Напрежение в Нови хан заради пясъчна кариера

Обявиха за издирване испанец заради кражби в с. Бутан

Задържаха двама за телефонна измама, представяли се за зам.-министри

Трус от 6,3 по Рихтер разлюля Северозападно Мексико

Предлагат името на Си Цзинпин да бъде вписано в конституцията

Задържаха собственика на автобуса убиец от „Бакаджика”

„Спартан” аварира на Граф Игнатиево

„Газпром” получи разрешение за втората тръба на „Турски поток”

В Истанбул забраниха пиеса за диктатор, изпълнявана от критик на Ердоган

Представяме се уникално на “Зелената седмица” в Берлин

Референдум срещу скъпотията в Швейцария

Българката Ружа мами с мрежа за криптовалута Спецпрокуратурата, ГДБОП и ДАНС включени в разследване на международна група за пране на пари

Вижте акцентите от броя на „Труд“ в събота, 20 януари 2018

100 младежи започват работа в Ружинци по програма за заетост

Десислава Атанасова: Докладът на ДАНС ще бъде разсекретен скоро

И градовете с „пръстови отпечатъци“ – за по-добро планиране

Както хората, така и градовете и кварталите имат свои уникални „пръстови отпечатъци“.

Британски експерти създадоха система за сваляне на „пръстови отпечатъци“ от градовете, които да помагат за по-доброто им планиране и организиране на социалните услуги, съобщава citylab.com.

Специалистите са въвели „пространствената ДНК“ като инструмент, за да дадат отговор защо определени градове или квартали са предпочитани за живеене или работа или са избягвани от хората и не се интегрират успешно в общата градска система.

Отпечатъците са създадени от изследователи в програмата „Градска епоха“ (Urban Age) на Научноизследователския център за градовете на Лондонското училище по икономика и политически науки. Картите са създадени с помощта на сателитни фотографии и официални данни на местните власти.

Благодарение на това се вижда, че в някои градове като Ню Йорк, Лима или Буенос Айрес например повечето от кварталите са изградени като мрежи, докато в Лондон има много повече свободни пространства. Освен това в рамките на един град може да има мащабни разлики в оформлението на различните райони. Типичен пример за това е Рио де Жанейро, където има значителни разминавания между законните постройки и кварталите на бедните с хиляди нерегламентирани къщи, известни още като фавели.

За гъсто населените градове едно от най-големите предизвикателства е как да бъде организиран градският транспорт и инфраструктурата, така че хората да може да се предвижват възможно най-бързо и ефективно до работните си места. Там, където този проблем не е добре решен, задръстванията и прекомерните замърсявания са неизбежни, коментират специалистите.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.