До 5 г. затвор за тормоз вкъщи И роза върху колата можела да доведе до убийство или самоубийство

Петър Иванов: Проблемът на американския бизнес е, че той идва в Европа през дружества в Холандия или в Ирландия

Самоубиец скочи от виадукт „Бебреш”

Министър Петков: Исканията на майките на деца с увреждания се удовлетворяват

Прокуратурата замълча по казуса „Джи Пи Груп“ Делото е отпреди един месец

Плащаме повече за храна и здраве Данъците и социалните осигуровки изяждат 12,3% от заплатата ни

„Токсичен“ е думата на 2018 година Най-често прилагателното е употребявано в словосъчетанието "токсични химикали" заради Случая "Скрипал"

Протест срещу оправдаването по делото „Алабин“ Мотивите ще станат известни след около месец

Най-ниска безработица от 10 г. насам

Хилари Клинтън ще отговаря на още въпроси за скандала с имейлите

ЕК дава 294 млн. евро за жп линията Пловдив – Бургас Пътуваме с 40 минути по-малко по маршрута

АПИ: Започва изготвянето на техническите проекти за ремонта на тунелите „Топли дол“ и „Траянови врата“

Чистят деретата в Камено

АБВ-Младежи настояха за сваляне на санкциите срещу Русия

Хиляди ще подкрепят инициативата на Столична община за отказ от лични автомобили в Деня за по-чист въздух

КЗК: Притежателите на данъчните складове диктуват цените на горивата

Притежателите на данъчните складове диктуват цените на горивата. Това заяви говорителят на Комисията за защита на конкуренцията Марио Гаврилов пред Нова телевизия.

„Не е проблем монополът, проблем е, когато има злоупотреба с монопол. Държателите на тези складове имат възможност да диктуват цените“, посочи Гаврилов.

Той обясни, че в анализ на комисията е записано още преди четири години, че има проблем с данъчните складове и че доставчиците на горива не разполагат със собствени такива.

„Това е малко по-особена търговия. Ние сме признали преди четири години, че конкуренцията е затруднена. Дори сме посочили как може да бъде разрешен този проблем. Четири години нито един от българските политици не прочете нашия секторен анализ“, заяви Марио Гаврилов.

Той обясни, че за да продава един търговец на дребно в България, трябва да разтовари вноса в акцизните складове. Собствеността на тези акцизни складове през 2011 година е била около 80% на „Лукойл“. В данъчните складове пък искат толкова непосилен наем, че вносът би се обезсмислил. Именно това възпрепятствало конкуренцията на пазара.

„Има твърдения, че тази структура в момента е променена и ние проверяваме това“, заяви Гаврилов.

От КЗК са предложили две решения за справяне с този проблем:

„Би могла България, ако подпише със съседните държави, да ползваме акцизните и данъчните складове там. Само че няма подписано такова междудържавно споразумение“, обясни Гаврилов.

Другото решение е отварянето на държавни акцизни складове. По този начин държавата ще се намеси на този пазар.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.