Цвета Караянчева пред император Акихито: С мощната си икономика Япония е ключов фактор в международната политика

Катастрофа стана на Летище София, няма пострадали

Рекорден бюджет за чистота в София За 2019 г. се предвиждат 205 млн. лв.

Теди Бургазлиева показа за първи път близнаците Семейството на най-красивата българка за 2002 г. се сдоби с нов дом в Лос Анджелис

Учени разкриха на какво се дължи здравината на паяжината

Премиерът Борисов и турският министър на търговията обсъдиха развитието на търговско-икономическото партньорство

Спипаха 31-годишен мъж с канабис и кокаин в Силистра

Благоевград е домакин на Кубинска танцова панорама

Четири столични квартала останаха без парно заради авария

От ЧЕЗ призовават за разумно потребление на електроенергия

Одобриха проект за близо 4 млн. евро на община Велико Търново по INTERREG С 3,9 млн.евро ще бъдат рехабилитирани улици в старата столица

Кирил Ананиев подписа договорите за доставка на първите над 200 нови линейки

Адвокат Ирен Савова: Съобщението за моята смърт е твърдо преувеличено Не са верни и слуховете, че полицията вече е заловила автора на заплахата с некролози, коментира защитникът на държавата за царските имоти

Местят оригиналния факел на Статуята на свободата в музей

Търговски обект горя на Околовръстното шосе на София (СНИМКИ)

Дизелът в България е най-скъп в целия Европейски съюз

Дизелът в България е най-скъп в целия Европейски съюз преди облагането му с акциз и ДДС, по данни на сайта energy.eu, който обобщава информация за горивата от всички страни членки.

Според европейския сайт към 12 август стойността на дизела, включваща цената на производител или вносител, плюс търговската надценка по бензиностанциите е била 0,658 евро.

Това е с 23,92% над средната цена в общността от 0,531 евро. Заради по-високи данъци и такси обаче в 11 държави от ЕС дизелът по бензиностанциите е по-скъп, отколкото в България.

При масовия бензин А95 положението е подобно – стойността без данъци и такси в България е петата най-висока в целия ЕС. При добавяне на налозите обаче цената се оказва сред най-ниските по бензиностанциите в Европа.

От Българската петролна и газова асоциация коментираха пред „Труд“, че не могат да дадат никаква информация, тъй като в момента Комисията за защита на конкуренцията прави секторен анализ.

Големите вериги бензиностанции също отказаха да коментират.
Нафтата у нас е сред най-скъпите в ЕС още от март тази година. Тогава цената беше четвъртата най-висока в общността и заради това вицепремиерът по икономическите въпроси Томислав Дончев поиска спешна проверка от КЗК. Резултатите от нея така и не бяха огласени.

От КЗК коментираха вчера пред „Труд“, че са предали резултатите от проверката на 31 март на вицепремиера и само той може да ги огласи. „Труд“ зададе вчера по имейл въпрос на вицепремиера за резултатите от проверката, но до редакционното приключване на броя не получи отговор.

В резултат на проверката обаче антимонополистите са започнали пълно разследване на пазара. Те проверяват дали няма картел между участниците или злоупотреба с господстващо положение.

През последните две седмици цената на бензина и дизела у нас непрекъснато се променя, като ту пада с 2 до 4 стотинки, ту се вдига с толкова. На международните пазари ситуацията с петрола е коренно различна – цената му продължава да пада вече седма поредна седмица, като американският лек петрол се смъкна до 42,09 долара за барел с доставка през септември.

Анализаторите твърдят, че тенденцията ще е устойчива. По данни на експерти, ако това падане на цените продължи, макар и със закъснение това ще се отрази и на цените на едро и дребно у нас.

По-голяма част от българските бензиностанции купуват горивата си от рафинерията „Лукойл Нефтохим Бургас“, останалите внасят количества от Румъния и Гърция. Цената в Гърция обаче е третата най-скъпа в ЕС, сочат данните на energy.eu, Румъния е по средата в класацията.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.