Напрежение в Нови хан заради пясъчна кариера

Обявиха за издирване испанец заради кражби в с. Бутан

Задържаха двама за телефонна измама, представяли се за зам.-министри

Трус от 6,3 по Рихтер разлюля Северозападно Мексико

Предлагат името на Си Цзинпин да бъде вписано в конституцията

Задържаха собственика на автобуса убиец от „Бакаджика”

„Спартан” аварира на Граф Игнатиево

„Газпром” получи разрешение за втората тръба на „Турски поток”

В Истанбул забраниха пиеса за диктатор, изпълнявана от критик на Ердоган

Представяме се уникално на “Зелената седмица” в Берлин

Референдум срещу скъпотията в Швейцария

Българката Ружа мами с мрежа за криптовалута Спецпрокуратурата, ГДБОП и ДАНС включени в разследване на международна група за пране на пари

Вижте акцентите от броя на „Труд“ в събота, 20 януари 2018

100 младежи започват работа в Ружинци по програма за заетост

Десислава Атанасова: Докладът на ДАНС ще бъде разсекретен скоро

1/4 от глобалните разходи за реклама през 2016 г. ще са в дигитални медии

Централна и Източна Европа със спад в рекламните инвестиции, в България се очаква ръст от +4,2% за 2016 г.

Водещата глобална медийна агенция Carat публикува актуализирани прогнози за развитието на рекламния пазар в световен мащаб за 2015г. и 2016г.

Въз основа на данните, получени от 59 пазара в Европа, Африка, Северна и Южна Америка, Азия и Тихоокеанския регион, последната прогноза на Carat е за ръст на общите рекламни инвестиции в световен мащаб с +4,0% за 2015 г. Пазарен оптимизъм се отчита и в предвижданията за 2016 г. – увеличение на рекламните инвестиции с +4,7% до 554 милиарда долара за 2016г.

Дигиталната реклама продължава да увеличава дела си, като основен двигател за това са мобилната реклама, онлайн видео форматите и автоматизирана реклама (т.нар. programmatic buying). Прогнозите са през 2016г. инвестициите в дигитални медии да нараснат от 24,3% на 26,5%, т.е. над една четвърт от общите разходи за реклама в глобален мащаб. За десет от анализираните държави това вече е основен канал в микса и отнема първенството на телевизията. Сред тях са Великобритания, Ирландия, Канада и Австралия. Очакванията са до 2018 г. към тях да се присъедини и САЩ.

За България Carat запазва прогнозата си за увеличение на общите рекламните инвестиции през 2015 г. с +3,4% и с +4,2% за 2016 г., като най-добре представящата се медия отново ще бъде дигиталната – с ръст на годишна база от 9% за 2015 г. и близо 11% за 2016 г. В основата на този ръст ще бъде бързо навлизащото и у нас автоматизирано закупуване на реклама (programmatic buying).

От регионална гледна точка, Централна и Източна Европа отново е с отрицателна прогноза – спад с -6% за 2015 г., а предвиденото в началото на годината увеличение на рекламните приходи с +3,9% за 2016 г. се забавя до +1.6%. Причините са главно в по-високия от очакванията спад на инвестициите на най-големия пазар в региона – руския, свързани с намаляването на цените на петрола на световните борси и наложените от Запада санкции. Възстановяването на рекламните инвестиции в региона се очаква да започне през второто или третото тримесечие на 2016 г.

Carat потвърждава прогнозата си за увеличение на разходите за реклама през 2016 г. в Северна Америка (+4,5%), Западна Европа (+2,9%), Азиатския регион (+4,7%) и Латинска Америка (+13,6%). Благодарение на добрите резултати на Великобритания и Испания, западноевропейският пазар успява да задържи положителния си прогнозен ръст и да минимизира краха в някои пазари като Гърция, където прогнозите се сринаха до -12% спад в рекламните инвестиции, в сравнение с предвидените +8% увеличение през март тази година.

Джери Булман, главен изпълнителен директор на Dentsu Aegis Network, част от която е и Carat, коментира прогнозата така:

„Последната прогноза на Carat ни дава основание за оптимизъм, балансиран с реализъм, след като вече почти година наблюдаваме засилено колебание по отношение на рекламните инвестиции на големи пазари като Русия и Китай. Видно е, че медийният пейзаж става все по-сложен, защото групирани до скоро по определен признак пазари, сега работят различно като самостоятелни единици, а икономическата ситуация влияе незабавно на пазарния темп. Нашият екип е в изключително добрата позиция да управлява успешно разнородна и мултифункционална среда, което ни позволява да асимилираме и внедряваме с висока скорост най-иновативните пазарни решения.“

Пълният доклад и данните от него могат да бъдат свалени от тук.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.