Председателят на Държавната комисия по стокови борси и тържища: Не очаквам цените да се повишат спекулативно около Великден

Сергей Игнатов избран за ректор на частен университет във Вилнюс

ТИР се запали на магистрала “Тракия” Няма информация за пострадали хора

3,5 години затвор за рапър от остров Майорка, възхвалявал тероризма

3-годишните близнаци, чиято майка беше арестувана, остават под лекарско наблюдение

Северна Корея е отменила в последния момент уговорена среща с Майк Пенс

Претърсват имота на мъжа, който стреля по полицаи в село Орешник

Във Франция арестуваха трима души, заподозрени в съучастие в атентатите в Каталуния

Венецуела започва продажба на своя криптовалута

Доналд Тръмп е поискал изготвянето на доклад относно възможните нарушения на договор от страна на Русия

Кралица Елизабет Втора за пръв път присъства на Лондонската седмица на модата

Уърлпул изтегля над 310 000 потенциално опасни електрически кани

Ден за тричане Премиера на сборник пиеси от Емил Атанасов

Десетки българи са завлечени с пари от интернет измамник във Великобритания

Парфюмите и шампоаните замърсяват атмосферата повече от автомобилите

Данаил Папазов: Ако Варна беше частна фирма, досега да е фалирала

На града са му нужни инвестиции, които да отварят работни места, да увеличат паричния оборот и постъпленията в общинския бюджет, смята кандидатът за кмет, издигнат от Гражданска инициатива „Живот за Варна“

Росица Стефанова

– Г-н Папазов, бяхте издигнат за кандидат за кмет на Варна от Гражданска инициатива „Живот за Варна“. Има ли живот за Варна?

– Може да има и аз съм сигурен в това. Просто към управлението на града трябва да се подходи много отговорно. Варна е голям град със солиден потенциал, който методично бе съсипван. Аз съм слаб в политическите квалификации, но няма как с години и парите, и парата да отиват в свирката и да очакваме двигателят да работи. Много обичам шадравани и цветя, но на Варна са нужни инвестиции. Те отварят работни места. Те увеличават паричния оборот в града и постъпленията в общинския бюджет. Така ще се върне животът във Варна. Има модерни, гъвкави транспортни решения, които също да осребрят географската позиция на града. Има потенциал от няколко университета, които имат много бегла връзка с бизнеса. Светът върви напред, стъпил върху иновациите, а не върху пиар акции.

Били сте директор на пристанище Варна повече от 12 г. Една година министър на транспорта. Работите в частния бизнес. Кое е общото между всички тези позиции? Какво ви даде и какво ви отне всяка от тях?

– Общото е, че всички са свързани с управление на хора, време и средства. Това време ми даде урока да деля хората на можещи и неможещи. Едрите приказки са безсмислени – резултатите говорят най-добре. Научих се да работя в екип, въпреки че съм чепат характер, но знам, че сам не мога да се справя. Научих се да ценя достойнството и на най-обикновения работник, защото то съхранява човека и не е въпрос на йерархия. А това, че съм бил и откъм частната, и откъм държавната страна на барикадата (ако условно ги разделя), ми дава опита трудно да бъда лъган. Тези години ми дадоха много приятели и ми отнеха шанса да съм баща, който има време за децата си, та сега компенсирам с внуците.

Как оценявате досегашната си работа и с какво тя може да ви помогне да работите за града?

– Работил съм при 4-5 правителства все от различни цветове. Аз съм безпартиен и съм водил само експертен диалог с властта. Не обичам да си давам сам оценка. Имал съм достатъчно колеги, началници, подчинени – те могат да кажат. А всички тези години освен опит и ясна представа за управлението ми дадоха и широк кръг познанства и у нас, и в чужбина, както и сериозен професионален отбор, който може да поеме кормилото на града. Това са ползите, които мога да впрегна в името на Варна, освен собствената си воля и време.

При обявяването на кандидатурата ви за кмет на Варна казахте, че е време бизнесът да се срещне с научната мисъл. Как виждате това да се случи? И работа на кмета на един град ли е да направи тази среща?

– Е, разбира се, щеше да е по-лесно, ако пазарът ги бе срещнал сам, но не става. Аз дори вече ги срещнах, защото ако видите състава на Гражданската инициатива ще забележите и хора от академичните среди, и сериозни представители на бизнеса. Но това е любовна среща, а аз искам прагматична среща. Тази, която носи подкрепа за проектите на университетите от страна на фирмите и обратно – дава изгодни иновативни подходи на бизнеса и ноу-хау, което да увеличава благосъстоянието им. Напредъкът на един град, потенциалът му е в тази симбиоза. Не можеш да разчиташ, че имаш компютър, ако хардуерът и софтуерът не са се срещнали. Поемам го като ангажимент, защото Варна винаги е бил модерен и състоятелен град. Днес тук се управлява като затънтена провинция. Няма нужда вечно да чакаме милостиня от София или Брюксел.

