82% от богатството в света отива при 1% от населението

Майка с бебе в ръце пропадна в улична шахта в столичен квартал

Агресия в дом за деца с увреждания в Габрово

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 23 януари 2018

Правят сергиите в Слънчев бряг еднакви

15-километрова опашка на ГКПП „Капитан Андреево“

Броят яхтите на българи в Гърция Удрят схемите за укриване на налози при транзит

Списък с 55 защитени специалности въвежда МОН

Религии против Истанбулската конвенция Светият синод обяви, че договорът поражда тревога за бъдещето на европейската християнска цивилизация

Белгия намали равнището на терористична заплаха в страната

Федерика Могерини заяви, че е извънредно притеснена от турската офанзива в Сирия

Огнеборци потушиха пожар в цех за металообработка в Килифарево

Бомбаджия на банкомати скочи в ледените води на Струма (обзор) Джонката и Свещичката арестувани след 75 дни търсене под дърво и камък

Разкриха пет високотехнологични наркооранжерии в Добричко

Грипна епидемия и в Благоевград Висока заболеваемост в още 6 области

Как да задържим добрите служители

Не живеем в онези години, когато човек цял живот работи на едно място, без дори и да сменя позицията си. Някои чужди консултанти твърдят, че не е много хубаво, особено на младини, да се задържаме в един офис повече от две години. Според други дори е по-добре да сменяме отговорностите на няколко месеца, за да можем да натрупаме опит и да очертаем път за развитие.

Тогава идва големият проблем пред мениджърите: как да задържат добрите си служители, като всеки иска нещо повече, а конкурентите дебнат? Има начини.

1. Адекватно заплащане

Каквото и да си говорим, всички работим основно за пари. И особено когато полагаме повече усилия, искаме трудът ни да бъде оценен адекватно.

Затова, ако дадени служители генерират стойност за компанията, отплащайте им се справедливо. Ако искат да се развиват, помогнете им да прекрачат към следващото стъпало в корпоративната йерархия, където възнагражденията са по-големи. Понеже, ако не им дадете път за развитие при вас, те ще го намерят другаде.

2. Работа според очакванията

Най-добре е да се уверите, че задачите, които давате на служителите си, отговарят на очакванията им. Според Кристи Шьонберг, директор по управление на таланта и ангажираността в ADT Security Services, най-важното нещо е да не се създават излишни очаквания, заради което мениджърите трябва да изяснят отговорностите на подчинените си още в първия работен ден.

Това обаче в никакъв случай не означава, че на амбицирани служители не трябва да се дават и по-сложни и интересни задачи. Крайната цел е да няма разочаровани, а мотивирани хора.

3. Критикувайте конструктивно

Редовната обратна връзка е изключително важна за служителите ви, но за компанията тя е направо жизненоутвърждаваща. Ако осигурявате такава и винаги говорите честно за резултатите и пропуските, повечето от хората ще се опитат да бъдат по-ангажирани в постигането на корпоративни цели. Ако имате критики, в никакъв случай не ги крийте.

Но критикувайте конструктивно – без гняв, без да всявате страх, без да демотивирате. Така ще спечелите лоялност.

4. Открийте скрити заложби

Можете ли да бъдете сигурни, че всеки служител е на правилната позиция? Разбира се, че не. Според Софи Перн, консултант в Ashridge Business School, голяма заблуда на мениджърите е да смятат, че един ефективен служител може да постигне същите резултати и в други роли. Вероятно това понякога е така.

Но не винаги. Има и случаи, в които можете да откриете скрити заложби: търсете ги, не се отказвайте. Правете всичко възможно да намерите различни начини за развитие на служителите си. Ако е необходимо, изпратете ги на различни курсове и обучения. Те ще ви се отплатят най-малко със старание и лоялност, но могат и да покажат скрити таланти, с които да генерират по-голяма стойност за организацията.

5. Дайте повече свобода

Хайде да си кажем честно: всеки търси свобода във всяка сфера от живота си. Затова дайте свобода на подчинените си и ще получите всичко, каквото искате от тях!
Какво значи това? Значи поне няколко неща: дайте им гъвкаво работно време, възможност да предлагат идеи и да участват във вземането на решения, свобода да избират начина, по който ще изпълняват задачите си и т.н.

Служителите, които имат свобода да се усъвършенстват, са по-щастливи и допринасят за по-бързия растеж на бизнеса. И най-вече: дори и няма да им хрумне да напуснат.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.