Хлапета ще борят агресията с картинг и съвети от професионални пилоти

Изчезнаха 111 девойки след нападение в Нигерия

Учени регистрираха подозрителна активност на Йелоустоунския супервулкан

МЗ: Бутилираната вода носи сериозен риск за детското здраве

Мел Гибсън снима детективски сериал

173 милиона за нов център на София Пускат нощен транспорт за 2 лв.

Две българки на топ постове в ЕК Първата жена начело на Евростат ще е Мариана Коцева

Вижте акцентите от броя на “Труд” в четвъртък, 22 февруари 2018

Русия е заплатила глоба от 15 милиона долара на Международния олимпийски комитет

Актьорите Гал Гадот и Марк Хамил ще връчват награди “Оскар”

Мъж обгоря след инцидент в леярна Прокуратурата проверява и друг случай

Валери Жаблянов в блиц пред “Труд”: ГЕРБ удрят всеки, който не им харесва

Легионер стрелец обвинен за хулиганство Горския човек заплашил служители на МВР, че ги очакват много изненади

Световният бронзов медалист Антъни Иванов избра плувния басейн в Благоевград за подготовка за шампионата в Гърция

Еди Рама: Изказването ми за общ президент на Албания и Косово беше извадено от контекста

„Лив Щайн” на първа среща с публиката на “Аполония”

Пиесата “Лив Щайн” се срещна за пръв път с публика на Празниците на изкуствата “Аполония”. Сблъсъкът между гениалната пианистка Лив Щайн и младата надежда Лоре развълнува зрителите в Созопол в съботната вечер. Драматичната история е написана по действителен случай от германката с грузински корени Нино Харатишвили. Крис Шарков е режисьор на спектакъла, осъществен като копродукция на фондация “Аполония” и Малък градски театър “Зад канала”.

“Доволен съм от премиерата на “Аполония”, най-вече защото нямахме никакви генерални репетиции преди това. Това е първата ни среща с публиката. Даваме си сметка, че спектакълът има още много да расте и той ще расте в представленията в “Зад канала”, коментира в Созопол режисьорът. И допълни: “Прочетох пиесата преди година, така открих авторката Нино Харатишвили. Много е интересна, съсвем млада – на 31-32 г. Грузинка е, но от 12-годишна живее в Хамбург, пише на немски и немската култура изцяло я е “присвоила” като неин автор. Пиесите й приличат на проза, в тях се оглеждат много от традициите и драматургията на ХХ в. Няма как да не правим паралели с Ибсен, с Бергман, със скандинавската школа, която е изключително силна, психологическа драматургия. Прилича и на много филми, които харесвам, като “Есенна соната на Бергман”, “Теорема” на Пазолини и др.”

Впечатлен от пиесата, Шарков решава да я постави. Предлага я в “Зад канала”, а после се включва и “Аполония” като копродуцент. “Пътят на пиесата към сцената бе сравнително лек – хората, на които бях дал да се чете, бързо я харесаха. Репетирахме два месеца в София и 3-4 дни в Созопол”, разказа още Шарков. Той и Харатишвили си кореспондират по интернет, а авторката дори публикувала плаката на българската постановка на страницата си във фейсбук и написала, че иска да я гледа в България. Затова Шарков смята да покани Нино в София.

“Всеки от актьорите си обича текста – твърди режисьорът. – Те притежават култура и чувствителност близки до тези на героите им. Все пак става дума за хора на изкуството. Всъщност става дума за артисти с пропилян личен живот, затова темата много развълнува Анастасия Лютова и Пенко Господинов, които са семейство и в живота, Весела Бабинова, която играе младото момиче, Василена Атанасова, Луиза Григорова.”

Освен в Германия пиесата е поставяна в Русия, Грузия и др. Премиерните представления в София се очакват на 2 и 3 октомври.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете