Македонският алпинист Георги Петков почина от сърдечен удар

Шотландска кафе верига изгражда селище за бездомни

Андрей Новаков: Пакетът „Макрон” е неизпълним и ненужен

Румен Радев пред “Комерсант”: България се нуждае от преки доставки на руски газ през Черно море

Църквата почита Светите равноапостоли Константин и Елена

Любомир Филипов, “Софийска вода”: Пием една от най-хубавите и качествени води в цяла Европа

Китай изстреля разузнавателен сателит към далечната страна на Луната

Правосъдното министерство в САЩ проверява разследването на ФБР за руска намеса в президентските избори

55 190 зрелостници се явяват днес на матурата по БЕЛ

Радев заминава на двудневно посещение в Русия

Николас Мадуро е преизбран за президент на Венецуела

29 милиона американци гледали сватбата на Принц Хари и Меган Маркъл

Облачно време днес, на места с валежи и гръмотевици

Изтеглете безплатното приложение “Европейски път: Елена”

Какво печели България от участието си в банковия съюз Той налага единни правила, надзорен механизъм и система за преструктуриране на банките

Защо е по-изгодно да пазаруваш онлайн

Око да види, ръка да пипне. Това е основният аргумент на българина да не избере пазаруването онлайн за свое предпочитание. Другите основни аргументи против са, че няма нужда и че няма кредитна карта.

С последните промени в Закона за защита на потребителите обаче пазаруването онлайн стана по-сигурно от традиционното. Когато поръчате дадено изделие през интернет, разполагате със 7-дневен срок от датата на доставката, за да го върнете.

Някои от електронните магазини предлагат и по-дълги срокове. Парите ви се въстановяват по банков път. При пазаруване в нормален магазин купувачът няма това право, освен ако фирмата няма друга политика или има уговорка с продавачката.

Така проблемът с виждането и пипането е решен.

Проблемът с кредитните карти и нуждата са субективни, но е факт, че пазаруването онлайн у нас придобива все по-големи размери. Според данните на „СуперХостинг. БГ“ онлайн магазините в България са се увеличили с 10% за последните шест месеца.

Предимството за търговците е, че разходите им са по-ниски. Не трябват продавачи, могат да съхраняват стоката си на едно място, а и в повечето случаи доставката е за сметка на потребителя (виж следващия текст).

За потребителя основното предимство е, че пести време, а в повечето случаи и пари. Няма значение кога точно ще се сетиш да пазаруваш или къде се намираш. Винаги можеш да поръчаш по интернет, стига да не е ядене, защото ресторантите все пак имат работно време.

Сред най-популярните стоки за продажба са техниката и дрехите. Повечето магазини правят и специална отстъпка за онлайн пазаруване, само и само да стимулират продажбите.

Затова и освен специализираните единствено в интернет продажбите магазини, все повече от традиционните търговци избират и този начин за продажба.
Масова е практиката да се поръчва от чужбина. Тогава обаче освен по-скъпата доставка, която в никакъв случай не е по-бавна, може да се наложи да се плати и мито, ако се пазарува примерно от САЩ.

Е-магазинът струва минимум 145 лева

Пускането на онлайн магазин става все по-лесно и в България. Цените за поддръжка започват от 145 лева и достигат до над 1200 лева на година. Софтуерните фирми, които разработват магазини, предлагат различни пакети за тях.

Така например платформата „Шопико“, която е собственост на „Суперхостинг.бг“, предлага три възможни пакета за създаване на магазин. В най-евтиния е включен сайт, на който се предлагат до 50 продукта, а месечният трафик е 10 гигабайта. Поддръжката на този икономичен вариант е 28,75 лв. на месец.

Най-скъпият вариант предвижда предлагането на неограничен брой продукти в магазина, като в него е включено разработването на приложения за фейсбук и мобилна търговия. Месечната поддръжка излиза 95,75 лева.

Разбира се, собственици на онлайн магазини могат сами да разработят сайтовете си, а не да купуват готов модел. Собствен вариант се избира основно от големите фирми и изисква по-голям абонамент за поддръжка или назначаването на човек, който да отговаря за нея.

Аутлетите плъзнаха и в интернет

Според данни на НСИ за м.г. се увеличава броят и на традиционните магазини, които предлагат стоките си и онлайн. Сред тях са и т.нар. „аутлети“. Такъв пример е „София аутлет център“, който от няколко месеца разполага и с интернет магазин.

