Лукс хотелите с над 300 млн. евро приходи 575 хил. туристи са пренощували в София в скъпи хотели

Меркел и Ердоган са заявили желание за подобряване на двустранните отношения

Зидан поиска „Юнайтед“

Битата камериерка на „Златни пясъци“: Австриецът ме удари с юмрук в лицето В съда не се извинил, оправдал се с главоболие

„Левски“ разкара Жорди Гомес

БСП поиска оставките на Цецка Цачева и Зорница Даскалова

Караме коли за 1,3 млрд. лева на лизинг

Задържаха „мулета“, оставили 6 720 лв. в маратонка Съсед видял колата им и част от номера

„Лудогорец“ вади 4 млн. лева за нов

5 нови фонда инвестират у нас Вече са осигурени 800 млн. долара

Ангелкова осъди насилието върху камериерка в хотел на „Златни пясъци“

Премиерът се впечатли от най-древния град на Европа Обеща финансиране за археологическия обект "Провадия-Солницата"

Премиерът Борисов: Ремонтът на Старо Оряхово – Провадия ще се облекчи значително движението

Стотици гледат двубоя на „Армията“

Богдан Кирилов е новият директор на Изпълнителната агенция по лекарствата

Слаба реклама удря БГ туризма

Два фактора са довели до спада на приходите в туристическия бранш – липсата на реклама и ниските цени на услугите. Това стана ясно от коментари на председателя на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти Байко Байков и на Боян Павлов от Института за анализи и оценки в туризма. Преди дни Националният статистически институт излезе с данни, според които през първият месец на летния сезон – юни, броят на нощувките се е свил с 15%, а приходите – с 12% на годишна база.

Байко Байков подчерта, че за първото полугодие туристите в България са били с 280 хил. души по-малко, като отливът на чужденци е от почти всички пазари. “В числа спрямо 2013 г. при Германия има спад от 13%, при Гърция – 35%, а за Великобритания е 20%”, обобщи Байков.

По думите му липсва какъвто и да било маркетинг и реклама към крайни клиенти, както и стимулиращи мерки в пазари като Германия, Великобритания, Швеция, Италия, Испания, Франция, Сърбия, Гърция и Македония.

“Това е абсолютно необяснимо и е основната причина, вместо да компенсираме спада при източните пазари чрез тези, да реализираме спад и на тези”, каза Байков. България като туристическа дестинация не съществува в Google, като маркетингова кампания не съществува в Youtube, има символично присъствие в социалните медии, добави той.

Според Боян Павлов основна причина за спада на приходите е 20% по-ниската цена на услугите, на каквато повечето хотелиери заложиха в началото на сезона. “Това, че всички намалиха цените, естествено води до ниски приходи, независимо от заетостта на базата”, каза анализаторът. Сред причините за кризата в туристическия бранш Павлов посочи и отлива на руски туристи. Според данните на института до края на годината руснаците ще бъдат с около 150 хил. души по-малко в сравнение с миналата година.

По отношение на българските туристи очакванията на Павлов са през август 80 хил. българи да отидат на почивка в Гърция, а 110 хил. гърци да влязат в България. Турция остава най-популярната дестинация за българите със 120 хил. души, пътуващи за курортите на Средиземно море.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.