Учени регистрираха подозрителна активност на Йелоустоунския супервулкан

МЗ: Бутилираната вода носи сериозен риск за детското здраве

Мел Гибсън снима детективски сериал

Две българки на топ постове в ЕК Първата жена начело на Евростат ще е Мариана Коцева

Вижте акцентите от броя на “Труд” в четвъртък, 22 февруари 2018

Русия е заплатила глоба от 15 милиона долара на Международния олимпийски комитет

Актьорите Гал Гадот и Марк Хамил ще връчват награди “Оскар”

Мъж обгоря след инцидент в леярна Прокуратурата проверява и друг случай

Валери Жаблянов в блиц пред “Труд”: ГЕРБ удрят всеки, който не им харесва

Легионер стрелец обвинен за хулиганство Горския човек заплашил служители на МВР, че ги очакват много изненади

Световният бронзов медалист Антъни Иванов избра плувния басейн в Благоевград за подготовка за шампионата в Гърция

Еди Рама: Изказването ми за общ президент на Албания и Косово беше извадено от контекста

Прокуратурата предаде на съд Кирил Принца

Отнеха 2 кг злато на циганка баячка Държавата води дела за имущество за над 3 млн. лв. на Маринови от Долни Дъбник

Застрахователи осъдени да платят 128 000 лв. обезщетение на ранено дете

Данъчните складове виновни за скъпия бензин?

Малките доставчици на горива не разполагат със собствени данъчни складове, което е един от основните проблеми на пазара на бензин и дизел у нас и затруднява конкуренцията. 

Това заяви вчера говорителят на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) Марио Гаврилов, като се позова на изготвен още преди четири години секторен анализ.

По-голямата част от складовете са собственост на големите фирми от бранша. Но това не е нарушение на закона, според заключенията на КЗК от 2011 г. Тогава ведомството не е санкционирало никого за налагане на тежки условия за наем на данъчните складове.

Данъчният склад е място, където се съхраняват горивата, преди да се насочат към пазара на дребно. В тях има поставени специални измервателни уреди, свързани с митниците.

Според секторния анализ на пазара от 2011 г. на КЗК, концентрацията на данъчни складове в малка група от дистрибутори на горива означава, че ще налагат цените за наемане на помещенията и те ще бъдат еднакви, което поставя бариера пред пазара и води до включването на една и съща сума в цените на бензин и дизел.

Въпреки подозренията си обаче ведомството така и не е открило нарушения на закона.

Министерството на финансите не е сключило междудържавни споразумения със съседните Гърция и Румъния за ползването на данъчни складове в чужбина от български фирми, което би освободило пазара, каза още Гаврилов. От Министерството на финансите отказаха коментар.

В момента КЗК прави нова проверка на пазара. Срокът, в който дружествата трябва да дадат поисканите от антимонополистите сведения, изтича, съобщи Гаврилов. Повечето от компаниите обаче са поискали разсрочване на срока с две седмици.

Как се прави данъчен склад

Данъчни складове могат да имат всички фирми, които се занимават със съответната акцизна стока или имат капитал от минимум 500 хил. лева.

Искането за данъчен склад се отправя към шефа на Агенция „Митници“, който в едномесечен срок го отхвърля или одобрява. Всички складодържатели са длъжни да платят и обезпечение, което се определя спрямо размера на акцизните стоки, които ще се съхраняват.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете