Над един килограм канабис иззеха полицаи от Севлиево Задържан е 35-годишен мъж

ГДБОП неутрализирала 109 организирани престъпни групи

Пияна шофьорка нападна катаджия при проверка Жената пътувала с малолетното си дете

24 863 са регистрираните без работа в Северозапада

Нинова: Гинка от Пазарджик купи ЧЕЗ?! Толкова ли няма държавата 300 милиона, попита лидерът на БСП

Волен Сидеров: Всичко в коалицията е наред, надявам се да се виждаме по-често Нямаме абсолютно никакви разминавания, заяви Цветан Цветанов

Проф. Емил Ботев: Успешните прогнози за земетресения са под 10%

Иззеха пушката на 68-годишен хулиган, стрелял по котките на съседа

Глобиха управителка на заведение с 2000 лева заради непълнолетни деца

Истанбулската конвенция отключи дебат, който нашето общество отлага с десетилетия

Полицията иззе амфетамин, метаамфетамин и марихуана в Търновско Дрогата е намерена при специализирани полицейски операции в региона

Ученик с диабет помогна в благотворителна кампания за болно момче от Търново

Делян Добрев за купувача на ЧЕЗ в България: Първоначално ми се стори като фалшива новина Вероятно и ДАНС ще го провери, заяви депутатът от ГЕРБ

Полицай почина след сблъсъци между футболни фенове

118 научни работници са участвали в 23 одобрени и финансирани проекта в Стопанската академия в Свищов Висшето училище представи резултатите от научноизследователските си дейност

Българи направиха UBER за рибари

АЙСЕХЕЛ РУФИ

“Асоциацията на повечето хора за риболов е свързана със скучно висене цял ден на най-близкия водоем. Но това е стереотип, който не би могъл да бъде по-погрешен. Истината е, че спортният риболов е едно от най-популярните хобита в света с над 500 млн. рибари, практикуващи всяка година. Ходенето за риба е свързано с постоянни пътувания и закупуване на оборудване, което създава индустрия за десетки милиарди долари. За сравнение – само преките разходи, свързани с риболовни пътувания в САЩ, надвишават 22 милиарда долара, което е 2 пъти по-голямо от целия им боксофис.” Така Тома Недялков обяснява раждането на идеята за GoGoFish – първа по рода си дигитална платформа за споделени риболовни излети.

Тома е на 29 години, завършил е Американския колеж в София, а след това и Музикалната академия с оперно пеене. От години се занимава с инвестиционно консултиране… и риболов в свободното си време. Така преди няколко месеца решава, че вече е време начинът, по който се организират риболовни пътувания, да бъде коренно променен, и събира силен екип около идеята – експерт с над 10 години опит в бизнес развитие и програмист с богат международен опит в разработването на дигитални решения, след което запретват ръкави и започват работа.

Целта им е до края на август онлайн платформата за рибарите да стартира в България, хващайки силния риболовен сезон, а до края на годината – на поне още 2 пазара в Европа.

“В момента ставаме свидетели на революцията на споделената икономика в лицето на идеи като Airbnb, Uber и Blablacar, които изцяло променят начина, по който хората са правили едно или друго нещо досега. Риболовът по някаква причина все още остава скрит под радара на дигитализацията. Пазарът е с огромен мащаб – само в САЩ например има над 60 милиона рибари, харчещи 48 милиарда долара на година за риболов; в Европа пък има 25 милиона рибари с разходи от малко над 25 милиарда евро за любимото хоби. Общият брой на риболовните пътувания на двата континента е над 800 милиона излета на година и ние искаме да направим организирането на тези излети по-лесно, по-евтино и по-достъпно за всеки. Вярваме, че и моментът за подобна инициатива е подходящ, тъй като щом хората са готови да споделят къщите си с непознати, ще са готови да споделят и риболовните си пътувания.“

Казано с най-прости думи GoGoFish е онлайн решение за споделени риболовни пътувания, където рибари с празни места в кола/лодка могат да ги предложат на други и по този начин да споделят разходите и такъмите си, както и цялото изживяване.
„Нови хора, пред които да споделиш рибарските си истории за огромни риби, винаги са добре дошли“, допълва с усмивка Тома и обяснява как се е породила оригиналната идея:
“Когато започнахме, искахме да решим 3 основни проблема, с които поне аз се сблъсквам почти всяка седмица. Първо – организирането на излет може да бъде голямо главоболие, тъй като е свързано със звънене на всички познати рибари и постоянни промени в плановете им. Търсехме начин как този процес да бъде изнесен онлайн и да се случва само с няколко клика на мишката. Второ – отиването за риба на няколкостотин километра означава сериозен разход, а в повече случаи сме само двама души в колата. Това означава, че имаме три места, които биха могли да бъдат запълнени, и да споделим разхода си на пет вместо на две. И трето – търсехме вариант как рибарите да имат достъп до нови места и типове риболов. Например – ако искам да отида на морски риболов, трябва да имам лодка и съответното оборудване за това, нали така? Но лодката е прекалено скъпа, а и защо да купувам специални въдици, когато ще ги ползвам само няколко дни годишно? В същия момент има вече хора с лодки и нужното оборудване, които пък нямат компания и търсят как да оптимизират разходите си. Ние просто даваме лесен начин на тези няколко души да се свържат един с друг.”

„Интересно е, че досега не срещаме почти никаква съпротива към идеята, макар че очаквахме такава – обикновено новите идеи имат нужда от време да узреят у хората. Познати и непознати реагират положително на това, което им разказваме, като почти винаги акцентът за тях е върху намалената разходна част и спестяването на пари. Рибарите виждат в това възможност да ходят още по-често и най-накрая да отидат до мечтаните дестинации, тъй като ще има с кого и при нормални разходи. Това ни радва много и ни мотивира още повече да действаме бързо напред.“
Екипът разказва, че имат потвърден инвестиционен интерес и от местни инвеститори, и от европейски такива. Финансирането им е нужно, за да излязат извън пределите на страната и да атакуват чуждите пазари. Предпочитат да затворят сделка с български партньор и идеята да тръгне от България, за да покажат на хората, че и оттук може да бъде създадено нещо голямо, стига да следват мечтите си.

Тома коментира още един проблем, а именно намалелите популации на риба в България, а и навсякъде по света. Тъй като с приятелите му мислят и по този въпрос, са решили след няколко месеца да стартират и дъщерна платформа на GoGoFish, която ще има за цел да създава „Хвани & пусни“ култура у рибарите, както и практика хората да даряват за различни кампании по зарибяване. „Риболовците са ключови за опазване на природните аквакултури и силно насърчаваме практикуването на „Хвани & пусни“ риболов. Рибните популации в световен мащаб намаляват драстично и вярваме, че ние сме тези, които трябва и могат да преобърнат тази негативна тенденция. Природата има нужда от нас повече отвсякога и рибарите могат да направят огромна промяна, стига да го осъзнаят.“
В момента GoGoFish е на етап преди пускане, като рибарите, а и не само, могат да въведат мейлите си на http://gogofish.com и да са от първите регистрирани потребители. За момента има сериозен интерес – само за няколко седмици от качване на въпросната страница онлайн има над четири хиляди посещения от всички краища на страната. GoGoFish стартира в България около 22 август, като ще бъде напълно безплатна. Седмица-две след старта ще бъдат достъпни и мобилните приложения за iOS и Android.
Дали онлайн платформата ще успее да свърже рибарите от България и света? Стискаме палци и ще следим с интерес.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете