Задържаха двама души с 10 кг кокаин н Летище София

КАТ преброи 2536 ранени по-малко от лекарите Разлика с над 22% между данните на МВР и Министерство на здравеопазването установи Институтът за пътна безопасност

Забраниха играчките оръжия в пакистанска провинция

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в неделя, 25 февруари 2018

Сняг и паднали дървета на Шипченския проход

Въоръжен мъж се барикадира в дома си във Велинград Излезе да вземе дърва за печката и го арестуваха

„Левски“ подгони вечния съперник

Цветанов в Сандански: Усилията на ГЕРБ са насочени към реализирането на успешни политики в местната власт

“Реал” се утвърди в тройката

Салах вкара 20-и гол с левия крак

Кметът на Търново представя в спортното министерство осъвременен проект за тренировъчно футболно игрище

Израелски сателит засне най-модерния руски изтребител в Сирия

“Херта” спря “Байерн” за рекорд

Десетки ранени и загинали при самоубийствен атентат в Йемен

Над 500 души са загинали при бомбардировките в Източна Гута за седмица

Линейка хвърчала за простреляно дете, оказало се фалшив сигнал

Фрапиращ случай на подвеждане на екип на Спешна помощ е имало тази нощ. На телефон 112 се обадил човек, който съобщил за простреляно дете. Изпратената на място линейка установила, че са ги пратили за зелен хайвер.„Беше съобщено за простреляно дете. Линейката стигна за три минути, за щастие бяхме наблизо. Нямаше, обаче, нищо такова”, каза пред bTV лекарка от ЦСНМП-София. „Трябва да носи отговорност този, който си позволява такава гавра”, добави тя.

И според други медици основният проблем при спешната помощ е подаване на неверни или неточни сигнали. Много често се случва линейка да бъде ангажирана за настинка или алергия, докато някой някъде получава инфаркт и не може да бъде спасен. „Хората, които подават сигналите, могат да подсилят симптомите, може да се премине от една в друга група, много често се случва да изпращаме линейки за леки случаи, но се подават като неотложни”, споделят те.

При 120 минути чакане на линейка или код червено е ясно на пациента какво трябва да направи. Това каза проф. Стоян Миланов в предаването „Тази сутрин” по повод предложения нов стандарт за Спешната помощ.

Предложената система предвижда всички спешни сигнали да се разпределят в три кода – червен, жълт и зелен. При червен код, т.е. спешен случай, линейката трябва да пристигне на място за 8 минути, при жълт код – до 20 минути, а при зелен код – до два часа или 120 минути.

„В предложението са заложени световни стандарти за достъп до системата и качественото обслужване, предстои много работа, но това е една добра цел”, допълни още Миланов. По думите му осемте минути, разпределени за спешен случай, не са случайни. „8 минути е чисто медицински стандарт, защото очакваните вредни последици при надхвърляне на този интервал са пагубни”, поясни Миланов.

„По света стандартът се изпълнява в около 75-80 процента от случаите”, каза още той. Според Миланов преценката колко спешен е един случай може да бъде направена само от медицински лица в координационните централи, като това трябва да са лекари, защото те лекуват и през телефона.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.