Тръмп: Действията на Русия и Иран в Сирия са срам

Kорнелия Нинова: Борисов да не се крие зад полите на Гинка и Теменужка Гинка да дойде в парламента и да обясни как стана собственик на ЧЕЗ, поиска лидерът на БСП

ЕС реже парите за земеделие и Кохезионната политика

Туск за Брекзит: Позицията на Великобритания е чиста илюзия

Десетки убити и ранени при атентат с две коли бомби в Могадишу

Белград ще ползва опита на София при изграждане на метрото

Омбудсманът Мая Манолова: Ще наблюдавам с повишено внимание сделката за ЧЕЗ

Пенев внесе молба за касиране на изборите за президент на БФС

Пътят Асеновград–Пловдив става магистрален през лятото

Холандия призна Арменския геноцид и разсърди Турция

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в събота, 24 февруари 2018

БАН ще отговори официално на критиките към доклада за „Белене”

Тръмп призна: Плешив съм, крия се с прическата

Губернаторът на щата Флорида иска въоръжен полицай във всяко общинско училище

Кашата с касата се забърка здраво До понеделник смятат дълговете към чужди фондове, данните на шефа на НЗОК не били верни

Кажете “не!” на вечните оправдания

Трафикът беше ужасен, съседите правиха купон и цяла нощ не успях да мигна, миналата седмица бях претрупан със задачи и не успях да предам доклада си навреме. Оправданията на служителите, че са закъснели за работа или че не са могли да изпълнят задачите си в срок, нямат край.

Естествено всички сме хора и на всички ни се случва да грешим. Затова като мениджър не бива да драматизирате, ако става въпрос за единични случаи. Но трябва да имате едно наум и да знаете, че вървите върху много тънък лед. Ако номерът минава постоянно и не вземете мерки, това няма да остане незабелязано от останалата част от екипа. И много скоро оправданията, че някой не си е свършил работата, ще се превърнат в постоянна практика.

Така вместо да изградите необходимите отговорност и ангажираност у служителите, ще ги провокирате да измислят нови и все по-убедителни извинения, с които да прикрият мързела или лошата си организация. Най-лошото е, че това руши имиджа ви на мениджър и влошава продуктивността на екипа.

Премерeно съчувствие

Какво може да направите? На първо място осмислете вашето
поведение и спрете да толерирате оправданията. Вероятно често ви се е случвало някой колега да влезе в кабинета с наведена глава и да започне: „Напоследък ми се струпа страшно много работа. Съжалявам, но не успях да завърша проекта си навреме.“ Най-лесно в този случай е да махнете с ръка и да кажете: „Разбирам, не се притеснявай. Ще довършиш работата си днес.“

Умението да влезеш в положението на подчинените и да ги подкрепяш е много важно за всеки ръководител. Но ако не искате да се превърнете в редовен слушател на оправдания, спрете да приемате извиненията за различни провинения безкритично и да ги подминавате с лека ръка.
Вместо това анализирайте причините за проблема. Отговорете си на въпроса дали наистина служителят е бил претоварен. Може би е трябвало да дадете задачата на друг колега, който не е имал толкова задачи.

Говорете със служителите

Ако подчиненият ви се оплаква, че не е имал достатъчно време, попитайте го кога е получил проекта и кога е започнал да работи по него. Настоявайте да получите отговор с какви други задачи е бил натоварен и как е приоритизирал времето си. С подобен разговор постигате две цели. Първо можете да установите причината за забавянето и второ – показвате, че не толерирате оправданията и не позволявате да ви водят за носа.

Ако смятате, че сте разпределили правилно задачите и причината е, че служителят не може да се организира добре, поговорете с него. Поставете ясни времеви и професионални критерии за изпълнението на всяка задача. Спокойно, но твърдо кажете, че повече не можете да допускате отклонения нито в срока, нито в качеството на изпълнение. По време на разговора не атакувайте подчинения си на лична основа. Избягвайте заплашителни приказки от типа: “Знаеш ли колко безработни чакат за твоето място.” Вместо това обяснете какви са последствията от забавянето или некачественото изпълнение на работата върху приходите на фирмата и средствата за заплати, от което страдат всички негови колеги. Същата тактика може да приложите и при служители, които вечно закъсняват и все някой друг им е виновен.

Въведете санкции

Ако нищо друго не помага, въведете наказания под някаква форма за провинилите се служители. Помислете внимателно какви да са санкциите. Глобяването може да доведе до положителни резултати, но е възможно и да демотивира персонала. Вместо да бъркате в джоба на служителите, може да ги накарате да останат в офиса, докато не свършат работата си. Това, че колегите им си тръгват по-рано, вероятно ще им подейства като публично порицание и ще ги накара следващия път да се трудят по-експедитивно и съвестно. И най-важното, ще разберат, че вечните оправдания не вършат работа.

Нелоша тактика е да действате по обратния ред и да въведете система за поощрения за най-кадърните и съвестни служители. Най-силният стимул са парите, но ако нямате такава възможност, можете да въведете други награди. Като например безплатно място за паркиране, допълнителен почивен ден или бутилка хубаво вино.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.