Отстраняват изпълнителния директор на “Фолксваген”в петък?

Бордът на директорите на Volkswagen ще отстрани от поста главния изпълнителен директор Мартин Винтеркорн на заседанието си в петък. Причината е скандалът с манипулирането в САЩ на тестовете за вредни емисии от пет модела на германския производител. Това твърди вестник Tagesspiegel, позовавайки се на източници от борда на най-големият по продажби производител на коли в света.

За негов наследник изданието посочва Матиас Мюлер, главен изпълнителен директор на Porsche. Говорител на компанията нарече "отвратителни" твърденията на изданието, но натискът над Винтеркорн расте от акционери, инвеститори и медии.

Въпреки натиска за оттегляне изпълнителният директор Мартин Винтеркорн има намерение да остане на поста, съобщава ДПА. Винтеркорн се извини за скандала, изтъквайки, че той противоречи на всичко, което автомобилният гигант поддържа.

"Официално се извинявам на нашите клиенти, на властите и на обществото като цяло за това лошо деяние", посочи Винтеркорн във видеопослание в интернет.

По думите му би било грешка "да поставя под въпрос усилената и честна работа на над 600 хил. души заради сериозните грешки, направени от малцина". "Екипът ни не заслужава това. Не на последно място по тази причина ви моля да ни имате доверие в пътя ни напред", изтъкна той, обещавайки нещата да бъдат изяснени.

В Берлин министърът на транспорта Александър Добринт, цитиран от АФП, увери, че няма никакви данни, че други автомобилостроители в Германия освен Volkswagen са фалшифицирали двигателите си. Министърът обяви, че ще бъде изпратена анкетна комисия в централата на компанията във Волфсбург, за да се види дали тези коли са били произведени и тествани според германските и европейските правила. Германският канцлер Ангела Меркел призова компанията за пълна прозрачност и бързи обяснения.

От 2007 г. насам Винтеркорн отговаря за изследванията и разработките, както и за бранда Volkswagen. "Той или е знаел за случващото се в САЩ, или то не му е било докладвано. В първия случай трябва да подаде оставка незабавно. При втория трябва да се отговори защо толкова масово нарушение не е било докладвано на ръководството, след което нещата пак ще загрубеят", коментира за Reuters Арнд Елингхорст, анализатор от Evercore ISI.

Проблемът, тръгнал от САЩ, засяга около 11 млн. автомобила, които може да са снабдени със спорния софтуер, активиращ на пълна мощност защитата от вредни емисии единствено по време на тестове, но не и при нормално шофиране, съобщи Bloomberg. За целта от компанията вече са заделили 6.5 млрд. евро.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Свят