Няма да глобяват за нерегистрирана винетка 10 лв. за пътуване по магистрала през уикенда

Темида в Търново отказа дело за 25 000 лева срещу ВСС

Предлагат ни нови Ф-16 блок 70

Българските и румънските военновъздушни сили участваха в съвместна летателна тренировка „Blue Bridge – 2018”

Велосипед притиснал и задушил 10-годишното дете, открито в асансьор

Цецка Цачева: Нямам предложение да стана посланик в Черна гора Не е обсъждано да поема пост в Конституционния съд, заяви правосъдният министър

Орбан иска „Турски поток“ да стига до Унгария Будапеща чака газ по тръбата към 2022 г.

Вдигат пенсиите с 5,7% от юли 2019 г. (обзор) Много хора имат куп партиди в частните фондове, защото фирми не внасят осигуровките

С тържествен водосвет откриха новата съдебна година в Бургас

Всяка вносна храна само със сертификат Документът ще се издава от контролния орган в държавата, където е произведена

КФН заличи „Лев Инс брокер“ от регистъра на застрахователните брокери

БАБХ: Вандализъм е упражнен срещу ветеринарните власти в Ямбол

Община Свищов реализира проект по Програма „Красива България“ за близо 200 000 лева

Красимир Каракачанов: Юридически съветник е заблудил президента за указа за освобождаване на Маринов

Вижте какво ще решава Министерският съвет утре, 19 септември 2018

Ето как протича строежът на метрото в София (видео)

Близо 40% от най-новото разширение между метростанциите „Джеймс Баучер“ и бъдещата „Витоша“ вече е готово. Работниците изкопават по около 3 метра на ден. В тунелите досега не е влизала телевизионна камера. Репортаж на Нова тв показва как става това.

 

„Копае се с багери, които са по-различни от тези, които се виждат на повърхността, но все пак са багери. Слагат се метални рамки и след това – пръскан бетон с този робот”, разказва инж. Ангел Джоргов, експерт „Инвеститорски контрол“ в „Метрополитен“.

На инженерния език на Ангел, който вече няколко години отговаря за строителството на отделни участъци от метромрежата, това се нарича „нов австрийски тунелопробивен метод“.

Има машина, която набива 12-метровите метални тръби. Така че по тях впоследствие да бъде инжектиран бетон и цялата конструкция да се укрепи, преди да се изнесе земната маса.

Копае се от двете страни на подземния участък. Всеки от екипите изкопава средно по метър и половина на ден. Подземната среща на багерите и работниците е планирана до края на този месец. А междувременно в южния край на разширението скоро ще гради още една мегаструктура – станция „Витоша“.

Така изглежда една от най-големите станции, строени за софийското метро. Това е нейният край. Зад него има около 30-40 метра земна маса, която все още не е прокопана, за да свърже станцията с тунела. Стените и покрива на съоръжението са готови. Частично е изградено и дъното.

„Както виждате, вече работим по вътрешните конструкции на метрото. Там, където след една година ще има пътници, вече са готови перонните плочи”, обяснява инж. Ангел Джоргов, есперт „Инвеститорски контрол“ в „Метрополитен“.

Точно след една година новият тунел и станцията трябва да поемат своя дял от софийския пътникопоток. Очаква се над 25 000 души да се възползват от поредното разширение на метромрежата. Цената на километър подземен път е 16 милиона лева. За да се спазят сроковете, по проекта работят близо 150 души. В тунелите работата е с 24-часов цикъл, а по станцията се строи на две смени. На повърхността пък вече се оформя новият облик на булевард „Черни връх“ – с по три ленти в посока.

„Сега се надяваме на първи септември целият булевард с кръстовището със „Сребърна“ да пуснем движението в пълния му габарит”, казва инж. Ангел Джоргов, есперт „Инвеститорски контрол“ в „Метрополитен“.

За мащабите на страната софийското метро е една от забележителните мегаструктури. В момента са построени 36 километра линии и 31 метростанции. Всеки ден близо 400 000 софиянци потъват под земята, за да излязат до своето училище или до работно място. С своя пълен капацитет след години мрежата ще порасне двойно и ще облекчи трафика в столицата с над 1 милион пътници дневно.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.