Варна като че ли не успява да привлече големи инвеститори напоследък. В бюрокрацията ли е пречката и доколко зависи от местната власт? И достатъчно конкурентен ли е градът, за да посрещне големи инвестиционни проекти? Според вас в каква област най-вече?

– Няма как Варна да не е привлекателна за инвестиции с наличие на удобни транспортни връзки на всички видове транспорт, сериозен научен потенциал на пет университета, с възможност за обучение на широк спектър специалисти, близостта до Девненския промишлен комплекс, възможностите за доставка на ел.енергия, газ и т.н. Отлични са възможностите както за традиционните туризъм, морски бизнес, така и за производство на храни, енергия и особено производства, използващи нови технологии. А защо това не е така? Това няма как да се случи със сегашната тромава, бюрократична и корумпирана администрация, която е най-голямата пречка пред инвеститорите. Наред с привличане на нови инвеститори борбата с бюрокрацията и корупцията в общинската администрация е един от главните ми приоритети.

Какви транспортни решения можете да предложите за Варна като експерт в сферата?

– Много са транспортните решения, по които работим, и едва ли тук ще успея да развия цялостната визия за града. Най-важните проекти, по които ще работя, ако съгражданите ми ме изберат, това са: съвременният интермодален терминал, нова автогара, завършване на пробива на бул. „Левски“, намиране на решение на кръговото до „Пикадили“, което през лятото не функционира нормално, и други.

Говорите за развитие на Варна в посока на енергия и храни. Какво по-точно имате предвид?

– Това е само една от резервите за развитие на града. Имаме прекалено много остатъчна енергия, която можем да употребим за зеленчукопроизводство и за други земеделски култури. Подготвили сме специален проект, който да оптимизира това положение и, разбира се, съответните преработвателни мощности към това. Ще се отворят и работни места. Много интересна схема, която мисля, че ще приложат после и други градове.

Каква е оценката ви за настоящия кмет Иван Портних? Какви са критиките ви?

– Каквото и да кажа сега, ще се схваща като предизборна критика. Не искам да коментирам личните му качества, но ако говорим за начина, по който се управлява градът, не виждам голяма разлика между сегашното положение и управлението на Кирил Йорданов. Може би има някаква приемственост на кметовете на ГЕРБ, но виждам все същия дефицит на компетентност, непрозрачност в разходите и административна немощ. Ако община Варна беше частна фирма, досега да е фалирала. Апропо, вижте състоянието на финансите на града и коментарът става излишен.

Готов ли сте да направите цялостна ревизия на общината, предвид че настоящият кмет не се нае?

– Това е задължително. Няма компромиси в това отношение. Става дума не само за прозрачност, не само за преценка на състоянието, а и за огледало на работата на отделните сектори. Цифрите говорят ясно винаги. Имам чудесен финансист в екипа си. Той е готов за това.

Как изглежда Варна през вашия поглед?

– Е как да изглежда една жена, към която си гледал с любопитство като малък, с любов, като възмъжееш, и с бащинска тревога, когато узрееш? Получил съм толкова много усещания и знания, а сега е време да дам от себе си.

Вече са ясни някой от претендентите за кметския пост. На какви избиратели ще разчитате вие?

– Разчитам на варненци, които искат сериозен напредък за града. Аз нямам твърди партийно строени редици и не разбирам такова зомбирано поведение. Разчитам да ме подкрепят тези, които харесват предложенията ми за управление, и екипа ми. Когато отидете на лекар, не го питате от коя партия е, нали? Но се интересувате дали е добър? Тези хора търся аз – нормалните, които мислят с главите си и се интересуват къде и как ще живеят децата им.

Ще приемете ли подкрепа от партии и кои?

– На такива, които одобрят програмата за управление, имат чисто име и не са етнически и ксенофобски. Разбира се, такива, които не са дошли да търгуват подкрепата си, а искат живот за Варна. Не обичам да работя под условие.

Имате ли екип, на който да разчитате?

– Слава Богу, да. Иначе не бих се кандидатирал. Имената им са знакови в техните професионални общности. Това е част от потенциала на Варна. Хората са ми ценни.

Очаквате ли “удари под кръста”?

– Какво да ги чакам, та те си вървят в момента. Не съм изненадан от помията, която се опитват да хвърлят по мен. Но съм огорчен от низкото ниво на тази битка. Защото, знаете ли, бих приел да ме нападнат мен, екипа ми, листата от съветници, но е много низко и дребнаво да се притискат абсолютно невинни и неангажирани хора. Не можеш да притискаш учители, лекари, ресторантьори, да глобяваш хора по спортни събития… Ако си мъж, ела и се изправи срещу мен, а не закачай околните. Това показва манталитет на страхливи и злобни хора с малки душици.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете