Велико Търново пoсреща Световната организация на местните власти Престижният форум е в рамките на българското председателство на Съвета на ЕС

Разследват животновъдна ферма в Ново село (СНИМКИ) Крави предизвикват ПТП-та, тъпчат гробове, нахлуват в интернат, землището осеяно с трупове на говеда

Вежди Рашидов: Надявам се, че Борисов и Радев ще се разберат като мъжкари

Самолет с 66 души на борда катастрофира в Иран

Шумен почита паметта на Апостола на свободата

Гришо срещу Федерер на финала в Ротердам Българинът досега няма победа срещу швейцареца

Тръмп разкритикува ФБР за пропуските му във връзка със стрелбата в училище във Флорида

Д-р Димитър Петров: Има тотална намеса в управлението на здравната каса

„Спейс Екс“ отложи изстрелването на испански сателит

Доналд Тръмп: Изборите през 2016 г. не са повлияни от руснаците

Отбелязваме 145-ата годишнина от гибелта на Васил Левски

МВнР осъди провеждането на Луковмарш

Президентът на Армения: Азербайджан да се откаже от нереалистичните си очаквания в Нагорни Карабах

Сирни заговезни е, иска се прошка

Втори боен кораб на САЩ навлезе в Черно море

Братоев: Трите диаметъра на метрото ще обхванат над 60% от територията на София

Метрото трябва да има три диаметъра, за да може в крайния етап на развитие на схемата на метрото да се обхване над 60% от територията на града. Това каза изпълнителният директор на “Метрополитен” ЕАД инж. Стоян Братоев по време на Пети дискусионен форум “Строителството през 2016 г.”, съобщи “Фокус”.

“Първата линия е 30 км, като вече са реализирани 29 км, втората трябва да има 18 км, като са реализирани 11 км, третата линия трябва да е 16 км, а с отклоненията 26 км и около 26 метростанции. През този програмен период разширението на метрото включваше три етапа. Първият етап беше Надлез “Надежда”-кв. “Лозенец” през Централната градска част – 6,5 км със 7 метростанции”, обясни инж. Братоев. По думите му, той се финансира по ОП “Транспорт” 185 млн. евро и 60 млн. местно съфинансиране. “Вторият етап включваше два лота Обеля- Надлез “Надежда” с 4 станции, 4,2 км. Другият лот включваше част от трасето Младост-Дружба-Летище – 2 км, 2 метростанции. 190 млн. евро от ОП “Транспорт” е финансирането и 88 млн. евро местно финансиране, което беше заем на Столична община. Тя тегли заем от 105 млн. евро от Европейската инвестиционна банка, като освен тези два лота, тя съфинансира доизграждането на конструкциите на метростанция “Сердика”, археологическите проучвания над нея и част от конструкциите на метростанция “Джеймс Баучър”, уточни инж. Братоев.

Той посочи, че през 2013 година е започнало изграждането на последния трети етап – участъкът Цариградско шосе-Дружба-Летище – 5 км и 4 метростанции и ж.к. “Младост”-Бизнеспарк 2,7 км с три метростанции. “Общата строителна стойност на двата участъка е 96 млн. от ОП “Транспорт” и 23 млн. местно съфинансиране”, каза още инж. Стоян Братоев.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.