Бойко Борисов пристигна в Лондон за инвестиционния форум за Западните Балкани

Златна мечка и за родното кино от Берлин (ОБЗОР) В “Не ме докосвай” една от главните роли се изпълнява от Ирмена Чичикова, а копродуцент е Мартичка Божилова

Георги Първанов: Едно разследване на сделката с ЧЕЗ би дало повече информация

Премиерът Бойко Борисов с 10-годишна прогноза: Балканите ще са най-хубавото място за живеене Проекти за 30 млрд. евро ще променят региона, каза министър-председателят

109 банди разбити при акции на ГДБОП 860 обвинения след разследвания на антимафиотите

НС да даде зелена светлина за „Белене“ Партиите употребили за политически цели референдума за нова атомна централа

Съдът остави за постоянно в ареста съпрузите, обвинени за убийството в столичния квартал “Люлин”

Вижте акцентите от броя на “Труд” в понеделник, 26 февруари 2018

Русенец създаде една от най-бързо развиващите се компании в Силициевата долина

Двуметрови преспи блокират страната Комбинацията със студения арктичен въздух, който се спуска към Балканите от север, създават опасна обстановка на пътищата

Земетресение с магнитуд 5,5 по Рихтер край бреговете на Япония

Бандити няма, но ги хващат

Фънки и Хилда Казасян жури в „Като две капки вода“

„Юнайтед“ би „Челси“, Жозе не трепна

Мария и Мегз заровиха томахавките След като получи приза за Попфолк идол на годината, Фики се прибра да отпразнува изписването на първородния му син

Без стрес на работа след ваканцията

Отпускът ви свършва. А синята шир, която доскоро запълваше хоризонта, неизбежно се заменя от гледката в монитора на компютъра. Тъжно е, че се завръщате в офиса, но се опитайте да не се депресирате.

Как да избегнете стреса от наближаващата работна есен? С няколко малки хитрини със сигурност ще ви бъде по-лесно.

Небрежно в офиса

Направете си план за завръщането на работа. Например – кажете си, че ще се върнете в четвъртък, а не – в понеделник. Това помага, защото ще имате по-къса седмица. Или планирайте, че ще си облечете най-свежия костюм. Така ще се върнете с настроение.

Сега сериозно: първото нещо, което трябва да направите в първия работен ден след лятната ваканция, е да си прочетете мейлите и да върнете пропуснатите обаждания. Можете да планирате и обяд с колеги, за да се информирате за новостите в офиса.

Каквото и да правите, не започвайте с тежките задачи още през първия ден. Нужни са ви поне два-три дни за адаптация, за да не изпитате силен стрес от промяната.

Пилците се броят наесен

Ако сте се ориентирали в работната обстановка – и най-вече, ако сте стартирали отново с всички задачи, преминете към следваща стъпка. Тя е среща с шефа.

Обсъдете заедно бъдещите проекти, които ви предстоят в есенните месеци, планирайте как можете да подобрите работата, поискайте обратна връзка къде грешите и разберете какви са взаимните ви очаквания. Все пак пилците се броят наесен и сега е моментът, в който можете да разберете имате ли шанс за кариерно развитие.

План Б

Август свършва, но както се казва – септември може да бъде май. За да не се депресирате от неизбежната смяна на сезоните, оставете малко отпуск за последния летен месец. Можете отново да идете на море или пък на екскурзия за няколко дни.

Ако имате такава възможност, мисълта за предстоящата нова почивка ще ви „топли душата“ в първите работни дни след морето.

Освободете напрежението

Каквото и да правите, връщането към работен режим малко ще ви напрегне. На този проблем обаче има трайно решение, което може да се прилагате не само след края на отпуската – спорт в офиса!

Без майтап – в някои японски фирми например е традиция сутрин служителите да могат да потанцуват под звуците на приятна музика. Така хем се освобождават от стреса, хем започват мотивирано работния ден.

Има и други начини „за спорт“ по време на работа – разходки по коридора на всеки час; упражнения на стола, по време на които да стягате различни групи мускули и т.н.

За мотивация: Работи 2 часа, не цял ден

Човек може да е по-продуктивен, ако работи по-малко време. Това не е шега, а философията на журналиста Ноа Чарни, който пише книги, преподава в университет и подготвя десетки статии в годината, в която се ражда първото му дете.

Подходът се нарича “двучасов работен ден”. Идеята е да разделяме работата си на отделни блокове от време, в които можем да се концентрираме напълно и “без излишни медицински стимуланти”. Според Чарни този подход върши работи при всяка задача, без значение от сложността й.

Много важно е да държите времето и мястото за работа отделени от релаксирането, срещите с приятели и социалния живот. Оставете приятните неща за десерт, т.е. след като свършите задачите – така ще бъдете по-мотивирани да работите по-бързо и продуктивно.

Създайте собствен работен кът вкъщи, за да подобрите продуктивността си. Това важи за тези, чийто офис е у дома. Според Чарни седенето на бюро не е добро за продуктивността, тъй че се предпочитат отворени работни места – удобни столове, дивани и дори легла, които позволяват на служителите да сменят позицията на тялото си.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.