Проф. д-р Силва Андонова става национален консултант по интервенционална неврология

Горанов: Няма манипулации на системата на митниците БАЦИС През юли 2018 г. ще приключи отстраняването и на последната критика от доклада на ДАНС, обяви Георги Костов

24 души са арестувани в Турция по подозрение в „терористична пропаганда“ срещу военната операция в Сирия

68-годишна загина, мъжът й с опасност за живота заради забравени котлони

Св. Синод: Истанбулска конвенция отваря широко вратите към морален разпад БПЦ призова парламента да не ратифицира споразумението

Грабител изтърси портфейл от чанта

Илияна Йотова: Преживяваме един от най-колебливите периоди в развитието на ЕС

Цеко Минев: В Европа правят по 200 лифта, а ние се обясняваме за един

Задържаха 20-годишен, ударил фелдшер в Спешния център в Нова Загора

Община Петрич довършва важни проекти през новата година

Нов център ще има Боровец, избират между 40 архитектурни проекта

Свищовлия счупи скулата на съседа си при побой

Затвориха тунела под връх Монблан заради навалял сняг

В Благоевград официално обявиха грипна епидемия, Петрич на прага

Откриха труп на мъж до заведение в Кърджали 12-годишно момче подало сигнала

Най-дългият полет е 17 часа и 35 минути

Дупе да ти е яко, ако се наложи да пътуваш с някои от най-дългите полети в света. Качите ли се на борда, прекарвате 16-17 часа във въздуха. Бурното развитие на превозвачите от арабските страни доведе до откриване на гигантски отсечки. През февруари “Емирейтс” ще свърже Дубай с Панама Сити и тази линия ще държи рекорда за директен пътнически полет (виж таблицата вдясно). За първи път пасажерите ще летят повече от 17 часа по маршрута, който е точно 13 821 км. “Емирейтс” обаче пътува по-бавно от австралийската компания “Кантас”, която изминава по-късото само със 17 км разстояние от Далас до Сидни с 40 минути по-бързо.

Далас – Сидни и Далас – Хонконг са единствените отсечки в Топ 10 на най-дългите полети, които не пресичат Атлантическия океан. За седем от тях самолетите излитат или кацат на Арабския полуостров – Дубай, Абу Даби и Джеда. В десетте най-дълги редовни пътнически полета няма нито един от Европа. Рекордът за Стария континент принадлежи на “Ер Франс” с маршрута от Париж до Сантяго де Чили – 14 часа и 40 минути.

Големите авиокомпании едва ли ще спрат дотук, особено при поевтиняването на горивото в момента. През 2013 г. най-дългият полет тогава – 19 часа между Сингапур и Ню Йорк – бе прекратен заради поскъпването на керосина. Развитието на авиационната техника предлага самолети за супердълги отсечки. Специалната версия на Airbus A340-500 с допълнителни горивни резервоари и по-мощни мотори може да преодолее дистанция до 16 700 км. Но този лайнер е на разположение само на “Емирейтс”, “Тай Еруейс” и “Сингапур Ерлайнс”. Авиолиниите от Персийския залив използват основно Boeing 777-300 ER (Еxtended Range) и Boeing 777-300 LR (Longer Range) с увеличени капацитет и преход, за да летят до западното крайбрежие на САЩ.

Два екипажа

При всички полети на много дълго разстояние на борда се качват два пилотски екипажа, които се сменят в кокпита. По гигантската линия Дубай – Панама Сити пътниците ще бъдат настанявани в три класи на борда на Boeing 777-200 LR. Първа класа разполага с 8 места, бизнес класата – с 42 места, а икономическата класа с 216 места. Самолетът излита в Дубай в 8,05 ч сутринта местно време и се приземява в Панама сити в 16,40 ч местно време – точно 17 часа и 35 минути. Заради западните ветрове обратният полет трае по-кратко – 15 часа и 45 минути.

От пиле мляко на 12 000 м височина

Да летиш на супердълги разстояние си е един вид мазохизъм. Авиолиниите обаче се надпреварват да предложат повече удобства и забавления на пасажерите, които се отразяват на цената на билета. Пътниците в първа класа на най-дългия полет от Дубай до Панама сити ще тънат в лукс като в 7-звездния хотел “Бурж ал Араб”, но на по-малко пространство и на височина 12 000 метра. Само за тях ексклузивно ще се сервира шампанско “Дом Периньон Розе” от 2003 г., което е подбрано специално от звезден екип кулинари за подходящото меню с шест ястия. Блюдата са различни за съответните дестинации и се сменят през месец-два, за да не омръзнат на редовните пасажери.

С първата класа пътуването е песен, но не само заради кулинарните шедьоври. Креслата се превръщат в легла, пътникът разполага със своето лично пространство и може да се отдели от останалия свят със затварянето на вратите на своята клетка. Разполага с минибар, масичка, голям монитор, креслото се превръща в легло. Може да вземе освежаващ душ в банята, заредена с козметични продукти на топмарки. В общия бар за първа и бизнес класа може да се завържат запознанства на чаша изискано питие. При кацането шофьор може да закара пътника до посочена от него дестинация, като тази услуга също е включена в цената на билета при заявка.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.