Борисов през пред Trend.az: Считаме Азербайджан за приоритетен партньор

Сблъсъци между крайнодесни и техни противници в Берлин (ВИДЕО)

Махат изкскването за максимален размер на багажа в столичния градски транспорт

Три турски ТИР-а се удариха на магистрала „Хемус“

Георги Гьоков: Действията на проф. Плочев доказват, че здравеопазването е недофинансирано

Камелия Нейкова: Надявам се на изборите за евродепутати да гласуваме електронно

Весела Лечева разработи стратегия за реформа в спорта Депутатът от БСП предлага 90 нови параграфа в Закона за физическото възпитание и спорта

Илън Мъск се изфука с тостер “Междузвездни войни”

Меркел и Ердоган ще се срещнат след формирането на новия германски кабинет

Деница Сачева: 40% от учителите ще излязат в пенсия до 8 години

Полицаи четат лекции на пенсионери в Берковица

Индия планира полет до Луната през април

Десетки кандидат-студенти посетиха ВТУ в Деня на отворените врати

Димитър Главчев: Не бягаме от темата за Истанбулската конвенция

Дъщеря закла болната си майка си и опита да се самоубие в Лом

Модерната „Чайка” на Явор Гърдев

От театъра на Явор Гърдев ти засяда буца в гърлото. И си щастлив. Едновременно. Така е и в “Чайка” – още една зрелищна, обсебваща премиерна постановка в НДК след “Квартет”. Този път по Чехов.

“Чайка”, поставена от Явор Гърдев, е преживяване, за което си струват трите часа в смълчаната зала. Режисьорът умее да увлича екипа в щурите си идеи, които обикновено раждат нещо красиво и вълнуващо. Сам е направил сценичната редакция на пиесата, а заедно с композитора Калин Николов и художниците Никола Тороманов и Свила Величкова създават причудлива “зелена арена” за любов, завист, изневяра, мечти… Една привидно фамилна драма преминава в обобщаващи послания за деца и родители, за Той и Тя, за житейски жребий, за завист, за старото и новото… за Артиста. От прекрасните артисти Елена Телбис, Снежина Петрова, Светлана Янчева, Ованес Торосян, Захари Бахаров, Владимир Пенев…

В деня, в който един депутат се опита да нарани Артиста, думите на герой от “Чайка” звучат в целта: “Когато в едно общество обичат артистите и се отнасят към тях по-добре, отколкото към търговците – тогава е добре.”

Чеховата “Чайка” се събуди за нов живот в понеделник вечерта в нов театър. В театър “Азарян”. Някогашната зала 2 на НДК, която години прашасваше, скрита зад парцаливия базар (слава Богу, той вече е минало!), отново посреща публика и обещава да се превърне в любимо арт пространство.

Още на стълбите в подлеза ви посреща огромен дървен налъм с прясно посадена растителност – не е цъфнал, но може би предстои! Можете да го приемете като закачка с вечния шегобиец Радой Ралин, но има и друго. То ви очаква, щом прекрачите във фоайето – огромно количество обувки. Мъжки, дамски, театрални, нови, стари… всякакви. Нали преди да стане режисьор, Азарян е работил в обувен завод. Дори ще чуете гласа му от видеостената: “Аз съм Крикор Азарян. По произход съм арменец, по призвание – българин. Режисьор съм. Можех да бъда и обущар.”

Попадате в различно пространство. Артистично и обещаващо отделяне от грозотата, злобата и агресията отвън. Попадате в театър “Азарян”. Което означава далеч от лошия вкус. Или поне надежда да е така.

Азарян обичаше Чехов. И си отиде с триптих от Чехов – “Чайка”, “Три сестри”, “Вишнева градина”. Направени с вкус.

И Гърдев обича Чехов. Отдавна мечтае да постави “Чайка”. Повече от 15 години. За никого не ще е изненада, че Чехов отново звучи съвременно. Гърдев го прави и модерен.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.