Поръчките на храна у нас се утроиха през 2015 г., потребители – 6 пъти повече

За първи път българите могат да следят доставката от ресторанта онлайн

Поръчките на храната за вкъщи и офиса са се утроили през първите 8 месеца на 2015 година спрямо същия период на предходната, отчита лидерът на българския пазар – BG Menu. Ползвателите на тази услуга пък са се увеличили 6 пъти, сочат данните от платформата на компанията, която организира доставки от над 550 ресторанта в България. Сериозният потенциал за ръст на пазара на доставки на храна за дома и офиса у нас е пряко свързан с промените в начина на живот и потребителските нагласи в големите градове. Тази услуга предлага удобна и спестяваща време алтернатива на работещите и все по-заети хора. Освен това със специалните оферти на едно място те могат да се възползват и от все по-изгодни цени.

Тенденцията е за ръст на онлайн на поръчките, който е над 400% за същия период. Очаква се именно развитието на онлайн услугата да бъде основен двигател и за развитието на пазара у нас. В момента 75% от всички поръчки, направени през платформата на BG Menu у нас са през Интернет, а не по телефона.

“Все по-голяма част от потребителите “живеят” в Мрежата и ние сме длъжни да им предложим иновативни, удобни и пестящи време решения. Сайтът ни е подходящ за всякакви устройства, мобилното ни приложение отговаря на световните стандарти, а сега за първи път в България даваме възможност на хората да проследят поръчката си на храна в реално време.”, обясни Владимир Давчев, основател на BG Menu.

Проследяването на статуса на доставката в реално време онлайн е все по-важно за потребителите и е тенденция, която се налага много бързо през последната година на пазарите в САЩ и Европа. Първото софтуерно решение у нас е разработено от екипа на BG Menu и се свързва с тракинг система на доставчиците. Потребителите получават информация по лесен начин за четирите основни фази: поръчката е получена от ресторанта, храната се приготвя, поръчката пътува към теб, поръчката ти е пред вратата. Третата фаза се визуализира онлайн на карта, като движението на доставчика се вижда във всеки един момент.

В момента проследяването е възможно за поръчки от над 60% от ресторантите в портфолиото на BG Menu за клиенти от София и Варна, като се планиране въвеждането му за цялата страна.

Анализът на BG Menu показва, че развитието на онлайн пазара ще е и ключов фактор за успеха на самите ресторанти. Според последните проучвания обаче едва 1% от ресторантите в България предлагат на клиентите си възможност за поръчка през Интернет. Затова платформите за поръчка на храна като BG Menu се оказват ключов партньор, който предлага възможност на заведенията да бъдат в крак с тенденциите на пазар, без да има нужда да инвестират в разработка и поддържане на онлайн решения.

От 2015 година BG Menu е част от семейството на глобалния лидер в онлайн поръчките на храна Delivery Hero group и използва доказаното ноу-хау на компанията. Тя оперира на 34 пазара и разполага с най-голямата мрежа от над 100 000 ресторанта от цял свят. Месечно на глобално ниво компанията обслужва над 10 млн. поръчки на храна.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Гурме