Хари качи принцесата на 295 електрически коня Младоженците направиха голяма реклама на електромобилите, които стават задължителни във Великобритания от 2040 г.

Венци Стефанов – от приятел до враг на “Левски” Босът на "Славия" се върти около кръга на Гриша Ганчев

Албанската опозиция изкара хиляди на протест срещу премиера Еди Рама

Отслужиха панахида за загиналите за България войници

Борисов пристигна в Киев

В Япония продадоха два пъпеша за 25 000 евро

Калоян Паргов ще присъства на церемонията по връчване на годишните награди “Шофар”

Президентът Радев: Светлин Русев беляза своето време с таланта и творчеството си

Пет станции на метрото в Киев бяха затворени заради предупреждение за поставени в тях бомби

Ирак започна офанзива за превземане на бастион на ИДИЛ

Лидерите на двете Кореи се срещнаха отново

Димитър Маргаритов, КЗП: Потребителите често не се замислят колко им струват „безплатните“ електронни услуги в Интернет

Казани с боб и лютика димят на кулинарен фест насред Монтана

Вежди Рашидов пред „Труд“: Светлин бе мотор, който движеше държавата ни напред

Австралия: Очакваме признание от Русия, че поемат отговорност за свалянето на малайзийския самолет над Източна Украйна

Изкупиха старо желязо за половин милиард долара

Едно Ferrari с цвят червен за 50 години поскъпна 977 пъти до $ 17,6 млн.

Живописното голф игрище в Пебъл Бийч на калифорнийския бряг се слави като едно от най-красивите места на планетата. Но в един ден от годината се превръща в пункт за изкупуване на старо желязо на най-високите цени в света. Традиционният конкурс за ретро коли неизменно е съпровождан от търгове за олдтаймери на големи аукционни къщи като Bonhams, Sotheby’s и Gooding. И макар че това лято в списъците за продажба не фигурираше нито един от 39-те произведени броя Ferrari GTO (най-високо котиращите се автомобили), няколко десетки модела смениха собствениците си срещу баснословната сума от половин милиард долара.

Отново най-търсени бяха колите на Ferrari от 50-те и 60-те години на миналия век. Седем от десетте най-скъпо продадени екземпляра (общо за $ 126 млн.) са представители на италианската марка, а рекордна цена за сегашните наддавания стигна Ferrari 250 LM от 1964 г. с каросерия на Scaglietti – $ 17,6 млн. Това е шаси №23 от ограничена серия с произведени 32 броя. Автомобилът с 3,3-литров 12-цилиндров алуминиев мотор V12, разполага с мощност 320 коня и богата състезателна история. Първият му собственик Роналд Фрай е наследник на знатна английска фамилия и участва в много ралита. За успехите си получава медал от самия Енцо Ферари. Но освен бърз той е и много внимателен пилот, защото запазва колата без нито един удар в десетки състезания. Вторият собственик оборудва модела с т.нар. „дълъг нос” във фабриката на Ferrari в Маранело, впоследствие я продава на колекционер в Япония, който сега я предложи на търг. Кристално чистото минало, липсата на катастрофи, отличното състояние, интересната история и харизмата на модела гарантират шокиращата цена от $ 17,6 млн. – точно 977 пъти по-висока от пазарната $18 000 през 1964 г.

Колекционерите ценят изключително Fеrrari заради бързото развитие на серийните и състезателните коли през 60-те години. В Пебъл Бийч бяха продадени още много червени коли с черни кончета на капака – Ferrari 250 GT California SWB Spyder от 1961 г. за $ 16,8 млн., Ferrari 250 GT SWB от 1962 г. за $ 16,5 млн. Последната кола е принадлежала на знаменития дизайнер Джузепе Бертоне, а нейната характерна предница тип „нос на акула” е проектирана от неговия служител и не по-малко именит корифей на дизайна Джорджето Джуджаро.

Средната цена на продадените в търга автомобили превишава 1 млн. долара, а сред десетте най-скъпи освен 7 коли на Ferrari има роудстър Jaguar C-Type Works Lightweight от 1953 г. ($ 13,2 млн.) и две по-нови коли. Едната е Porsche 956 Coupe от 1982 г. ($10,1 млн.), а другата е McLaren F1 LM Coupe от 1998 г. ($13,7 млн.) – един от най-бързите и до днес серийни модели с максимална скорост 400 км/ч.

Между другото, миналата година на търга в Пебъл Бийч бе поставен световен рекорд. Някакъв чичко паричко плати 38,1 млн. долара за четири гуми с червени ламарини и емблема Ferrari 250 GTO от 1962 г. Това е изключително рядък модел с интересна история. Зад волана му е загинал френският скиор и олимпийски шампион Анри Орейе, а след катастрофата колата е възстановена изцяло в завода на Ferrari.

С 30% се качва цената на Bugatti Veyron

Когато кола излезе от магазина, след 3 години обикновено цената й пада с около 30%. Но не и когато става дума за Bugatti. На търг в Пебъл Бийч един 3-годишен Veyron Super Sport бе продаден за 2,3 млн. евро. Това е с 30% повече от цената на автомобила като нов. Става въпрос за шаси №300 от общо 450 произведени екземпляра Veyron, от които само 48 са по-мощната версия Super Sport с 1200 конски сили. С такъв модел през 2010 г. бе поставен световният рекорд за скорост за серийна кола – 431 км/ч.

През тази пролет Bugatti предаде последния Veyron на неговия купувач. Който е извадил от джоба си между 1,1 и 2,5 млн. евро (в зависимост от модификацията) за такъв автомобил и не е катастрофирал, значи е вложил добре парите си и ги е умножил. Това показва сделката в Пебъл Бийч. Коя банка дава 30% лихва за 3 години? Излиза, че колите са златни мини. Но не всички, разбира се. Veyron е най-специалният модел на 21-ви век, а въпросният спазарен екземпляр е минавал само 2000 км годишно. Мислите си, че собственикът му не е обичал да сяда зад волана? Грешите. Просто е имал още 40 подобни спортни коли в гаража.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.