Иззеха пушката на 68-годишен хулиган, стрелял по котките на съседа

Глобиха управителка на заведение с 2000 лева заради непълнолетни деца

Истанбулската конвенция отключи дебат, който нашето общество отлага с десетилетия

Полицията иззе амфетамин, метаамфетамин и марихуана в Търновско Дрогата е намерена при специализирани полицейски операции в региона

Ученик с диабет помогна в благотворителна кампания за болно момче от Търново

Делян Добрев за купувача на ЧЕЗ в България: Първоначално ми се стори като фалшива новина Вероятно и ДАНС ще го провери, заяви депутатът от ГЕРБ

Полицай почина след сблъсъци между футболни фенове

118 научни работници са участвали в 23 одобрени и финансирани проекта в Стопанската академия в Свищов Висшето училище представи резултатите от научноизследователските си дейност

Ангелкова: Работим активно за привличане на инвестиции

Къща едва не затрупа 5-членно семейство в Свищов Огнеборци и общинари спасиха фамилията с 3 невръстни деца

Жена изгоря в спалнята си

Среща на коалицията се провежда в Народното събрание

Игра ни учи да разпознаваме фалшивите новини

Валентин Радев за убийството в „Люлин“: Не се работи само по една версия

Протести в Румъния заради отстраняването на директора на Националната дирекция за борба с корупцията

Без покрив, но с палатка

Който иска да види нещо адски оригинално на започващото днес автомобилно изложение във Франкфурт, може да се отправи към щанда на Citroen. Там е паркирана една забавна кола с крещящи цветове и стилен дизайн, с която ще оберете точките на плажа. Конструкторите на френската компания демонстрират за пореден път своето креативно и разкрепостено мислене с концептуалния модел Cactus M. Той се базира на серийния C4 Cactus, а това е добра новина. Защото означава, че съвсем скоро можем да видим този интересен прототип на поточната линия в леко преработен вид като открит кросоувър.

Без покрив, но с водоустойчиви материали в интериора – това са изобретили дизайнерите на Citroen при създаването на Cactus M. Техният девиз “Освободи съзнанието си” ни поднася изненади като тази седалките да са облечени в тапицерия от неопрен, а на пода да се намират сифони, от които водата се оттича при дъжд. Подобни идеи не са нови за марката, защото между 1968 и 1988 г. французите произвеждат симпатичния открит автомобил за свободно време и приключения Mehari, базиран на знаменития Citroen 2CV. Сега се задава “дежавю”, защото C4 Cactus се смята за модерен и достъпен наследник на 2CV, а Cactus M ще бъде съвременният Mehari.

От пръв поглед личи, че авантюризмът е заложен в генотипа на Cactus M и затова калниците са по-раздути, силуетът пращи от мускули, просветът е увеличен, колелата са по-големи. Двете дълги врати са изработени от здрави и леки материали, а на задните места може да се “скочи” с помощта на степенка в задния калник. Самите врати са излети като моноблок и са защитени с въздушни капсули като при серийния C4 Cactus. С тази технология най-уязвимите външни части на автомобила стават устойчиви на удари, драскотини, солена вода, пясък и всичко, което може да развали доброто настроение при пътуване.

Пасажерите се настаняват в каросерия с цвета на морето, а над тях е само небето. Прозорци няма. Рамката на челното стъкло и задната покривна рейка са от дървен материал (акцент върху водните спортове) и са приспособени за лесно закрепване на всякакви дъски и бордове за приключения в морето. Джантите приличат на цветя, неопреновата тапицерия е с шарени и забавни мотиви. Пътниците няма нужда да се чистят от пясъка или да съхнат от водата, за да седнат в колата. Вътрешното обзавеждане и непромокаемо и може да се измие с маркуч или пароструйка. Ако времето стане непоносимо лошо, в двойното дъно на багажника се намира мек гюрук с двойно приложение – може да служи за покрив и за палатка (виж долу).

Задвижването се извършва от модерен бензинов турбомотор PureTech, съчетан с автоматична трансмисия, а системата Grip Control осигурява сцепление на колелата с всякакви настилки.

КОЛАТА СЕ ПРЕВРЪЩА В БИВАК ЗА НОЩУВКА

Гюрукът на Citroen Cactus M се намира в двойното дъно на багажника и може да се постави ръчно около автомобила с помощта на иновативна система за надуване. Струята от компресора се насочва директно към въздушните възглавници, които поддържат гюрука в правилната позиция. Задната седалка се удължава в багажника и по този начин се превръща в легло за двама. Възможно е да се спи на открито или на закрито, защото със същата система за надуване гюрукът се превръща в палатка. В нея двама души с височина 1,80 м могат да стоят прави.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете