Красимир Каракачанов: Правителството е стабилно и след оставката на Валери Симеонов

60-годишен мъж загина на място, след като навлезе в насрещното и се сблъска с камион край Аксаково

Майките на деца с увреждания след оставката на Валери Симеонов: Продължаваме с протестите, докато не се изпълнят исканията за реформа

Цветан Цветанов: Оставката на Валери Симеонов не ме изненада Няма риск за голямата коалиция, заяви зам.-председателят на ГЕРБ

Биляна Дудова, световна вицешампионка и двукратна №1 в Европа по борба: След една загуба се появи гладът за победи

Срещат ли се все още красиви мъже?

Сергей Лавров: Западът упорито се опитва да превърне Балканите в плацдарм срещу Русия

Труд Уикенд – един вестник за два дни

Отбелязваме Световния ден на недоносените деца

Дейвид Дейвис: Проектът за споразумение по Брекзит на Тереза Мей няма да получи одобрението на парламента на Обединеното кралство

Откриха изчезналата преди година аржентинска подводница „Сан Хуан” На борда й имаше 44 души екипаж

71 станаха жертвите на пожарите в Калифорния, над 1000 души са изчезнали

ЦРУ смята, че журналистът Джамал Хашоги е убит по разпореждане на саудитския принц

Облачно време с максимални температури между 1° и 6° днес В Североизточна България се очаква сняг

“Затворникът от Иф” избяга в Будапеща Бившият премиер и лидер на ВМРО-ДПМНЕ Никола Груевски, обвиняем по четири дела и осъден на две години затвор по едно, избяга и потърси политическо убежище в Унгария

Кризата пълни Варна с призрачни кораби

Пет изоставени от корабовладелците си кораби са задържани във Варна от зимата до сега, съобщи шефът на „Морска администрация – Варна“ кап. Валентин Енчев. Всичките са регистрирани под удобните флагове на Панама, Белиз, Островите Кук и Маршалови острови и се собственост на офшорни фирми.

От информация на местни корабни агенти и от разказите на моряците става ясно, че зад тях стоят гръцки компании. „Ние нямаме право да комуникираме директно с корабособствениците. Информацията минава през съответната администрация на флага. От кореспонденцията ни досега става ясно, че нито един корабособственик не се е отказал от кораба си, но и не предприема никакви действия“, обясни кап. Енчев. Плавателните съдове са разтоварили стока на Пристанище Варна, но не са намерили нови товари и са оставени на произвола, за да не губи корабопритежателя пари, обясняват причините за масовите изоставяния корабни брокери.

Българската администрация няма друг избор освен да задържи плавателните съдове по ред причини. От една страна екипажите, съставени предимно от украински моряци, нямат провизии и не са получавали заплати, от друга корабите създават опасност за корабоплаването, тъй като екипажите им са паднали под изискуемия минимум, защото моряците бягат от тях. На един от плавателните съдове вече няма никой.

На три от корабите пък е отнет флага от администрацията, която го е издала, което прави ситуацията още по-сложна. Местните агенти на корабособствениците също имат да получават пари, но въпреки това продължават да осигуряват храна на моряците за своя сметка. За екипижатие се грижат и от местните кораборемонтни заводи и украинското посолство.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.