На 24 май 2018 да почерпят

Пътувай и чети с ретро трамвая на 24 май

Алпинистът Атанас Скатов след завръщането си от Хималаите: Налудничаво е, но смъртта там е нещо естествено

Италианският президент Серджо Матарела връчи мандат за съставяне на правителство на Джузепе Конте

Вдигат пенсиите с 3,8% от юли (обзор) Минималната за осигурителен стаж и възраст става 207,60 лв.

Юлия Скрипал в първо изявление след изписването си от болницата: Събудих се с новината, че с баща ми сме били отровени

Ръст на сделките с имоти в курортите Банско и Слънчев бряг са първенци

Проф. Христо Пимпирев: Мечтая Антарктида да дава повече за човечеството и България да е там

Полицаят заплашвал военния преди смъртта си (обзор) Съдът остави Ангел Желязков в ареста

Иванчева изпързаля правосъдието

Шофьорът на автобуса от катастрофата на магистрала “Тракия”: Казах на пътниците да отворят аварийните кранове и да излязат, аз бях последен

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в четвъртък, 24 май 2018

Мая Манолова: Парите за здраве тази година са увеличени, но с това се увеличиха и проблемите

Съдът окончателно пусна АМ „Струма“ през Кресненското дефиле

Ремонтират бул. „Тодор Каблешков“ в София

„Лив Щайн” на първа среща с публиката на “Аполония”

Пиесата “Лив Щайн” се срещна за пръв път с публика на Празниците на изкуствата “Аполония”. Сблъсъкът между гениалната пианистка Лив Щайн и младата надежда Лоре развълнува зрителите в Созопол в съботната вечер. Драматичната история е написана по действителен случай от германката с грузински корени Нино Харатишвили. Крис Шарков е режисьор на спектакъла, осъществен като копродукция на фондация “Аполония” и Малък градски театър “Зад канала”.

“Доволен съм от премиерата на “Аполония”, най-вече защото нямахме никакви генерални репетиции преди това. Това е първата ни среща с публиката. Даваме си сметка, че спектакълът има още много да расте и той ще расте в представленията в “Зад канала”, коментира в Созопол режисьорът. И допълни: “Прочетох пиесата преди година, така открих авторката Нино Харатишвили. Много е интересна, съсвем млада – на 31-32 г. Грузинка е, но от 12-годишна живее в Хамбург, пише на немски и немската култура изцяло я е “присвоила” като неин автор. Пиесите й приличат на проза, в тях се оглеждат много от традициите и драматургията на ХХ в. Няма как да не правим паралели с Ибсен, с Бергман, със скандинавската школа, която е изключително силна, психологическа драматургия. Прилича и на много филми, които харесвам, като “Есенна соната на Бергман”, “Теорема” на Пазолини и др.”

Впечатлен от пиесата, Шарков решава да я постави. Предлага я в “Зад канала”, а после се включва и “Аполония” като копродуцент. “Пътят на пиесата към сцената бе сравнително лек – хората, на които бях дал да се чете, бързо я харесаха. Репетирахме два месеца в София и 3-4 дни в Созопол”, разказа още Шарков. Той и Харатишвили си кореспондират по интернет, а авторката дори публикувала плаката на българската постановка на страницата си във фейсбук и написала, че иска да я гледа в България. Затова Шарков смята да покани Нино в София.

“Всеки от актьорите си обича текста – твърди режисьорът. – Те притежават култура и чувствителност близки до тези на героите им. Все пак става дума за хора на изкуството. Всъщност става дума за артисти с пропилян личен живот, затова темата много развълнува Анастасия Лютова и Пенко Господинов, които са семейство и в живота, Весела Бабинова, която играе младото момиче, Василена Атанасова, Луиза Григорова.”

Освен в Германия пиесата е поставяна в Русия, Грузия и др. Премиерните представления в София се очакват на 2 и 3 октомври.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.