Управията в правосъдието

На 24 май 2018 да почерпят

Пътувай и чети с ретро трамвая на 24 май

Алпинистът Атанас Скатов след завръщането си от Хималаите: Налудничаво е, но смъртта там е нещо естествено

Италианският президент Серджо Матарела връчи мандат за съставяне на правителство на Джузепе Конте

Вдигат пенсиите с 3,8% от юли (обзор) Минималната за осигурителен стаж и възраст става 207,60 лв.

Юлия Скрипал в първо изявление след изписването си от болницата: Събудих се с новината, че с баща ми сме били отровени

Ръст на сделките с имоти в курортите Банско и Слънчев бряг са първенци

Проф. Христо Пимпирев: Мечтая Антарктида да дава повече за човечеството и България да е там

Полицаят заплашвал военния преди смъртта си (обзор) Съдът остави Ангел Желязков в ареста

Иванчева изпързаля правосъдието

Шофьорът на автобуса от катастрофата на магистрала “Тракия”: Казах на пътниците да отворят аварийните кранове и да излязат, аз бях последен

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в четвъртък, 24 май 2018

Мая Манолова: Парите за здраве тази година са увеличени, но с това се увеличиха и проблемите

Съдът окончателно пусна АМ „Струма“ през Кресненското дефиле

Линейка хвърчала за простреляно дете, оказало се фалшив сигнал

Фрапиращ случай на подвеждане на екип на Спешна помощ е имало тази нощ. На телефон 112 се обадил човек, който съобщил за простреляно дете. Изпратената на място линейка установила, че са ги пратили за зелен хайвер.„Беше съобщено за простреляно дете. Линейката стигна за три минути, за щастие бяхме наблизо. Нямаше, обаче, нищо такова”, каза пред bTV лекарка от ЦСНМП-София. „Трябва да носи отговорност този, който си позволява такава гавра”, добави тя.

И според други медици основният проблем при спешната помощ е подаване на неверни или неточни сигнали. Много често се случва линейка да бъде ангажирана за настинка или алергия, докато някой някъде получава инфаркт и не може да бъде спасен. „Хората, които подават сигналите, могат да подсилят симптомите, може да се премине от една в друга група, много често се случва да изпращаме линейки за леки случаи, но се подават като неотложни”, споделят те.

При 120 минути чакане на линейка или код червено е ясно на пациента какво трябва да направи. Това каза проф. Стоян Миланов в предаването „Тази сутрин” по повод предложения нов стандарт за Спешната помощ.

Предложената система предвижда всички спешни сигнали да се разпределят в три кода – червен, жълт и зелен. При червен код, т.е. спешен случай, линейката трябва да пристигне на място за 8 минути, при жълт код – до 20 минути, а при зелен код – до два часа или 120 минути.

„В предложението са заложени световни стандарти за достъп до системата и качественото обслужване, предстои много работа, но това е една добра цел”, допълни още Миланов. По думите му осемте минути, разпределени за спешен случай, не са случайни. „8 минути е чисто медицински стандарт, защото очакваните вредни последици при надхвърляне на този интервал са пагубни”, поясни Миланов.

„По света стандартът се изпълнява в около 75-80 процента от случаите”, каза още той. Според Миланов преценката колко спешен е един случай може да бъде направена само от медицински лица в координационните централи, като това трябва да са лекари, защото те лекуват и през телефона.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.