Пиян вокалист на „Кикимора” провали грандиозния концерт във Велико Търново със Старозагорската опера Публиката напуска залата по средата на „Children in Time“

Христина Даскалова е новият зам.-председател на Апелативен съд – Велико Търново

ВСС избра нов районен прокурор на Козлодуй

Бизнесът отмени протеста срещу поскъпването на тока Той щеше да се проведе на 28 февруари т.г.

Инициатива за 130 години от създаването на Бургаската библиотека: Брандиран автобус с ликовете на родни класици пътува по линия № 9

Тръмп промени позициите си: По-строг контрол на оръжията в САЩ (ИНФОГРАФИКА) Президентът обмисля и други мерки

Москва вини Вашингтон в намеса във вота за Кремъл Много било трудно да се поправят отношенията

На 332 българи е отказано лечение в чужбина през 2017 г.

МОН предприема допълнителни мерки за олекотяване на ученическите раници

Образувано е досъдебно производство за извършено престъпление при строителството на оградата по границата

Вицепремиерът Валери Симеонов ще проведе работно съвещание за безопасната експлоатация на язовирните стени

Футболист прати 18-годишен в кома

Дрон тори 1 хектар за 15 минути Воден матрак за крави повишава млеконадоя

Шефът на НЗОК проф. Камен Плочев: 271, 2 млн. лева са задълженията ни към други държави

„Асарел-Медет“ продължава подкрепата за Община Панагюрище

Нов път скъсява пътуването до Терминал 2

Нов път ще скъси значително времетраенето на пътуването до Терминал 2 на летище София. Той ще бъде изграден след около една година и ще отвежда директно пътуващите от последните 500 метра на булевард „Брюксел“ до сградата на новия пътнически терминал, без да преминават през кръстовище. Това предполага нова обществена поръчка на транспортното министерство, обявена тези дни.

Ведомството кани кандидатите да подадат до 25 септември оферти за проектиране и изграждане на пътя, чията стойност е 13,4 млн. лв. Отделно ще се платят още около 200 хил. лева на фирма за строителен надзор, за чието избиране се прави отделна поръчка.

13 млн. лева е актуалната цена на около километър и половина аутобан и то по най-високите цени, с които поръчки се печелят за новите магистрали у нас. От ведомството на Ивайло Московски обаче обясниха за „Труд“, че пътят ще бъде почти с габаритите на магистрала, т.е. ще има по две ленти във всяка посока, разделени от мантинела. Такива се габаритите и на булевард „Брюксел“. Освен това пътят ще преминава на колони върху околните терени, а отделно от това трябва да има и сложно съоръжение при свързването с булевард „Брюксел“.

Пътят е щял да бъде и по-скъп, но част от пилоните, върху които ще е поставен, вече са монтирани. Това стана преди около 8 години, когато заедно със строежа на новия пътнически терминал бе проектиран и пряк път до него. Тогава обаче парите от бюджета не стигнаха и проектът бе изоставен. Затова в момента пътуващите с кола или автобус до Терминал 2 трябва първо да стигнат до кръстовище, което е на около 300 метра от Терминал 1 и след това да завият надясно. Това при натоварено движение отнема допълнително около 5-10 минути за придвижване.

Изискванията към кандидатите да проектират и построят новия път са доста високи. Те трябва да докажат, че разполагат със собствен или привлечен паричен ресурс от поне 4 млн. лв. и че са строили такова съоръжение през последните 3 години.

Тъй като поръчката е „на инженеринг“, избраната фирма няма да има право да надвишава определената стойност, независимо дали се появяват непредвидени дейности. Затова обаче в договорите се определя допълнителна сума и ако примерно се появят неотбелязани в картите подземни комуникации и се налага да се местят, това трябва да се направи в рамките на допълнителната сума.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете