Цветан Цветанов за оставката на Теменужка Петкова: Ще излезем с достойнство от тази ситуация

Владислав Горанов: Теменужка Петкова не ме е информирала за решението си

Министърът на енергетиката Теменужка Петкова подава оставка Обясни, че познава хората в "Инерком", но не им е кума

Двама възрастни българи са заловени с девет килограма хероин в Гърция

С тематична програма и много изненади Община Благоевград посреща Баба Марта

Задържаха ученик, ограбил лекарства и пари от баба

Румен Радев: България подкрепя усилията на Сърбия за европейската интеграция

65% от ромите в гетата живеели в „конструктивно устойчиви сгради върху собствени терени“

Борисов в Брюксел: Ако гарантираме охрана на границата, споразумения със съседите и центрове за мигрантите, дискусията в ЕС ще върви по-лесно

АПИ предупреждава шофьорите да карат внимателно, от неделя се очакват снеговалежи и силен вятър

Вучич към Радев: По-добър и лоялен партньор от Сърбия трудно ще намерите

Над един килограм канабис иззеха полицаи от Севлиево Задържан е 35-годишен мъж

ГДБОП неутрализирала 109 организирани престъпни групи

Пияна шофьорка нападна катаджия при проверка Жената пътувала с малолетното си дете

24 863 са регистрираните без работа в Северозапада

Директор на училище: Във време на плурализъм указания към учебниците са излишни

“Да има упътвания, които поправят грешките в учебниците от 1-ви до 4-ти клас, докато се напишат нови е не добре обмислена и излишна идея”. Това заяви Диян Стаматов, директор на 119 СОУ “Академик Михаил Арнаудов”, цитиран от БГНЕС.

Вчера министърът на образованието Тодор Танев предлага до приемането на закона за нови учебници от 1-ви до 4-ти клас към тях да се приложат коригиращи свитъци.

“И тези свитъци да не бъдат нещо като алтернатива на учебниците. Не. Тези свитъци ще бъдат раздадени на учителите и на родителите за пояснения на някои съдържания в съществуващите учебници като методически указания, които да коригират общо грешките като схема”, каза Танев.

“Това е малко излишно в настоящия момент, защото един месец преди старта на учебната година, каквито и указания да се изработят, тяхното приложение няма да бъде качествено и ефективно, защото всеки един учител работи не по указания, а по учебника, който е издаден от съответното издателство. По-важен е не учебникът, а начинът по, който един учител преподава. Именно в това е магията на самата професия, въобще”, смята Стаматов.

Той е убеден, че вместо да се правят временни малки указания или притурки, които да са насочени към група учители или неясно кои родители, е много по-разумно министерството да се справи с приемането на новия закон, с промяна на учебните планове и самите учебници, и отстраняване на грешките им.

“Тази идея е не добре обмислена. Не само, че е нереалистично това да се направи преди началото на учебната година, но е и напълно излишно. Издаването на едно огромно количество указания, което да е насочено към всички родители и учители от 1-ви и 4-ти клас е харчене на излишни средства преди старта на годината, които могат да бъдат дадени за съвсем други, далеч по-полезни неща”, заяви директорът на 119 СОУ.

Според него добри или лоши настоящите учебници биха могли да се използват и през учебна година. Грешките, които съществуват в тях, винаги ще ги има, защото няма идеален учебник и няма авторски коректив, който детайлно да може да изчисти и отстрани всички възможни грешки, добави Диян Стаматов.

Директорът е убеден, че стабилно изоставаме от европейския цивилизован свят на преподаване, където учебниците са едно от средствата за самоподготовка на учениците. В нормалния свят отдавна вниманието е насочено към електронните учебници и използването на Интернет като допълнителен формат, каза той.

Стаматов отхвърля идеята да има само един учебник по предмет, тъй като, според него, това не е особено разумно, предвид времето в, което живеем – на изключително голям плурализъм на мнения.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.