Знаменитости отдават почит на Арета Франклин

Още през 2015 г. трябвало да сменят дисковия масив В резервния център на Търговския регистър работят само климатиците

ПРАВО НА ОТГОВОР

Катар налива $15 млрд. в турската икономика

Скарлет Йохансон е най-високоплатената актриса в света

Коли и камиони вървят по мост на 5 века Кадин мост в село Невестино е построен през далечната 1470 г.

Скандинавските авантюри на ЦСКА

Посолството на САЩ в Прищина: Косово и Сърбия нямат неограничена свобода на действие

20 изчезнали след срутването в Генуа (ИНФОГРАФИКА) Рим обяви извънредно положение, деблокира 5 млн. евро

Вашингтон заплашва Анкара с нови санкции, ако пастор Андрю Брънсън не бъде освободен

Нападнаха с бомби офис на италианската крайнодясна партия „Лига“

Директорът на „Аварийна помощ“ пред „Труд“: Открито е опасно нерегламентирано сметище в София

„Балкански синдром“ влиза в учебника по литература Задължителните текстове ще са подредени в девет теми, учениците също ще могат да предлагат произведения

327 медикамента заличени от пазара 867 продукта са били одобрени от агенцията

Огромна вълна помете две деца във Варна (обзор) Водолази изкараха тялото на Мариян, след часове издирване нямаше следа от Диян

1/4 от глобалните разходи за реклама през 2016 г. ще са в дигитални медии

Централна и Източна Европа със спад в рекламните инвестиции, в България се очаква ръст от +4,2% за 2016 г.

Водещата глобална медийна агенция Carat публикува актуализирани прогнози за развитието на рекламния пазар в световен мащаб за 2015г. и 2016г.

Въз основа на данните, получени от 59 пазара в Европа, Африка, Северна и Южна Америка, Азия и Тихоокеанския регион, последната прогноза на Carat е за ръст на общите рекламни инвестиции в световен мащаб с +4,0% за 2015 г. Пазарен оптимизъм се отчита и в предвижданията за 2016 г. – увеличение на рекламните инвестиции с +4,7% до 554 милиарда долара за 2016г.

Дигиталната реклама продължава да увеличава дела си, като основен двигател за това са мобилната реклама, онлайн видео форматите и автоматизирана реклама (т.нар. programmatic buying). Прогнозите са през 2016г. инвестициите в дигитални медии да нараснат от 24,3% на 26,5%, т.е. над една четвърт от общите разходи за реклама в глобален мащаб. За десет от анализираните държави това вече е основен канал в микса и отнема първенството на телевизията. Сред тях са Великобритания, Ирландия, Канада и Австралия. Очакванията са до 2018 г. към тях да се присъедини и САЩ.

За България Carat запазва прогнозата си за увеличение на общите рекламните инвестиции през 2015 г. с +3,4% и с +4,2% за 2016 г., като най-добре представящата се медия отново ще бъде дигиталната – с ръст на годишна база от 9% за 2015 г. и близо 11% за 2016 г. В основата на този ръст ще бъде бързо навлизащото и у нас автоматизирано закупуване на реклама (programmatic buying).

От регионална гледна точка, Централна и Източна Европа отново е с отрицателна прогноза – спад с -6% за 2015 г., а предвиденото в началото на годината увеличение на рекламните приходи с +3,9% за 2016 г. се забавя до +1.6%. Причините са главно в по-високия от очакванията спад на инвестициите на най-големия пазар в региона – руския, свързани с намаляването на цените на петрола на световните борси и наложените от Запада санкции. Възстановяването на рекламните инвестиции в региона се очаква да започне през второто или третото тримесечие на 2016 г.

Carat потвърждава прогнозата си за увеличение на разходите за реклама през 2016 г. в Северна Америка (+4,5%), Западна Европа (+2,9%), Азиатския регион (+4,7%) и Латинска Америка (+13,6%). Благодарение на добрите резултати на Великобритания и Испания, западноевропейският пазар успява да задържи положителния си прогнозен ръст и да минимизира краха в някои пазари като Гърция, където прогнозите се сринаха до -12% спад в рекламните инвестиции, в сравнение с предвидените +8% увеличение през март тази година.

Джери Булман, главен изпълнителен директор на Dentsu Aegis Network, част от която е и Carat, коментира прогнозата така:

„Последната прогноза на Carat ни дава основание за оптимизъм, балансиран с реализъм, след като вече почти година наблюдаваме засилено колебание по отношение на рекламните инвестиции на големи пазари като Русия и Китай. Видно е, че медийният пейзаж става все по-сложен, защото групирани до скоро по определен признак пазари, сега работят различно като самостоятелни единици, а икономическата ситуация влияе незабавно на пазарния темп. Нашият екип е в изключително добрата позиция да управлява успешно разнородна и мултифункционална среда, което ни позволява да асимилираме и внедряваме с висока скорост най-иновативните пазарни решения.“

Пълният доклад и данните от него могат да бъдат свалени от тук.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.