Модерен лазер заработи в Медицински университет-Варна Лекуват безплатно 90 души, загубили зрението си заради катаракта

Анна Мария Петрова-Гюзелева представи стихосбирката си „…А душата знае“ в Павликени

Жителите на Косовска Митровица дължат 13 млн. евро за вода

НОКА иска промени в стандарта за българските млечни продукти

Поход от Велико Търново до хижа „Божур“ дава начало на кампанията ‚Движи се и победи“ Туристическата разходка ще е тази събота

Енергийният министър Петкова ще посети „Мини Марица-изток“

Тотален хаос в район “Младост”, няма кой да замести Иванчева

Иззеха голямо количество фалшификати на световни марки от магазин в Пловдив

Американска отнесе 500 долара глоба заради недекларирана ябълка

34 бармани мерят сили в национално състезание За първи път ги изпитват и на теория

ПАСЕ посъветва Турция да отмени предсрочните президентски и парламентарни избори

Сотир Цацаров в Брюксел: Тероризмът не е само бомби и гибел на невинни хора, а е в компютрите и социалните мрежи

Архитекти на електровелосипеди ще се грижат за парковете в София Осигурени са 10 колела

Шофьор с 1,40 промила алкохол метна 50 лева на полицаи

Специалисти: Парите за психиатричната помощ не стигат дори за оцеляването й

Слаба реклама удря БГ туризма

Два фактора са довели до спада на приходите в туристическия бранш – липсата на реклама и ниските цени на услугите. Това стана ясно от коментари на председателя на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти Байко Байков и на Боян Павлов от Института за анализи и оценки в туризма. Преди дни Националният статистически институт излезе с данни, според които през първият месец на летния сезон – юни, броят на нощувките се е свил с 15%, а приходите – с 12% на годишна база.

Байко Байков подчерта, че за първото полугодие туристите в България са били с 280 хил. души по-малко, като отливът на чужденци е от почти всички пазари. “В числа спрямо 2013 г. при Германия има спад от 13%, при Гърция – 35%, а за Великобритания е 20%”, обобщи Байков.

По думите му липсва какъвто и да било маркетинг и реклама към крайни клиенти, както и стимулиращи мерки в пазари като Германия, Великобритания, Швеция, Италия, Испания, Франция, Сърбия, Гърция и Македония.

“Това е абсолютно необяснимо и е основната причина, вместо да компенсираме спада при източните пазари чрез тези, да реализираме спад и на тези”, каза Байков. България като туристическа дестинация не съществува в Google, като маркетингова кампания не съществува в Youtube, има символично присъствие в социалните медии, добави той.

Според Боян Павлов основна причина за спада на приходите е 20% по-ниската цена на услугите, на каквато повечето хотелиери заложиха в началото на сезона. “Това, че всички намалиха цените, естествено води до ниски приходи, независимо от заетостта на базата”, каза анализаторът. Сред причините за кризата в туристическия бранш Павлов посочи и отлива на руски туристи. Според данните на института до края на годината руснаците ще бъдат с около 150 хил. души по-малко в сравнение с миналата година.

По отношение на българските туристи очакванията на Павлов са през август 80 хил. българи да отидат на почивка в Гърция, а 110 хил. гърци да влязат в България. Турция остава най-популярната дестинация за българите със 120 хил. души, пътуващи за курортите на Средиземно море.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.