Астероид в орбитата на Юпитер е дошъл от друга звездна система

Палестинският президент Махмуд Абас страда от белодробна инфекция

Путин поздрави Николас Мадуро за преизбирането му

Един човек е ранен при стрелба в Марсилия

Майк Пенс предупреди Северна Корея да не разиграва Тръмп

111 станаха жертвите от самолетната катастрофа в Куба

На 22 май 2018 да почерпят

Президентът Радев поздрави културни дейци и представители на българската общност в Москва по повод 24 май

Лондон си затваря очите за мръсни пари Депутати зоват Мей за мерки срещу активи на Кремъл на Острова

Хасан Рохани: САЩ не могат да решават за Иран

Главният архитект на София Здравко Здравков пред “Труд”: Волята на съда е да наруша закона НАГ не позволява да се строи небостъргач върху градинка в “Стрелбище”

Лавров: Наесен се очаква да започнат преговори за създаване на зона за свободна търговия между Евразийския икономически съюз и Индия

Любо Пенев отпадна за пост в ЦСКА

Сръбският премиер заяви, че целта на страната й е да се присъедини към ЕС въпреки призивите на министъра на отбраната за промяна на политиката

Италианската популистка коалиция предлага юриста Джузепе Конте за премиер

Най-дългият полет е 17 часа и 35 минути

Дупе да ти е яко, ако се наложи да пътуваш с някои от най-дългите полети в света. Качите ли се на борда, прекарвате 16-17 часа във въздуха. Бурното развитие на превозвачите от арабските страни доведе до откриване на гигантски отсечки. През февруари “Емирейтс” ще свърже Дубай с Панама Сити и тази линия ще държи рекорда за директен пътнически полет (виж таблицата вдясно). За първи път пасажерите ще летят повече от 17 часа по маршрута, който е точно 13 821 км. “Емирейтс” обаче пътува по-бавно от австралийската компания “Кантас”, която изминава по-късото само със 17 км разстояние от Далас до Сидни с 40 минути по-бързо.

Далас – Сидни и Далас – Хонконг са единствените отсечки в Топ 10 на най-дългите полети, които не пресичат Атлантическия океан. За седем от тях самолетите излитат или кацат на Арабския полуостров – Дубай, Абу Даби и Джеда. В десетте най-дълги редовни пътнически полета няма нито един от Европа. Рекордът за Стария континент принадлежи на “Ер Франс” с маршрута от Париж до Сантяго де Чили – 14 часа и 40 минути.

Големите авиокомпании едва ли ще спрат дотук, особено при поевтиняването на горивото в момента. През 2013 г. най-дългият полет тогава – 19 часа между Сингапур и Ню Йорк – бе прекратен заради поскъпването на керосина. Развитието на авиационната техника предлага самолети за супердълги отсечки. Специалната версия на Airbus A340-500 с допълнителни горивни резервоари и по-мощни мотори може да преодолее дистанция до 16 700 км. Но този лайнер е на разположение само на “Емирейтс”, “Тай Еруейс” и “Сингапур Ерлайнс”. Авиолиниите от Персийския залив използват основно Boeing 777-300 ER (Еxtended Range) и Boeing 777-300 LR (Longer Range) с увеличени капацитет и преход, за да летят до западното крайбрежие на САЩ.

Два екипажа

При всички полети на много дълго разстояние на борда се качват два пилотски екипажа, които се сменят в кокпита. По гигантската линия Дубай – Панама Сити пътниците ще бъдат настанявани в три класи на борда на Boeing 777-200 LR. Първа класа разполага с 8 места, бизнес класата – с 42 места, а икономическата класа с 216 места. Самолетът излита в Дубай в 8,05 ч сутринта местно време и се приземява в Панама сити в 16,40 ч местно време – точно 17 часа и 35 минути. Заради западните ветрове обратният полет трае по-кратко – 15 часа и 45 минути.

От пиле мляко на 12 000 м височина

Да летиш на супердълги разстояние си е един вид мазохизъм. Авиолиниите обаче се надпреварват да предложат повече удобства и забавления на пасажерите, които се отразяват на цената на билета. Пътниците в първа класа на най-дългия полет от Дубай до Панама сити ще тънат в лукс като в 7-звездния хотел “Бурж ал Араб”, но на по-малко пространство и на височина 12 000 метра. Само за тях ексклузивно ще се сервира шампанско “Дом Периньон Розе” от 2003 г., което е подбрано специално от звезден екип кулинари за подходящото меню с шест ястия. Блюдата са различни за съответните дестинации и се сменят през месец-два, за да не омръзнат на редовните пасажери.

С първата класа пътуването е песен, но не само заради кулинарните шедьоври. Креслата се превръщат в легла, пътникът разполага със своето лично пространство и може да се отдели от останалия свят със затварянето на вратите на своята клетка. Разполага с минибар, масичка, голям монитор, креслото се превръща в легло. Може да вземе освежаващ душ в банята, заредена с козметични продукти на топмарки. В общия бар за първа и бизнес класа може да се завържат запознанства на чаша изискано питие. При кацането шофьор може да закара пътника до посочена от него дестинация, като тази услуга също е включена в цената на билета при заявка.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.