42 години затвор за убийство с вила Тримата осъдени изпотрошили и окървавили къщата на свой враг

Ердоган: Турция ще продължи да укрепва икономическите и политическите си отношения с ЕС

Руското МО: Нито един руски зенитно-ракетен комплекс не е преминавал руско-украинската граница

Доналд Тръмп: Планираната среща с Ким Чен-ун няма да се състои

Баби пълнят дупки по пътя към Чудните мостове

Стотици мигранти блокираха магистрала край Солун

Ангелкова и губернаторът на Калужска област обсъдиха възможностите за сътрудничество в туризма

Вежди Рашидов празнува с Васко Василев

“Газпром” няма да иска обезщетение от България за “Южен поток”

Младежите от БСП – София отбелязаха 24 май с акция „Ние пишем на кирилица“

Кърлеж ухапа рибар, морските в паника

Посещението на Бойко Борисов в Рим през обектива на “Труд” (СНИМКИ)

Жители на Гърмен с протестно шествие срещу незаконното ромско гето

Борисов и Заев поднесоха венци на паметниците на Кирил и Методий и Иван Вазов в Рим

Турция иска да преодолее проблемите със САЩ, заяви управляващата партия

Братоев: Трите диаметъра на метрото ще обхванат над 60% от територията на София

Метрото трябва да има три диаметъра, за да може в крайния етап на развитие на схемата на метрото да се обхване над 60% от територията на града. Това каза изпълнителният директор на “Метрополитен” ЕАД инж. Стоян Братоев по време на Пети дискусионен форум “Строителството през 2016 г.”, съобщи “Фокус”.

“Първата линия е 30 км, като вече са реализирани 29 км, втората трябва да има 18 км, като са реализирани 11 км, третата линия трябва да е 16 км, а с отклоненията 26 км и около 26 метростанции. През този програмен период разширението на метрото включваше три етапа. Първият етап беше Надлез “Надежда”-кв. “Лозенец” през Централната градска част – 6,5 км със 7 метростанции”, обясни инж. Братоев. По думите му, той се финансира по ОП “Транспорт” 185 млн. евро и 60 млн. местно съфинансиране. “Вторият етап включваше два лота Обеля- Надлез “Надежда” с 4 станции, 4,2 км. Другият лот включваше част от трасето Младост-Дружба-Летище – 2 км, 2 метростанции. 190 млн. евро от ОП “Транспорт” е финансирането и 88 млн. евро местно финансиране, което беше заем на Столична община. Тя тегли заем от 105 млн. евро от Европейската инвестиционна банка, като освен тези два лота, тя съфинансира доизграждането на конструкциите на метростанция “Сердика”, археологическите проучвания над нея и част от конструкциите на метростанция “Джеймс Баучър”, уточни инж. Братоев.

Той посочи, че през 2013 година е започнало изграждането на последния трети етап – участъкът Цариградско шосе-Дружба-Летище – 5 км и 4 метростанции и ж.к. “Младост”-Бизнеспарк 2,7 км с три метростанции. “Общата строителна стойност на двата участъка е 96 млн. от ОП “Транспорт” и 23 млн. местно съфинансиране”, каза още инж. Стоян Братоев.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.