Трусът събори комин в Садово, заподозряха го за ВиК авария

Изправят пред Темида син, пребил майка си Мъжът нарушил заповед за защита срещу домашно насилие

Съдят ученик за търговия с наркотици Съученик издал деветокласника наркопласьор

Президентът Румен Радев назначи проф. Венцислав Мутафчийски за шеф на ВМА

Тръмп предложи учителите да бъдат въоръжавани

Нинова: Отговорните за кражбите от оградата да бъдат наказани

Софийският градски съд пусна предсрочно от затвора мъжа, който уби с джипа си 6-годишно дете в Панагюрище Решението ще бъде обжалвано

Жена се оплака, че е отвлечена и изнасилена Лекари не откриха следи от насилие

Корея похарчи над 220 000 долара за тридневната визита на сестрата на Ким Чен-ун

Малките старозагорски математици спечелиха 11 медала в Тайланд

ВСС купува два апартамента

Ангела Меркел осъди смъртта на цивилни граждани в Сирия

Закъсал ТИР затвори пътя Варна-Добрич

Учени откриха ген, който предизвиква непоносимост към алкохола

Пловдивското земетресение усетено и в Благоевград

Кризата пълни Варна с призрачни кораби

Пет изоставени от корабовладелците си кораби са задържани във Варна от зимата до сега, съобщи шефът на “Морска администрация – Варна” кап. Валентин Енчев. Всичките са регистрирани под удобните флагове на Панама, Белиз, Островите Кук и Маршалови острови и се собственост на офшорни фирми.

От информация на местни корабни агенти и от разказите на моряците става ясно, че зад тях стоят гръцки компании. “Ние нямаме право да комуникираме директно с корабособствениците. Информацията минава през съответната администрация на флага. От кореспонденцията ни досега става ясно, че нито един корабособственик не се е отказал от кораба си, но и не предприема никакви действия”, обясни кап. Енчев. Плавателните съдове са разтоварили стока на Пристанище Варна, но не са намерили нови товари и са оставени на произвола, за да не губи корабопритежателя пари, обясняват причините за масовите изоставяния корабни брокери.

Българската администрация няма друг избор освен да задържи плавателните съдове по ред причини. От една страна екипажите, съставени предимно от украински моряци, нямат провизии и не са получавали заплати, от друга корабите създават опасност за корабоплаването, тъй като екипажите им са паднали под изискуемия минимум, защото моряците бягат от тях. На един от плавателните съдове вече няма никой.

На три от корабите пък е отнет флага от администрацията, която го е издала, което прави ситуацията още по-сложна. Местните агенти на корабособствениците също имат да получават пари, но въпреки това продължават да осигуряват храна на моряците за своя сметка. За екипижатие се грижат и от местните кораборемонтни заводи и украинското посолство.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете