„Юнайтед“ би „Челси“, Жозе не трепна

Мария и Мегз заровиха томахавките След като получи приза за Попфолк идол на годината, Фики се прибра да отпразнува изписването на първородния му син

„Лацио“ лети към Шампионската лига

Ген. Тодор Бояджиев разкри как е било подслушвано посолството на САЩ

Осъдиха на смърт 16 туркини за принадлежност към ИДИЛ

“Пирин” прекъсна серията от загуби

Северна Корея желае да започне диалог със САЩ

Юнкер: Македония е на прав път, може да получи препоръка от ЕК до няколко месеца

Депутатът Николай Бошкилов напуска ръководния екип на БСП-Благоевград

Обилни снеговалежи и силен вятър тази нощ и утре, червен код в областите Смолян и Кърджали

От Българска банка за развитие обявиха, че нямат участие в сделката по продажбата на ЧЕЗ

Нови боеве са избухнали Източна Гута

Путин, Меркел и Макрон са обсъдили ситуацията в Сирия

ГЕРБ обвини Нинова, че “пуска плоски лъжи”

МВР със съвети какво да правим при обилни снеговалежи и силен вятър

Всяко пето българче е било тормозено по интернет

Всяко пето дете става обект на подигравки и тормоз в мрежата, каза координаторът на Националния център за безопасен интернет Георги Апостолов пред “Фокус”.

По думите му обаче родителите все повече се интересуват какво правят децата им в интернет и познават навиците им.

“Оказва се, че възрастните вече много по-добре познават навиците на децата си, т.е. какво правят в интернет. Онлайн рисковете са минали от 13-а на 6-а позиция сред тревогите на родителите, така че е по-добре да говорим за начина на употреба, защото рисковете са там”, коментира Апостолов.

Той казва още, че привикването към интернет е реакция на емоционален дефицит и проблем в семейството, а проблемът на пристрастяването към мрежата е в това за какви цели се използва. Според координатора на националния център е рисково, когато детето прекарва времето си в интернет, защото скучае и няма какво да прави. “То губи физическа активност, чете по-малко, започва да използва по-ограничен речник, поведението се ръководи от екстремно съдържание като клипове в интернет за различни предизвикателства, като целта е колкото по-екстремно нещо можеш да направиш и да го качиш, толкова по-популярен ще бъдеш”, коментира Апостолов.

По думите му образователната система трябва да покаже, че интернет е полезно средство, а родителите – да подтикнат децата към другите му функции, не само към гледането на клипове и социалните мрежи.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.