Премахнаха 230 трошки от улиците на Шумен

Почина научнофантастичната авторка Урсула ле Гуин

От форума в Давос: Киберзаплахите и мръсният въздух са основните проблеми пред световната икономика

Тръмп ще призове Ердоган за „деескалация на ситуацията“ в Африн

Жителите на айтоското село Мъглен ходят в кал близо десетилетие заради недовършена канализация

33 загинали и над 70 ранени при терористично нападение в Бенгази

В София са направени обработки със смеси срещу заледяване

Хеликоптери евакуираха 150 души в Италия след падане на лавина

Въздушни удари на САЩ са ликвидирали близо 150 терористи от ИДИЛ в Сирия

Путин и Ердоган обсъдиха ситуацията в Сирия и операцията на турската армия в района Африн

Шефът на ЦРУ: Северна Корея е все по-близо до момента, в който може да застраши САЩ с ядрено оръжие

Между солта и пепелището Поетът Георги Ангелов издаде две нови книги

Откриха изложба на съвременно българско изкуство в Европейския парламент

15-годишен е открил стрелбата в училището в Кентъки Загинали са момче и момиче

Румен Порожанов: Земеделските производители трябва да получават справедлива цена за продуктите си

КЗК: Притежателите на данъчните складове диктуват цените на горивата

Притежателите на данъчните складове диктуват цените на горивата. Това заяви говорителят на Комисията за защита на конкуренцията Марио Гаврилов пред Нова телевизия.

„Не е проблем монополът, проблем е, когато има злоупотреба с монопол. Държателите на тези складове имат възможност да диктуват цените“, посочи Гаврилов.

Той обясни, че в анализ на комисията е записано още преди четири години, че има проблем с данъчните складове и че доставчиците на горива не разполагат със собствени такива.

„Това е малко по-особена търговия. Ние сме признали преди четири години, че конкуренцията е затруднена. Дори сме посочили как може да бъде разрешен този проблем. Четири години нито един от българските политици не прочете нашия секторен анализ“, заяви Марио Гаврилов.

Той обясни, че за да продава един търговец на дребно в България, трябва да разтовари вноса в акцизните складове. Собствеността на тези акцизни складове през 2011 година е била около 80% на „Лукойл“. В данъчните складове пък искат толкова непосилен наем, че вносът би се обезсмислил. Именно това възпрепятствало конкуренцията на пазара.

„Има твърдения, че тази структура в момента е променена и ние проверяваме това“, заяви Гаврилов.

От КЗК са предложили две решения за справяне с този проблем:

„Би могла България, ако подпише със съседните държави, да ползваме акцизните и данъчните складове там. Само че няма подписано такова междудържавно споразумение“, обясни Гаврилов.

Другото решение е отварянето на държавни акцизни складове. По този начин държавата ще се намеси на този пазар.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.