Зам.-министър Кръстева: През пролетта започваме изготвянето на Стратегическия план по новата ОСП

Президентът Радев изразява съболезнования на Франк-Валтер Щайнмайер по повод нападенията в Ханау

В 52 населени места ще ваксинират птиците срещу нюкясълска болест

Прокуратурата разследва как отровата, убила Стефан от Кардам, е попаднала в дома му

Иран съобщи за три нови случая на заразени с коронавируса

Тръмп издигна нов шеф на US разузнаването

МВнР потвърди: Българин е сред загиналите при стрелбата в Германия

Активисти от ВМРО искат четири емблематични храма във Велико Търново да станат действащи Инициаторите настояват средновековната църква "Свети Спас" да бъде възстановена като Музей на иконата

Премиерът Борисов: Обединителят на нацията да преценява с кои хора се сдружава и прави поход

Сърби търсят летни ваканции в Банско Идват заради фестивали, планински турове и спа почивки

Зам.-министър Бойко Пенков: Има пълна готовност на здравните власти за борба с коронавируса

Новият стар областен на Видин встъпи официално в длъжност

Правят сайт за Наредба Н-18

Президентът Радев: Младежката непримиримост ни е необходима

Започват състезанията за „Ученическа купа Варна 2020“

Крал Люис ІІІ сложи трета корона

Люис Хамилтън се изкачи в йерархията на успехите във “Формула 1” до едно стъпало със своя идол от детските години – Аертон Сена. Британският пилот грабна предсрочно третата си световна титла и втора поред с “Мерцедес” (първата бе с “Макларън” през 2008-а). Трикратен шампион (1988, 1990 и 1991 г.) е и легендарният бразилец, за когото Хамилтън казва: “Той беше единственият, който ме вдъхновяваше, когато бях малък. Винаги съм мечтал да спечеля три титли като него. Всеки пилот иска да бъде запомнен, да постави рекорди и да направи състезания за историята…”

Хамилтън продължи да пише своите златни страници във “Формула 1” с първото място в дъждовната и хаотична надпревара за Гран при на САЩ в Остин. Триумфът на влажния асфалт в Тексас му върза в кърпа титлата 3 състезания преди края на сезона. Това бе 43-ата победа в кариерата на Люис и по този показател той вече е на трето място във вечната ранглиста пред Себастиан Фетел (42) и Аертон Сена (41). Повече спечелени състезания имат само Ален Прост (51) и Михаел Шумахер (91).

По брой на титлите Хамилтън се изравни не само със Сена, но и с Джак Брабъм, Джаки Стюърт, Ники Лауда и Нелсън Пикет. Пред Люис остана само каре шампиони – седемкратният Михаел Шумахер, петкратният Хуан Мануел Фанджо и четирикратните Ален Прост и Себастиан Фетел. Действащият шампион е само на 30 години, кара най-добрата кола и има железен договор с най-силния отбор “Мерцедес”. И всичко това говори, че той няма да спре дотук.

Съвсем заслужено британецът се къпе в медийни фанфари след убедително спечелената трета титла през сезона. Хамилтън поведе в класирането още след първото състезание в Австралия и не позволи някой да го измести през цялата година. В Англия славят шампиона: “Крал Люис ІІІ” (в. “Сън”), “Неговият момент, неговият ден, неговия шампионат” (в. “Индипендънт”), “Кралят на британския автомобилен спорт” (в. “Мирър”), “Най-добрият пилот на своето поколение, Аертон Сена на нашета ера” (в. “Телеграф”). Авторитетният в. “Таймс” припомня, че преди години баща му Антъни Хамилтън е работил едновременно на 3 места, за да финансира кариерата на сина си. Запалените по “Ферари” италианци също признават господството на британеца: “Троен шампион като Сена – един от най-великите в историята!” (в. “Ла Стампа”), “Люис победи дори урагана Патрисия” (в. “Тутоспорт”).

Искри и шапки летят в “Мерцедес”

Нико Розберг стартира от първа позиция, но изпусна победата и завърши втори след съотборника си Люис Хамилтън в Гран при на САЩ заради своя грешка в заключителната фаза на състезанието. Между съотборниците в “Мерцедес” обаче отново прелетяха не само искри, но и нещо повече. Преди награждаването Хамилтън подаде на Розберг задължителната спонсорска шапка за второто място, а германецът ядосано я хвърли по него. По-късно Нико изля гнева си, породен от агресивния старт на Люис, който го изпревари рисковано в първия завой.

“Ако не бях отстъпил, щяхме да се ударим и да има тежки последствия – каза Розберг. – Беше прекалено да влиза с колата право към мен, нямаше никакво място. Това заслужаваше наказание.”

Нико не отдаде голямо значение на хвърлената шапка: “Това беше по-скоро закачка, нищо сериозно.”

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.