Нови 99 заразени с коронавирус на поставения под карантина в Япония круизен кораб

Полицията удари автоморга в Перник, пълна с крадени части

Прокуратурата обжалва „паричната гаранция“ на шефа на депото за отпадъци край Дупница

Фонд „Земеделие“ преведе 4,5 млн. лв. по схемите „Училищен плод“ и „Училищно мляко“

Иван Гешев изслушва кметове за „замразени“ сигнали за корупция

Рийз Уидърспуун и дъщеря й са като близначки

203 ученици се включиха в Националния конкурс „Любовта в нас“ Десетокласничка грабна специалната награда на кмета на Варна

“Сън“ : Търсите почивка на най-добра цена? България е най-евтината

Президентът Радев: Ако някой трябва да се страхува от оставането на власт, това е самият Борисов

Вицепремиерът Николова инспектира изграждането на българския павилион на ЕКСПО ДУБАЙ 2020

Българин на финал в Шотландия

Тръмп се пусна с президентската лимузина по писта на НАСКАР (ВИДЕО)

„Избери, за да помогнеш” събра близо 260 хил. лв. в подкрепа на 23 значими каузи

НОИ е издал повече от половин милион ПИК за три години

Елтън Джон изгуби глас, избухна в сълзи и прекрати концерта си (ВИДЕО)

Депутатите одобриха на първо четене изцяло нов Кодекс за застраховането

Народното събрание одобри на първо четене изцяло нов Кодекс за застраховането, предаде репортер на Агенция „Фокус”. В подкрепа на новия Кодекс гласуваха 80 депутати, 8 се въздържаха, нямаше против.

Той е внесен от Министерски съвет и е изцяло нов, тъй като промените в уредбата, произтичащи от въвеждането на изискванията на европейското законодателство, са многобройни и важни. В допълнение на транспонирането на европейски директиви с проекта на кодекс се предлага усъвършенстване на нормативната уредба с цел по-добра защита на интересите на ползвателите на застрахователни услуги.

Предлага се допълнително изискване по отношение отстраняването на вреди по моторни превозни средства, когато то е възложено от застраховател на външен изпълнител. Застраховането на моторни превозни средства представлява над 70 на сто от пазара по общо застраховане и в практиката на Комисията за финансов надзор са установени значителен брой случаи, при които клиенти възразяват срещу недобре извършен ремонт на моторното превозно средство. В тази връзка се предлага застраховател да може да възлага отстраняване на вреди по моторни превозни средства само на външен изпълнител, който има застраховка „Гражданска отговорност”, покриваща отговорността му за вреди, настъпили вследствие на негово действие или бездействие. Предвижда се минималната застрахователна сума по тази застраховка да е 1 000 000 лв. за всяко застрахователно събитие и 5 000 000 лв. за всички застрахователни събития за една година.

Новият Кодекс въвежда нов режим за определяне на капиталовите изисквания на застрахователя и презастрахователя, за изчисляване на техническите резерви, както и нови принципи за инвестиране на активите като гаранция за финансовата стабилност и изпълнение на задълженията по застрахователните и презастрахователите договори. С оглед спазването на разпоредбите на Директивата (Платежоспособност II) се предлага премахването на абсолютната забрана за придобиването на акции в застраховател или презастраховател със заемни средства.

Съгласно предложения режим придобиването със заемни средства на квалифицирани участия ще бъде подложено на преценка за финансовата стабилност на заявителя за придобиване на такова участие. В допълнение с проекта на Кодекс се въвежда понятието „ползвател на застрахователни услуги“, което включва застраховащия, застрахования, трето ползващо лице, трето увредено лице, другите лица, за които са възникнали права по застрахователен договор, както и физическо или юридическо лице. По отношение на задължителната „Гражданска отговорност“ на автомобилите се предлага срещу единна премия да се осигурява както покритието за Република България, държавите членки на Европейския съюз и Европейското икономическо пространство, така и за всички държави, които членуват в системата „Зелена Карта“.

Не на последно място, във връзка с по-прецизното транспониране на разпоредбите на Директива 2009/103/ЕО се предлага минималният лимит на отговорност за неимуществени и имуществени вреди вследствие на телесно увреждане или смърт да се промени на 10 000 000 лв. за всяко събитие независимо от броя на пострадалите лица.

По време на дебатите Лъчезар Никифоров от АБВ обяви, че подкрепят промените на Министерски съвет на първо четене.

Петър Славов от Реформаторския блок приветства системата „бонус-малус” за насърчаване на добросъвестните шофьори, които да ползват премия за доброто си поведение. „За джигитите да се заплащат по-високи премии по „Гражданска отговорност”, коментира той.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.