Другият пример за аутлет, съществуващ само в интернет, е добилият голяма популярност сайт „Фешъндейз“, който също предлага намалени продукти. Там цените са същите или по-ниски от тези на същите продукти в магазините в период на разпродажба.

Над 10 000 поръчват e-такси

Нова тенденция, която става все по-популярна, е поръчката на такси онлайн, и то от мобилен телефон. Над 10 хил. потребители в София вече са използвали платформата за споделени пътувания „Юбер“, показват данните на дружеството. Подобна платформа пуснаха и традиционните таксиметрови компании. Чрез приложението „taxi me” може да си поръчате такси онлайн на посочен от вас адрес.

Напитка бонус от ресторантите

Независимо какво ви се яде – пица, засукано ястие или кексче, може да поръчате всичко онлайн. Големите вериги за хранене вече предлагат както онлайн поръчка, така и поръчка с доставка. Повечето системи включват и прозвъняване, за да се уверят, че клиентът е наистина сериозен, но не са малко и фирмите, които звънят само при първата поръчка.

За да популяризират услугата доставка до вкъщи, ресторантите предлагат или безплатна доставка, или пък бонус продукт – десерт или напитка. Хубавото е, че повечето фирми обикновено работят до полунощ.

Книгите излизат с до 30% по-евтино

Повечето издателства у нас предлагат книги с онлайн поръчка, като отстъпките започват от 10% и достигат до 50%. Отбив от цената има и при поръчка на повече издания, например при повече от 3 книги остъпката за всяка става 5%, за 4 – 10%, за 5 – 20%.

Обикновено доставката излиза около 2 лева за страната, така че пак сте на сметка. Част от магазините предлагат и безплатна доставка, ако поръчате книги над определена сума, което е още по-изгодно. За съжаление у нас електронните книги не са толкова разпространени. Те са малко и най-често не са актуални. Ако четете на чужд език, няма проблем с няколко клика да си купите е-книга от чужда книжарница.

Разсроченото плащане е възможно и онлайн

Продажбите на техника през компютъра бележат над 10% ръст за година, съобщи пред “Труд” Божидар Колев, президент на верига хипермаркети “Технополис”.

“Интересът към онлайн покупката на техника е много по-голям от другите сфери на индустрията. Клиентите дори имат възможността да се възползват от специални онлайн промоции, които се правят, за да се популяризира този модел на търговия”, каза той.

Възможността за онлайн покупка пести време на клиентите, които нямат възможност да посетят на място магазините, а през компютъра може да разгледат артикулите в детайли. Наред с това е напълно възможно да се пазарува онлайн на изплащане, като одобрението става отново по електронен път.

Е-магазините толерират е-плащането

4 са начините да платите: през система за е-разплащане, с дебитна или кредитна карта, с банков превод или при доставка на място. Е-магазините толерират първите два, защото така получават парите си веднага. По-малко развитите магазини предпочитат да платите кеш. По-непопулярно е плащане чрез банков превод и тази услуга се предлага ограничено. Причината е в банковите такси.

Фермерите също откриха интернет

Храната от фермата е на един клик разстояние благодарение на онлайн платформи за търговия, които непрекъснато се увеличават. Поръчките са улеснени максимално, като всеки може да закупи продуктите по телефона, чрез скайп или фейсбук. И да заплати на място при доставка, по банков път, както и с ваучери за храна.

Срокът за доставките в столицата е 1 ден, а цената за доставката варира между 3 и 5 лева за София. Онлайн магазините за фермерски храни, предлагат и доставки извън столицата, като в този случай цените зависят от теглото на пратката, но не надвишават 9 лева. Фермерски храни се доставят и извън страната, като за територията на ЕС срокът е между 3 и 8 дни, а цената зависи от разстоянието и теглото.

Сред интересните предложения са луканка от месо от дива свиня, която струва 12,50 лв., като и конската пастърма на същата цена. Килограм месо от пасищно прасенце струва 15,60 лева, като 1 обезкостено прасе излиза 25-36 кг.

При подобни доставки задължително се правят лабораторни изследвания на месото, поради което поръчката се бави поне седмица. Заешко месо също може да се купи онлайн, като 2 кила излизат около 30 лева.

Килограм биволски кашкавал се продава по 25 лева, същото количество краве сирене излиза 18 лева. Сред предложенията на търговците се среща и черен трюфел, чиято цена за 100 гр. достига 85 лева.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.