Еротична екстраваганца от Франсоа Озон Страхотната мацка Марин Вакт с главна роля в “Double Lover”

Пентагонът: Операцията на Турция в Африн няма да повлияе на двустранните отношения

Джеймс Матис: Изправени сме пред все по-голяма заплаха от ревизионистки сили като Китай и Русия

Правителствена парализа в САЩ, в Сената не се споразумяха за бюджета

Сергей Лавров: Ядреното споразумение с Иран няма да оцелее, ако САЩ се оттеглят от него

Хиляди младежи протестираха в Будапеща с искане за образователна реформа

Напрежение в Нови хан заради пясъчна кариера

Обявиха за издирване испанец заради кражби в с. Бутан

Задържаха двама за телефонна измама, представяли се за зам.-министри

Трус от 6,3 по Рихтер разлюля Северозападно Мексико

Предлагат името на Си Цзинпин да бъде вписано в конституцията

Задържаха собственика на автобуса убиец от „Бакаджика”

„Спартан” аварира на Граф Игнатиево

„Газпром” получи разрешение за втората тръба на „Турски поток”

В Истанбул забраниха пиеса за диктатор, изпълнявана от критик на Ердоган

Тапата на Кулата е рожба на три ведомства

„Хубава работа, ама българска – направили една чудесна магистрала, а последните 200-300 м пред ГКПП-Кулата са не лицето на държавата, а задните й части!“ Така се възмущава шофьорът Костадин К., който за първи път минава по новата отсечка на магистрала „Струма“ на път за Гърция.

На 1,4 км преди пункта пътят става двулентов, следва разбито шосе, заобиколено от казино, сергии, скари, паркинги, пресичащи хаотично хора.

Шофьорите намаляват от 140 на 20 км/ч, задръстването е голямо, но това не е всичко. Голямото изпитание е тесен мост, дълъг не повече от 10 метра. Той е обграден с огромни дупки, асфалт на вълни, липсващи мантинели.

По неговите две тесни ленти броня до броня пъплят автомобили и тирове, не е рядкост тежките камиони да обелят боята или да бутнат огледалото на някоя кола. Ползата от магистрала е никаква заради това стеснение, в което шофьорите могат да изкарат часове. След моста пътят се разширява и минаването през ГКПП Кулата-Промахон става бързо, ако митничарите и граничните полицаи са в настроение.

На връщане от Гърция проблемът е същият – магистрала до пункта, после стеснения и дупки, разбито шосе, еднолентов път и чак след това новата „Струма“.

Проблемът с моста е във факта, че половината е български, а другата половина гръцки. И тук батакът става голям. До преди месец за инфраструктурата на ГКПП-та на българска територия са отговаряли Гранична полиция и областните управители. Сега за нея трябва да се грижи Агенция „Митници“.

От агенцията отговориха, че още не са приели новите си „владения“, които включват и зоната с казиното и сергиите преди границата. Там пък се оказва, че търговците плащат наем на БДЖ, защото обектите са до влаковата линия.

На въпроса кой трябва да ремонтира последните 200-300 м преди пункта и прословутото мостче, институциите дадоха противоречиви отговори. Според Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) това вече е грижа на митниците.

Според Гранична полиция пътят трябва да го оправят гърците, защото пунктът е тяхна собственост, нищо, че има обекти и на наша територия и българските власти няколко пъти настоявали пред област Солун да ремонтират моста и шосето. Според митниците те ще решават какво да правят най-рано след три месеца, тъй като още не са запознати със ситуацията.

„И аз като гражданин се дразня от тези метри, които останаха неремонтирани. Но ние получихме поръчка от АПИ и сме го изпълнили перфектно, тези няколко стотин метра вече са собственост на митниците и само те имат право да възлагат реконстукция или каквото и да било. Те отговарят изцяло за пункта и пътя пред него“, каза Методи Бачев, управител на фирма „Агромах“, която построи последния лот от магистрала „Струма“.

Компанията направи и двулентовата връзка между магистралата и ГКПП-то, но тя свършва на 300 м от границата.

Двулентово шосе след „Струма“ към Гърция, което в обратната посока даже е еднолентово, е друг проблем. Премиерът Бойко Борисов нареди с пускането на магистралата пътят до границата да се разшири, за да не се образуват „тапи“.

Резултатът е меко казано полувинчат. Според АПИ тясното шосе след шестлентовия път няма как да бъде разширено повече, защото има много търговски обекти и къщи. И точка по въпроса.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.