Каубоите налитат на червено

Автомобилните маниаци в Европа жадуваха този ден половин век - за първи път в 50-годишната си история Ford Mustang да се продава и в Стария свят. Дългото чакане за новия модел и глобалното му лансиране си е струвало. Поне това показват цифрите. А когато те говорят, и боговете мълчат.

Фактите са категорични - Mustang е най-продаваният спортен автомобил на цялата планета за първата половина на 2015 година. Световните регистрации на IHS Automotive разкриват, че на клиенти са предадени 76 124 броя. Европейците просто ги сърбят ръцете да хванат юздите и да яхнат дивия Mustang, защото двама от трима купувачи избират големия 5,0-литров двигател V8 с мощност 421 конски сили. Най-предпочитан за купето е червеният цвят Race Gray, а за кабриото - сребристото Magnetic Gray.

Новото шесто поколение на култовия спортен автомобил се предлага с два мотора. Могъщият бензинов агрегат V8 с работен обем 5000 куб. см гарантира зловеща бързина, поразяващ звук и светкавична отзивчивост при докосване на педала на газта. Този двигател пренася в Европа характерния дух на американския “класик” Mustang. В представите на (почти) всички легендарният модел на Ford се задвижва от такъв величествен “осмак”. Моторът е претърпял редица подобрения, които му позволяват да “диша” много по-добре. Особено при високи обороти, когато се намира в стихията си и изпраща яростната си сила към задните колела със свиреп рев. Поемането на въздух в цилиндрите и изпускането му са ключът към генерирането на повече мощност и въртящ момент и инженерите са се фокусирали върху този момент, за да получат 421 коня и 530 Nm. Петлитровият двигател с 6-степенна механична трансмисия изстрелва купето от 0 до 100 км/ч само за 4,8 секунди. Другият вариант на моторизация е четирицилиндров EcoBoost агрегат с обем 2,3 л и ресурс от 317 конски сили и 432 Nm въртящ момент. Той ускорява само с 1 секунда по-бавно до 100 км/ч, разработен е специално за Mustang и отговаря на модерната тенденция за намаляването на кубатурата с цел по-икономично пътуване. Моторът ползва последните технологични иновации на EcoBoost гамата като директно впръскване на горивото, променливи фази на газоразпределението и нискоинерционен турбокомопресор. Цилиндровата глава се отличава с интегриран изпускателен колектор, който разделя вътрешната и външната двойка цилиндри за всеки от каналите на турбото.

Механичната трансмисия е със специално проектирани връзки за по-презицно превключване, каквото подхожда на спортен модел. Автоматикът предлага ръчен режим на смяна на предавките с лостчета от волана. Водачът задава с бутон различни режими на шофиране и поведение на автомобила. Системата Launch Control гарантира максимално бързо ускорение от място. Базово Mustang е екипиран с 19-инчови джанти, ксенонови фарове, LED стопове, двузонов климатроник, кожена тапицерия, инфотейнмънт SYNC 2 с 8-инчов цветен тъчскрийн, заден дифузьор и др.

За първи път в света - еърбег за коленете на пътника

Въздушните възглавници са спасили стотици хиляди човешки животи, откакто бяха въведени в автомобилостроенето преди 35 години. Инженерите на Ford дават своя принос за по-безопасно пътуване с една световна новост. Новият Mustang е първата кола в света, която разполага с въздушна възглавница за коленете на пътника отпред. Тя се намира в капака на жабката, раздува се от малък резервоар с газ за 20 милисекунди и достига размери 46х28 см за оптимална защита на краката на пътника. Еърбегът е изработен от иновативен материал, който спестява място и не отнема от пространството в купето.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили