният продуцент Саня Армутлиева пред “Труд”: 100 000 души слушат легално музика у нас Експерти влизат в училищата по изкуства, за да разкажат за стойността на творческия продукт

ООН предоставя хуманитарна помощ на 650 000 сирийци

Шефът на кабинета на Тръмп Джон Кели подава оставка Пореден висш служител напуска Белия дом

Опасна снежна буря удари югоизточните райони на САЩ, отменени са над 1000 полета (СНИМКИ и ВИДЕО)

Търсят 5700 войници за 800 лв. заплата Най-голям е недостигът в пехотата, на места дефицитът стига 40%

Александър Вучич за снощния протест в Белград: Аз под натиск няма да работя

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 10 декември 2018

Ето как протича строежът на метрото в София (видео)

Близо 40% от най-новото разширение между метростанциите „Джеймс Баучер“ и бъдещата „Витоша“ вече е готово. Работниците изкопават по около 3 метра на ден. В тунелите досега не е влизала телевизионна камера. Репортаж на Нова тв показва как става това.

 

„Копае се с багери, които са по-различни от тези, които се виждат на повърхността, но все пак са багери. Слагат се метални рамки и след това – пръскан бетон с този робот”, разказва инж. Ангел Джоргов, експерт „Инвеститорски контрол“ в „Метрополитен“.

На инженерния език на Ангел, който вече няколко години отговаря за строителството на отделни участъци от метромрежата, това се нарича „нов австрийски тунелопробивен метод“.

Има машина, която набива 12-метровите метални тръби. Така че по тях впоследствие да бъде инжектиран бетон и цялата конструкция да се укрепи, преди да се изнесе земната маса.

Копае се от двете страни на подземния участък. Всеки от екипите изкопава средно по метър и половина на ден. Подземната среща на багерите и работниците е планирана до края на този месец. А междувременно в южния край на разширението скоро ще гради още една мегаструктура – станция „Витоша“.

Така изглежда една от най-големите станции, строени за софийското метро. Това е нейният край. Зад него има около 30-40 метра земна маса, която все още не е прокопана, за да свърже станцията с тунела. Стените и покрива на съоръжението са готови. Частично е изградено и дъното.

„Както виждате, вече работим по вътрешните конструкции на метрото. Там, където след една година ще има пътници, вече са готови перонните плочи”, обяснява инж. Ангел Джоргов, есперт „Инвеститорски контрол“ в „Метрополитен“.

Точно след една година новият тунел и станцията трябва да поемат своя дял от софийския пътникопоток. Очаква се над 25 000 души да се възползват от поредното разширение на метромрежата. Цената на километър подземен път е 16 милиона лева. За да се спазят сроковете, по проекта работят близо 150 души. В тунелите работата е с 24-часов цикъл, а по станцията се строи на две смени. На повърхността пък вече се оформя новият облик на булевард „Черни връх“ – с по три ленти в посока.

„Сега се надяваме на първи септември целият булевард с кръстовището със „Сребърна“ да пуснем движението в пълния му габарит”, казва инж. Ангел Джоргов, есперт „Инвеститорски контрол“ в „Метрополитен“.

За мащабите на страната софийското метро е една от забележителните мегаструктури. В момента са построени 36 километра линии и 31 метростанции. Всеки ден близо 400 000 софиянци потъват под земята, за да излязат до своето училище или до работно място. С своя пълен капацитет след години мрежата ще порасне двойно и ще облекчи трафика в столицата с над 1 милион пътници дневно.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.