Полицейска операция се провежда в Страсбург, предполага се, че е свързана с атентата

Мартин Петров поиска отвод на съдия

Спасител на дете стана „Полицай на годината“

Унгарци на протест срещу „поробващ закон“ Парламентът разреши 400 часа извънреден труд годишно

ЕК одобри проекта за модернизация на спешната медицинска помощ, съобщи министър Ананиев

Енрике Иглесиас и Ана Курникова продават къщата си за $4,85 милиона

Премиерът Борисов в Брюксел: Чухме само похвали Тимерманс подкрепил промените за конфискацията на незаконно придобито имущество

Петокласник с приз от „Полицай на годината“

Смядово събира пари за болницата в Шумен

Издирват началника на КАТ – Казанлък

Фондацията зад гей билбордовете пред „Труд“: Това е информационна кампания Планират да поставят пана на видни места в София и в Пловдив

Баневи остават за постоянно в ареста

Георги Кабаков – последният рефер без VAR в турнира

Ахмед Доган стана дядо

Министър Ананиев: Ако бъде приет анекса към националния рамков договор, се надяваме той да бъде подсписан в първите дни на новата година

Скандалът „Фолксваген“: ЕС знаел от две години за измамата с вредните газове

Швейцария спря продажби на дизелови коли

Шеф във “Фолксваген” вини малка група за скандала

ЕС е знаел от две години за възможността да се манипулират изхвърляните вредни газове от дизелови коли заради наличието на спецустройства, пише в. “Файненшъл таймс”. През 2013 г. Съвместният изследователски център към Еврокомисията препоръчал в доклад да им се обърне внимание, след като две години по-рано установил, че се слагат в дизелови коли, въпреки че технологията е забранена от 2007 г. Регулаторите на ЕС обаче пренебрегнали предупреждението.

В края на миналата седмица екоагенцията на САЩ обяви, че емисии на азотни окиси от дизели на “Фолксваген” надхвърлят до 40 пъти разрешените норми. След разгорелия се скандал компанията призна, по света има 11 млн. коли, оборудвани със софтуер, манипулиращ емисиите при екотестове.

Швейцария обяви късно в петък, че спира временно продажбата на дизелови коли на “Фолксваген” с двигатели 1,2, 1,6 и 2 литра, отговарящи на екостандарта Euro 5. Регулаторът посочи, че има подозрения, че на 180 000 коли, включително “Ауди”, “Сеат” и “Шкода”, е инсталиран софтуерът за манипулация. Разследвания по скандала вече вървят в САЩ, Германия, Италия, Франция, Южна Корея, Канада и Норвегия.

Матиас Мюлер (62 г.), досегашен шеф на “Порше”, поема “Фолксваген” в опит да тушира последиците от скандала, заради който компанията е застрашена от глоба до $18 млрд. в САЩ. Мюлер обеща безпощадно разследване и пълна прозрачност и обяви, че за него сега най-важното е връщането на доверието. Според Бернд Остерлох – член на борда на директорите, малка група хора е нанесла грандиозни вреди на “Фолксваген”.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.