В разгара на лятото Ferrari разголи най-новия си автомобил 488 GTB и го остави без нищо отгоре. Конструкторският стриптийз свали покрива на купето и го превърна в един съблазнителен открит модел – 488 Spider, дефилиращ по бански костюм в новия син цвят Blu Corsa. Досега не е създавана толкова бърза и толкова мощна кола с подвижен хардоп и с централно разположен двигател V8.
По стара италианска традиция производителят от Маранело не афишира цени, но се очаква кабриото да се струва поне 220 000 евро, което е с 20 000 евро повече от купето. Срещу надценката избраните купувачи ще получат сгъваем твърд покрив, който се отваря и затваря автоматично за 14 секунди, като изчезва под капака на двигателя зад пътниците. Изборът на хардтоп пред мек гюрук има своите предимства, защото е по-лек с около 20 кг и осигурява по-голям комфорт за двамата души в купето. За което клиентът все пак плаща надценка от 20 000 евро - колкото за един приличен нов автомобил от средния клас. Зад главите на пътниците има малка стъклена преграда, която се регулира в три позиции на височина и предпазва пасажерите от турболенция при високи скорости. Стъклото е и един вид звуков филтър за величествената симфония на осемте цилиндъра на двигателя – когато е свалено, ревът на мотора достига безпрепятсвено до ушите на пътниците. Някои аеродинамични подобрения увеличават обтекаемостта на каросерията и притискането към асфалта – за по-сигурно и по-приятно пътуване без покрив при скорости като максималната – 325 км/ч.
Колко гориво гълта едно Ferrari е важно повече за собственикът на бензиностанцията, не на колата. И макар италианската компания да продава автомобили на хора с дълбоки джобове и петролни кладенци, се налагат някои неизбежни мерки за намаляване на консумацията на двигателя и ограничаване на изхвърляните в атмосферата вредни емисии. Такава е тенденцията в целия автомобилен бранш и в Маранело са длъжни да се съобразяват. С много смели технически промени инженерите са постигнали намаляване на средния разход с 0,4 л/100 км в сравнение с предишния модел Ferrari 458. Ако беше някоя масова стандартна кола, тази икономия на 400 милилитра бензин щеше да изглежда впечатляващо. Но това е Ferrari и ще глътне от раз половин литър за един спринт на няколко светофара в центъра с мощен рев, който ще отекне в крайните квартали. Затова резервоарът на кабриото побира 78 л и би трябвало да стигне за изминаване на около 700 км, ако шофьорът постигне посочения от производителя среден разход от 11,4 л/100 км. Което изглежда мисия невъзможна при наличието на 670 коня и 760 Nm въртящ момент зад гърба на пилота.
Централно разположеният двигател 3,9 V8 е с 0,6 л по-малък от атмосферния мотор 4,5 V8 на досегашното Ferrari 458. Но принудителното пълнене с двойно турбо генерира по-висока мощност от по-малкия агрегат. Реално новото кабрио разполага със 100 коня и 220 Nm повече въпреки намаления работен обем. Фераристите са готови да приемат мерките за икономия, само когато те ще направят колата по-бърза, а не по-пестелива. Както е в този случай. Единственият минус на новия турбомотор е това, че се развърта “само” до 8000 оборота, докато старият атмосферен двигател стига 9000 оборота. Цялата мощ на ескадрона от 670 коня се предава на задните колела от 7-степенна трансмисия с двоен съединител. Скоростната кутия осигурява на водача по-висок въртящ момент при всяка по-горна предавка. При потегляне например максималният въртящ момент е лимитиран до 600 Nm и ограничението няма за цел да щади предавателната кутия, а да подобри динамиката и пътното поведение. Едно Ferrari винаги е еталон в това отношение и 488 Spider не прави изключение. Спринтира от място до 100 км/ч точно за 3 секунди, а до 200 км/ч – за още 5,7 секунди.
Един кон тегли 2,12 кг
Новото кабрио 488 Spider тежи 1525 кг и е незабележимо по-леко с 10 кг в сравнение със старото 458 Spider. 41,5% от масата се пада на предния мост, а 58,5% на задния. Рамата е излята от алуминиеви и магнезиеви сплави, с което е станала по-здрава и издръжлива на удар и усукване. Твърдият покрив е изцяло от алуминий. С увеличаването на мощността и намаляването на теглото се подобрява тяхното съотношение. На една конска сила се пада да задвижва само 2,12 кг. Двата турбокомпресора не само вдигат потенциала на двигателя, но и ускоряват реакцията му. Елиминирана е всякаква следа от турбодупка и забавяне при натискане на педала на газта.
Ferrari 488 Spider
Двигател V8
Пълнене битурбо
Работен обем 3902 см3
Мощност 670 к.с./8000 об.
Макс. въртящ момент 760 Nm/3000 об. на 7-а предавка
Компресия 9,4:1
Гориво А98
Среден разход 11,4 л/100 км
Емисии CO2 260 г/км
Трансмисия 7-степ. автом. F1
0-100 км/ч 3,0 сек
0-200 км/ч 8,7 сек
0-400 м 10,55 сек
0-1000 м 18,9 сек
Дължина 4,57 м
Широчина 1,95 м
Височина 1,21 м
Междуосие 2,65 м
Тегло 1525 кг
Багажник 250 л
Резервоар 78 л
Предни гуми 245/35 ZR 20 J9.0
Задни гуми 305/30 ZR 20 J11.0
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш