Две жертви и десетки ранени при пожар в хотел в Прага (ВИДЕО)

Европа ще рециклира всички пластмасови опаковки след 2030 г.

Молдова ще иска компенсация от Русия заради „окупацията“ на Приднестровието

Спряха камионите по няколко направления заради снега

Просветният министър: Привличането на млади учители е предизвикателство

Въоръжена атака срещу 5-звезден хотел в Кабул

Вижте акцентите от броя на „Труд“ в неделя, 21 януари 2018

Меркел и Борисов в отговор на “Труд”: България влиза много скоро в Шенген Премиерът събира европейските лидери и Реджеп Ердоган във Варна

Командоси щурмуват пробно прототипи на стената на Тръмп

Махат незаконни билбордове в София Столичният инспекторат откри 14 такива само по бул. „Черни връх“

Ципрас: Македонска нация никога не е имало Ще е абсурдно обаче в името на страната да няма Македония, смята гръцкият премиер

Хиляди румънци се събраха на протест в Букурещ (ВИДЕО)

САЩ и Русия призоваха Турция и сирийските кюрди към сдържаност

Турция нанесе въздушен удар по позиции на сирийските кюрди

Григор искал да е бегач и да знае френски език

АФП: Българските трафиканти процъфтяват в кризата с мигранти

Камионът със 71 мъртви имигранти, изоставен през август на магистрала в Унгария, имаше унгарски регистрационни номера и етикет на словашка фирма за пилета. Въпреки това петима от шестимата заподозрени, които бяха арестувани след това, са българи.

Това се казва в репортаж на агенция Франс прес от София за незаконния трафик на мигранти.

За разследващите тъмният бизнес на трафикантите на хора не беше изненада.

Организираната престъпност в България е основен играч в доходоносния бизнес с трафик на хора и често има малко значение дали товарът ще живее или ще умре.

България, която е член на ЕС, е мост между Турция и останалата част на Европа. Нейните банди навлязоха в тазгодишната мигрантска криза с богат опит, транспортирайки всичко от кокаин до фалшиви чанти на „Гучи“.

В последния си доклад „Трафикът на хора“ американския Държавен департамент нарича България „една от основните страни източници“, както и транзитна държава, на мъже, жени и деца, които се продават за секс и принудителен труд.

В доклада се казва още, че корумпираните държавни служители си затварят очите за жени и деца, които се отвеждат навсякъде по света, инвалиди се принуждават да просят по улиците на Европа, а работници се оказват затворени в далечни страни като Замбия например.

Притокът на хора, бягащи от война, преследвания и бедност в Сирия, Афганистан и Африканския рог обаче предоставят дори по-големи печалби.

Въоръжени със своите европейски паспорти, ноу-хау, екипировка и контакти, българските банди станаха основните организации за отчаяните.

„Лесно е да се трансформира маршрутът, използван от трафиканти, в канал за извозване на имигранти, които са уязвими и готови да поемат рискове“, каза Камелия Димитрова, председател на комисията за борба с трафика на хора в парламента.

Българите са вторите след турците по брой на шофьори на товарни камиони в Европа, казва Тихомир Безлов, експерт от Центъра за изследване на демокрацията в София. „И като граждани на ЕС те имат предимство пред турците, защото могат да се движат из Европа без виза“, добавя още той.

Само тази година на Балканите са пристигнали 340 000 мигранти.

Според българския вътрешен министър Румяна Бъчварова „миграционния натиск към Европа означава, че повечето криминални банди започват да се занимават с това, защото печалбите са бързи“.

По-голяма част от новопристигналите влизат в Гърция и търсят начини за пътуване през Западните Балкани към Северна Европа, като в много случаи им се помага от български банди, които работят добре и извън границите на своята държава.

Разследване на Нова телевизия показа, че имигрантите, пътуващи от Истанбул, трябва да платят на няколко трафиканти по пътя си към Западна Европа общата сума от 9000 евро на човек.

Преминаването на граница струва между 800 и 900 евро, а българската гранична полиция си затваря очите, ако получи между 250 и 300 евро, се казва още в разследването на телевизията, цитирана от БГНЕС.

Рискът до скоро беше минимален.

От началото на годината само 283 души в България са били осъдени за трафик на хора, като в общия случай се разминават с условна присъда от по няколко месеца и глоби от по 1000 лева.

Наскоро обаче парламентът затегна закона, като хората, транспортиращи мигранти през границата, могат да получат 10 години затвор и глоби от порядъка на 30 000 лева. Корумпираните държавни служители, поне на теория, могат да очакват да получат до 12 години затвор.

В това обаче участват не само организираните банди.

България е най-бедната държава в ЕС като средната заплата в страната е само 400 евро, така че подбудите на обикновените хора да изкарат малко допълнителни пари също са значителни. Много местни жители на Видинския регион край сръбската граница правят пари като карат мигранти до там.

„Всичко, което се движи, става – автобуси, лодки, коли – като предпочитат автобусите, защото с тях се печелят повече пари“, каза Владислав Влачев, говорител на прокуратурата във Видин. „Всички освен бабите участват“, допълни той.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.