Австралия приветства експериментален спасителен дрон В проекта са инвестирани стотици хиляди долари

През обектива на „Труд“: Как Борисов и Меркел отговарят на медиите (СНИМКИ)

Борисов отговаря на „Труд“: Лидерите от Западните Балкани трябва колкото се може по-бързо да покрият критериите за членство в ЕС

ЦСКА бие с голове на новите

Гледайте НА ЖИВО пресконференцията на Борисов и Меркел

Меркел отговаря на „Труд“: Подкрепяме България за Шенген, но не мога да кажа точна дата за присъединяване Възлагаме големи надежди на българското председателство, каза германският канцлер

Ердоган обяви началото на турската военна операция в сирийския град Африн

Вучич към сърбите в Косово: Останете тук, не напускайте домовете си, ще ви помагаме

Делегация на ЕК оцени високо работата на ГДБОП в сферата на киберсигурността

Спас Русев гледа „Левски“

Въвеждат Монтесори педагогика в детските градини в Габрово Проектът стартира с 90 000 лева

НКЖИ: Неразрешена маневра е причина за дерайлиралата цистерна с газ на гара Бяла

Борисов и Меркел разговарят в резиденция Бояна (СНИМКИ)

Екатерина Захариева: Реалистично е Македония да получи покана за членство в ЕС още тази година

Произвеждат 50 хиляди кубика сняг за Световното по сноуборд в Банско

Скандалът „Фолксваген“: ЕС знаел от две години за измамата с вредните газове

Швейцария спря продажби на дизелови коли

Шеф във “Фолксваген” вини малка група за скандала

ЕС е знаел от две години за възможността да се манипулират изхвърляните вредни газове от дизелови коли заради наличието на спецустройства, пише в. “Файненшъл таймс”. През 2013 г. Съвместният изследователски център към Еврокомисията препоръчал в доклад да им се обърне внимание, след като две години по-рано установил, че се слагат в дизелови коли, въпреки че технологията е забранена от 2007 г. Регулаторите на ЕС обаче пренебрегнали предупреждението.

В края на миналата седмица екоагенцията на САЩ обяви, че емисии на азотни окиси от дизели на “Фолксваген” надхвърлят до 40 пъти разрешените норми. След разгорелия се скандал компанията призна, по света има 11 млн. коли, оборудвани със софтуер, манипулиращ емисиите при екотестове.

Швейцария обяви късно в петък, че спира временно продажбата на дизелови коли на “Фолксваген” с двигатели 1,2, 1,6 и 2 литра, отговарящи на екостандарта Euro 5. Регулаторът посочи, че има подозрения, че на 180 000 коли, включително “Ауди”, “Сеат” и “Шкода”, е инсталиран софтуерът за манипулация. Разследвания по скандала вече вървят в САЩ, Германия, Италия, Франция, Южна Корея, Канада и Норвегия.

Матиас Мюлер (62 г.), досегашен шеф на “Порше”, поема “Фолксваген” в опит да тушира последиците от скандала, заради който компанията е застрашена от глоба до $18 млрд. в САЩ. Мюлер обеща безпощадно разследване и пълна прозрачност и обяви, че за него сега най-важното е връщането на доверието. Според Бернд Остерлох – член на борда на директорите, малка група хора е нанесла грандиозни вреди на “Фолксваген”.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.