Ford Mustang - да живее рокендролът

Георги Луканов,

София-Будапеща

Купето на Ford Mustang е с класически 5-литров V8 двигател с мощност 421 к.с. и 530 Nm въртящ момент, а в кабриото за първи път е вграден мотор с турбо

Да живее рокендролът чак до края на света. Този култов рефрен на „Подуене блус бенд“ в изпълнение на Васко Кръпката си тананиках, докато бях зад волана на една истинска икона, и то американска. Въпреки многото й недостатъци при всекидневна употреба не можеш да останеш безразличен и спокоен, когато караш Ford Mustang. Не е случайно, че на малък алуминиев бадж, окачен на жабката, гордо пише цифрата 1964 – годината, в която се е появил уникалният модел. Сега, 51 години по-късно, американската легенда за първи път се продава в Европа, предизвиквайки лавина от поръчки!

И то при положение, че Ford Mustang, независимо дали във версията GT като купе, или в кабрио варианта, при всички положения ще е втора или трета кола в семейството. Защото този мускулест автомобил е създаден да си правиш кефа, за пътешествия и най-общо да прекараш свободното си време съвсем различно, т.е. вълнуващо и далеч от скуката.

На тестовете край река Дунав в Унгария (не предполагах, че в тази равнинна страна може да има толкова баири и завои край историческия Вишеград) първо имах удоволствието да се напъхам в класическото купе. Напъхам, защото в този тип автомобили излизането и влизането не е проста задача, особено ако имате някое и друго килце в излишък. Както си и мислех, натискането на педала на съединителя изисква усилие, но не чак толкова като в поршетата например. Натискам бутона за запалване на двигателя и без да съм докоснал газта, чувам боботещия гърлен звук от ауспусите. Още преди да подкарам амариканската машина, си мисля, че половината мераклии ще си я купят само заради този завладяващ звук.

Още за теста и впечатленията от американската легенда четете в новия брой на списание "Авто Труд"

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили