Бащата на прегазения 6-годишен Петьо: Не вярвам в правосъдието, но има Господ

Общинска с ново ръководство Ангел Геков става изпълнителен директор

МВФ: Намалете лошите кредити

Десет души са загинали след рухване на жилищна сграда в Кайро

Руски депутат: Русия е изпитала 200 нови типове оръжия в Сирия

Лайпциг може да забрани дизеловите автомобили

Вучич и Лавров се обединиха около църковната и военна независимост на Сърбия

Холандските депутати гласуваха за признаване на арменския геноцид

Кръвта на подрастващите подмладява мозъка

Полицията в Русе проверява сигнал за общински съветник от ГЕРБ, участвал в побой

Чешката полиция издирва българин, обрал дете

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в петък, 23 февруари 2018

Сорос плаща за ромите да останат в гетата Фондации настояват за узаконяване на къщите в махалите

Оставиха Легионера за 72 часа зад решетките

Египетски полицаи спасиха дете, падащо от третия етаж

Линиите от градския транспорт в морската столица влизат в съда

Частният превозвач “Транстриумф” е завел жалба срещу решението на общинския съвет (ОбС) на Варна, с което кметът е задължен да даде всички обществени линии на фирма “Градски транспорт”. В момента транспортната схема се обслужва от двете фирми, като дейността им се възлага с месечни споразумения.

В жалбата на “Транстриумф” до Административния съд се посочва, че решението на ОбС от 5 август е незаконосъобразно, защото съветниците нямат право да възлагат на кмета да върши подобни действия. Всъщност градоначалникът Иван Портних определи “Градски транспорт” за единствен оператор на вътрешните и крайградските линии още през 2014 г., като сключи договор с общинската фирма. Това се налагаше заради изискване на проекта за Интегриран градски транспорт, за да може фирмата да получи 70 нови автобуса с еврофинансиране.

Решението от последното заседание на ОбС не предвижда предварително изпълнение, което означава, че ако съдът образува дело по жалбата, то неговото действие ще бъде спряно до произнасяне на спора по същество. Още на самата сесия някои от съветниците изразиха мнение, че решението е безсмислено заради подписания договор през 2014 г. Председателят на транспортната комисия Желю Алексиев обаче заяви, че това се прави заради изискванията на проекта за Интегриран градски транспорт, чиито останали компоненти продължават да се изпълняват.

Това е поредно решение на ОбС, което се обжалва в съда. Както писа “Труд”, срещу отмяната на подробния устройствен план на кв. “Чайка”, също има подадени жалби.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете