100% натурални медии



Все повече българи залагат на биохраните и търсят варианти за “връщане” към природата, а фермерските пазари, където се продават яйца и месо “от село”, изживяват своя разцвет. Телевизиите също хванаха вълната “завръщане към натуралното” и ангажираха какви ли не домашни животни за тримесечните си риалити проекти, с които да печелят зрителите (виж още в карето). Извън тях обаче в ефира има и сериозни предавания, които са 100% натурални и посветени на теми, свързани с агробизнеса, животновъдството и земеделието. Те си имат аудитория, на която всеки продуцент може да завиди - зрителите са постоянни и лоялни. А рекламодателите знаят какъв е техният профил. Сред тях дамите обикновено са повече от господата, показват данните на агенция ГАРБ (виж още в таблицата).


От 1963 г. по БНТ се излъчва “Бразди”. Предаването никога не е сваляно от ефир, а наред с “По света и у нас”, “Панорама” и “Лека нощ, деца” е сред марките емблеми на държавната медия. Според данните на агенция ГАРБ “Бразди” се следи дори в София, където личното стопанство на любителите фермери е ограничено най-вече на терасата или в градинката пред блока. Но успоредно с историите на овцевъди или пчелари в “Бразди” може да се разберат и любопитни подробности за испанското вино или какви са земеделските стопанства в други страни по света.

Екипът на “Бразди” се състои от девет души - сценаристи, репортери, редактор, оператор, режисьор, монтажист и видеотехници. “Водещи според класическото разбиране в предаването не може да има - то не е студийно, а се снима само на терен и в това е силата му. А ролята на водещ в предаването поемат репортерите”, обясняват от екипа. За 52-те години в ефира оттам са минали десетки. От продукцията ползват и консултанти според темите, които представят - експерти от Министерството на земеделието и храните, хора на науката, фермерските асоциации.
От миналата година и Би Ти Ви излъчва предаване за земеделие и агробизнес. Това е “Агрофорум” с водеща Светла Стефанова. В ефира на първата частна национална телевизия то върви от 6,30 ч всяка събота. Но дори и в този ранен час си има постоянна аудитория. Според данните на агенция ГАРБ най-голямата част от зрителите му живеят в селата и в градовете с под 100 000 души. “Основната ни амбиция е да показваме най-новите машини и технологии в земеделието и как те увеличават производителността и доходите. Представяме и фермерите, които работят с модерната техника”, обясняват от екипа на предаването.
Освен по Би Ти Ви “Агрофорум”, което има над 15-годишна история, се върти и по още няколко тв канала из страната, сред които е и специализираната “Агро тв”. Специализираната телевизия е с 24-часова програма и може да се гледа по кабел, сателит или онлайн. Там се представят последните новини в сектора, цените на маслодайните и зърнените култури на борсата, показват се и тенденциите в декорацията на дома и градината.

Гъски и кокошки шетат в ефира

Гъски и кокошки носачки са част от тв звездите тази есен - те са включени в големите риалити проекти, на които телевизиите залагат за своето най-гледано време вечер. Още през февруари от Би Ти Ви обявиха, че ще правят “Фермата” - шоу, в което изпращат неколцина българи в условия, каквито е имало за живот преди стотина години.
Малко по-късно от Нова тв отвърнаха на удара не с едно, а с две “агроиздания” - втория сезон на “Фермер търси жена”, а преди дни стана ясно, че участниците в “Биг брадър” ще живеят сред селска идилия. Компания им правят 11 кокошки носачки, взети от софийски развъдник, петел от породата джинка и 5 гъски. В къщата има миндер като на село, огнище, котле за топлене на вода и външна тоалетна. Чергите в шоуто са много стари, издирвани са от цяла България, обясниха от екипа на шоуто. В двора са разхвърляни и над 100 бали сено.


Във “Фермата” на Би Ти Ви, която вече се снима, но в ефира ще се появи другия месец, животните ще бъдат не декор, а част от наградите за участниците, обясниха от екипа на продукцията. Засега е ясно, че част от шоуто ще бъдат няколко гъсока, “заварено положение” във фермата, където се прави предаването. Последователно ще се вкарват и други животни - овце, кози, крави, прасета, които ще стават собственост и отговорност на играчите.



В. “Български фермер” става на четвърт век

Тази година седмичникът “Български фермер” (на Вестникарска група България) ще навърши четвърт век. Той излиза на вестникарския пазар от 1 ноември 1990 г. и оттогава е любимо четиво на по-едрите фермери, хората, превърнали селското стопанство в свой бизнес и печалба. По инициатива на “Български фермер” от 23 г. се връчва почетният приз “Агробизнесмен на годината”.
На сайта на изданието има и много любопитни видеа - интервюта с фермери, производители и експерти в бранша. В едно от последните проф. д-р Бойко Ликов, директор на Центъра за оценка на риска от Българската агенция за безопасност на храните, дава своите съвети как да се предпазим от бруцелозата и каква е историята на болестта.
От 2005 г. на пазара два пъти седмично излиза и “Хоби фермер”. Това е “полето”, където всеки любител градинар може да се научи как да се справи с вредителите по доматите или как сам да си направи жив плет около градината.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Новини