Николай Нанков: Имаме цели градове с водопроводи над 60 години

Евродепутатът Ангел Джамбазки: Премахването на двойните стандарти ще бъде българската битка в ЕС

Арестуваха пенсионер пироман

Радев пристигна в Сочи

Манифестация с духова музика стягат за 24 май в Монтана

МВР задържа шестима при наркооперация във Врачанско

Апартаментите стават по-малки Поне още 10 години ще има голямо търсене в столицата и големите градове

Словенската полиция откри нелегални мигранти в български камион

Мтел става А1 (СНИМКИ) Представиха ребрандирането на телекома

Двама от всеки трима българи са прочели поне една книга през 2017 г., един е бил на театър Софиянци, пловдивчани и русенци са най-доволни от културния си живот

Повдигнаха обвинение на рецидивист за използване на фалшиво свидетелство за съдимост Извършителят използвал документа пред държавна институция

Лиляна Павлова: Срещата ЕС-Западни Балкани очерта проектите за свързаност в региона

Йорданка Фандъкова: За 8 години реконструирахме близо 200 км ВиК мрежа

Елена Йончева: Присъдата за Борисов показва, че политиците в България не могат да си позволяват да лъжат

Лиляна Стефанова: Има ли троскот, има Господ! Откровен разговор с видната поетеса за живота, любовта и звездните срещи

Данъчните складове виновни за скъпия бензин?

Малките доставчици на горива не разполагат със собствени данъчни складове, което е един от основните проблеми на пазара на бензин и дизел у нас и затруднява конкуренцията. 

Това заяви вчера говорителят на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) Марио Гаврилов, като се позова на изготвен още преди четири години секторен анализ.

По-голямата част от складовете са собственост на големите фирми от бранша. Но това не е нарушение на закона, според заключенията на КЗК от 2011 г. Тогава ведомството не е санкционирало никого за налагане на тежки условия за наем на данъчните складове.

Данъчният склад е място, където се съхраняват горивата, преди да се насочат към пазара на дребно. В тях има поставени специални измервателни уреди, свързани с митниците.

Според секторния анализ на пазара от 2011 г. на КЗК, концентрацията на данъчни складове в малка група от дистрибутори на горива означава, че ще налагат цените за наемане на помещенията и те ще бъдат еднакви, което поставя бариера пред пазара и води до включването на една и съща сума в цените на бензин и дизел.

Въпреки подозренията си обаче ведомството така и не е открило нарушения на закона.

Министерството на финансите не е сключило междудържавни споразумения със съседните Гърция и Румъния за ползването на данъчни складове в чужбина от български фирми, което би освободило пазара, каза още Гаврилов. От Министерството на финансите отказаха коментар.

В момента КЗК прави нова проверка на пазара. Срокът, в който дружествата трябва да дадат поисканите от антимонополистите сведения, изтича, съобщи Гаврилов. Повечето от компаниите обаче са поискали разсрочване на срока с две седмици.

Как се прави данъчен склад

Данъчни складове могат да имат всички фирми, които се занимават със съответната акцизна стока или имат капитал от минимум 500 хил. лева.

Искането за данъчен склад се отправя към шефа на Агенция „Митници“, който в едномесечен срок го отхвърля или одобрява. Всички складодържатели са длъжни да платят и обезпечение, което се определя спрямо размера на акцизните стоки, които ще се съхраняват.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.