Citroen C4 - различен от останалите

Обновеният компактен модел се задвижва от по-малки двигатели, има по-нисък разход на гориво и чрез турбомощност предоставя по-голяма наслада при шофиране.

Френските автомобили винаги са били по един характерен начин по-меки и по-хармонични от останалите в Европа. Такова усещане създава дори френската дума за кола - voiture, която гали ухото, звучи приятно и оригинално. И френските превозни средства са такива - оригинални и приятни за шофиране и за возене. Те не се подчиняват на строгия перфекционизъм на германските автомобили (wagen), на скандинавската практичност (bil) или на идеята на италианските (macchina) да гъделичкат егото и да доставят липсващия тестостерон на водача. Купувачите обаче търсят не само оригиналност, но и функционалност, комбинирани с известна доза атлетичност.
Новият Citroen С4 съчетава по един аристократичен и разумен начин тези качества в компактния клас, където практичността е приоритет за повечето потребители. В това отношение френската кола има с какво да се похвали. Багажникът побира 408 л (с 58 л повече от най-купувания модел в сегмента VW Golf) и при сгъване на делимите облегалки (с ниша за ски и дълги предмети) на задните седалки товарният капацитет се увеличава до 1183 л. Контактът на 12 волта и подвижната лампа в багажника са малки, но много полезни удобства, които не се намират в други автомобили. Или чекмеджетата под предните седалки, където могат да се държат различни вещи и задължителни принадлежности като сигналната жилетка.
Втората генерация C4 е на пазара от 2010 година и при обновяването й размерите не са променени - 4,33 м дължина, 1,79 м широчина, 1,49 м височина при междуосие 2,61 м. Основен критерий при компактните хечбеци е съотношението между габаритите и вътрешното пространство, а Citroen предлага щедро място за пътниците, което се усеща особено добре на задната седалка. Голямата жабка побира обемисти предмети, в джобовете на вратите влизат 1,5-литрови бутилки, още вещи могат да се сложат в отделението между предните места. Френските автомобили глезят пътниците си и С4 им предоставя възможности като стъклен панорамен покрив с електрическа щора, висококачествена аудиосистема HiFi DENON с цифров усилвател, обемно разпространение на звука, тонколони отзад и басова колона. Водачът може да ползва функцията за масаж на своята седалка с електрическо регулиране в областта на кръста. Шумоизолацията е на топниво, тъй като са поставени допълнителни абсорбиращи панели в двигателния отсек, купето е допълнително уплътнено, а челното стъкло е покрито с абсорбиращ слой. Глезотиите не свършват дотук, защото вътрешното осветление може да се настрои в четири различни тона освен стандартната бяла светлина.
Обновяването на дизайна отвън засяга основно фаровете. На пътя С4 се разпознава с нов светлинен подпис и открояващи се дневни LED светлини. Щедро хромираните емблематични шеврони свързват фаровете и предната част придобива по-агресивен и категоричен характер. Фаровете за мъгла са с функция за допълнително осветление в завой, която се активира при включване на мигача или при завъртане на волана. Задните светлини също са нови и изпъкват с 3D ефект. А в движение С4 изпъква с приятно и стабилно пътно поведение - запазена марка на Citroen по отношение на комфортното возене.
За разлика от умерените външни промени под предния капак е направен сериозен ъпдейт. Всички двигатели отговарят на задължителната от 1 септември екологична норма Евро 6 и са по-икономични с 25%. Чудесният 1,6-литров дизелов мотор BlueHDi е усъвършенстван и се предлага в нива на мощност 90, 100 и 120 конски сили. Той работи тихо и енергично, доставя солиден въртящ момент и дава среден разход между 3,6 и 4,1 л/100 км (в зависимост от мощността). Така един пълен резервоар от 60 л стига за изминаването на над 1500 км. Новият бензинов двигател от семейството PureTech с три цилиндъра и турбопълнене генерира 110 и 130 конски сили от работен обем 1,2 л. Този агрегат е много интересна алтернатива на дизеловите моторизации, защото гарантира нисък разход под 5 л/100 км и завидна пъргавина с максимален въртящ момент 205-230 Nm при ниски обороти (1750) благодарение на турбото, което се развърта до 240 000 оборота в минута. Върховото изпълнение на модела разчита на двулитров дизел BlueHDi със 150 коня. Предлаганият нов автоматик с шест предавки работи бързо и плавно и това ще зарадва водачите, които не обичат да боравят със скоростния лост. Изобщо целият пакет на Citroen C4 функционира много меко. Също като звученето на думата voiture.

БЪРЗА ЛОКАЛИЗАЦИЯ ПО ВСЯКО ВРЕМЕ

Citroen С4 е оборудван с нов 7-инчов сензорен екран, който служи за навигационната и мултимедийната система, както и за интеграция на смартфон и управление на основните параметри на автомобила. Навигацията изобразява картата в перспектива, показва ограниченията на скоростта и предлага най-икономичния маршрут. На борда присъстват много електронни системи като ултразвуковото наблюдение на мъртвата зона на видимост, предупреждението при напускане на лентата, асистентът за потегляне под наклон и контролът на сцеплението за сняг, лед и кал. Услугата Connect Box осигурява локализация и спешна помощ в случай на злополука. Виртуалната сервизна книжка алармира за наложително обслужване и следи консумацията на гориво и отделяния въглероден диоксид.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили