Бащата на прегазения 6-годишен Петьо: Не вярвам в правосъдието, но има Господ

Общинска с ново ръководство Ангел Геков става изпълнителен директор

МВФ: Намалете лошите кредити

Десет души са загинали след рухване на жилищна сграда в Кайро

Руски депутат: Русия е изпитала 200 нови типове оръжия в Сирия

Лайпциг може да забрани дизеловите автомобили

Вучич и Лавров се обединиха около църковната и военна независимост на Сърбия

Холандските депутати гласуваха за признаване на арменския геноцид

Кръвта на подрастващите подмладява мозъка

Полицията в Русе проверява сигнал за общински съветник от ГЕРБ, участвал в побой

Чешката полиция издирва българин, обрал дете

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в петък, 23 февруари 2018

Сорос плаща за ромите да останат в гетата Фондации настояват за узаконяване на къщите в махалите

Оставиха Легионера за 72 часа зад решетките

Египетски полицаи спасиха дете, падащо от третия етаж

Триетажен възел свързва „Люлин” с Околовръстното

Първият участък на Западната дъга на софийското Околовръстно ще бъде довършен и открит в края на октомври. Това съобщиха за “Труд” от пътната агенция. Така след 3-годишно строителство и двукратно удължаване на крайния срок с общо една година магистрала “Люлин” вече се свързва по подходящ начин с Околовръстното. На 3 км на север се изгражда друг пътен възел за международния трафик на това място.

Първата копка на Западната дъга бе направена през 2012 г. и тогава се смяташе, че строителството ще приключи през август 2014 г. Но когато срокът наближи, се оказа, че не всички отчуждителни процедури са били предвидени и това попречи да се изгради навреме пътният възел на три нива. Освен това жителите на “Филиповци” забелязаха със закъснение, че никой не е предвидил достъп от техния квартал до новия път. Заради протестите им общината и Агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ) решиха да проектират и изградят срещу 4, 2 млн. лв. нов пътен възел. Неговото строителство обаче ще започне след откриването на Западната дъга през октомври, и то ако се осигури финансиране, казаха от АПИ.

3-етажният пътен възел на “Сливница” и Околовръстното е първият по рода си в столицата. Най-долното му ниво минава под терена и свързва сегашното Околовръстно с продължението му на север. Средното ниво представлява огромно кръгово, което ще преразпределя движението в четири посоки – към Калотина, на север, към жк “Люлин” и в посока към началото на магистрала “Люлин”. Най-горното ниво е естакада, която ще отвежда движението от булевард “Сливница” директно към пътя за Калотина. Западната дъга има още един пътен възел, но на две нива – при свързването на булевард “Царица Йоанна” с Околовръстното.

Западната дъга струва общо 59 млн. лв. с ДДС и се финансира по оперативна програма “Транспорт”. Обществената поръчка бе спечелена от “Трейс Груп Холд”.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете