Борисов: Днес ще извадим от обхвата на тол системата 115 км пътища на територията на Столична община и Община Варна

Регионалният министър: Толсистемата у нас ще е с най-ниските тарифи в Европа

Нанков: От днес официално ще бъдат изключени от винетки спорните отсечки в Столична община

Синоптик: Топло време в началото на март

Как се разпознават телефонни измамници?

Правителството на Джузепе Конте призова за подкрепа в борбата с коронавируса

За сиренето, млякото и ножа Накъде върви българското животновъдство

Сблъсъци на полиция и демонстранти на островите Лесбос и Хиос заради мигрантски центрове (СНИМКИ)

Личните лекари: Не можем да издаваме болнични за доброволна карантина

Двама турски военни са убити при въздушен удар в Идлиб

Проф. Олег Асенов: У нас тарифите за тол такси са най-ниски в Европа

Шефът на кризисния щаб: 10 българи и 4 чужденци са под наблюдение във ВМА, чакат се резултатите  Към момента няма потвърдени случаи на коронавирус у нас

Д-р Георги Миндов: Защитата с маска е за тези, които са в инкубационен период

Първи заразен с коронавирус в Дания

Гърция издири пасажерите, пътували със заразената с коронавирус 38-годишна жена

Прокуратурата: Само 4,5% от убийците на пътя са в затвора

Само 4,5% от осъдените за транспортни престъпления са получили ефективни наказания “лишаване от свобода”. Най-често – в 54,2% от делата, убийците на пътя са получавали “пробация”, 25,8% от тях са се отървали с условни присъди. Процесите, приключили с глоби, са 14,4%. Това сочи доклад на Върховната касационна прокуратура, който изследва движението и резултатите от наказателните производства от 2010 до 2014 г.

Магистратите оценяват като хаотични и несинхронизирани промените, правени през последните 5 години в законите. Основният им извод е, че е необходимо преосмисляне на системата от наказания, като акцентът падне върху административните наказания. В това число разширяване обхвата на принудителните мерки като временно отнемане на книжката и спиране от движение на автомобила, с който е извършено нарушението.

“През 5-годишния изследван период се наблюдава тенденция към постоянно намаляване на броя на установените нарушения, като този спад през 2014 г. е драстичен”, категорични са прокурорите. И напомнят, че КАТ е спрял да глобява, въпреки че катастрофите са се увеличили спрямо 2013 г., а жертвите са се увеличили с 10% спрямо двете предходни години. В доклада е оставено без коментар оправданието на катаджиите, че те са престанали да снимат с мобилните камери заради тълкувателното решение на Върховния административен съд.
Друг извод на прокуратурата е, че трябва да се опростят процедурите и да се повиши ефективността при налагането на глоби и принудителни административни мерки.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.