Дават на съд помощник машинист на влак, убил машиниста

На 7 август 2015 г. Окръжна прокуратура-Стара Загора внесе в съда обвинителен акт срещу Христо Тиляшев, на 44 г. от гр. Асеновград, за нарушаване на правилата за движение при управление на подвижен ж п състав и причиняване по непредпазливост на телесна повреда или смърт на едно или повече лица, съобщиха от Главна прокуратура.

На 12 юли 2014 г. в района западно от жп гара Калояновец, област Стара Загора, при управление на подвижен железопътен състав – бърз влак № 8601 –София –Варна, състоящ се от локомотив и пет вагона, като локомотивен машинист е нарушил правила за движение.

Според обвинителния акт Христо Тиляшев е нарушил два текста от правилата за движение. Така при наредено транзитно преминаване по четвърти коловоз на гара Калояновец, от железен път 1 на железен път 2, не спазил указанията на предупредителния и входния светофор , управлявайки влака със скорост от 106 км/ч. при разрешена до 40 км/ч. В резултат, на което причинил по непредпазливост смъртта на Венко Т., на 39 г., и средни телесни повреди на четири лица – Николина Н., Мария Ц., Джурдан А. и Васил И., които се изразяват в трайно затруднение на движението на крайници и тялото.

От деянието на Теляшев е настъпила смърт на едно лице и телесни повреди на повече от едно лице и случаят е особено тежък.

По делото са разпитани 50 свидетели, изготвени са заключенията на множество експертизи - съдебно-медицински, химически, технически и др.

БГНЕС припомня, че на 12 юли 2014 г. още в нощта след инцидента бе иззета черна кутия на катастрофиралия влак. В нея подробно е запазено всичко, което се е случило по време на пътуването до мига на инцидента.

При инцидента, станал на 12 юли с бързия влак София-Варна, загина машинистът на влака, а 14 души бяха ранени, като петима от тях останаха в старозагорската болница. В композицията пътуваха около 160 пътници.

Експерти тогава посочиха, че проблеми с железния път не е имало, тъй като системите за сигурност са много надеждни и факта, че през това трасе за 14 минути са преминали два влака. Още тогава се породиха съмнения защо помощник-машинистът е управлявал влака. Светофарите, които указват с каква скорост трябва да навлезе машината в този участък, са работили и те не са само един.

Знакът е показвал за отклонение, че е трябвало да премине с 40 км/ч. За разлика от автомобилните знаци, този знак се подава най-малко километър напред. Има повторителен – предупредителен сигнал, който му казва, че трябва след спирачно разстояние да спре или да премине с 40 км/ч. Светофарите са два последователни. Един основен и един предупредителен преди него.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Крими и право