На 21 януари 2019 да почерпят

Столичният инспекторат с проверки за неправилно паркиране

Умопомрачени либерали искат черна Клеопатра Политически коректните зомбита готвят нов бойкот

ХИВ-позитивен остава зад решетките Болестта не е попречила на деянията му

Брад Пит и Чарлийз Терон заедно?

Психологът Росен Йорданов: Между любовта и ревността няма нищо общо

Двама шофьори на ден у нас минават на ток Над 68% ръст на регистрациите на електромобили само за година

Ограничено е движението по пътя Сопот-Карлово заради катастрофа

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 21 януари 2019

СДВР издирва извършители на грабеж и побой

Акция „димяща кола“ в София КАТ глобява с 50 лева, ако автомобилът пуши над нормата

Тунел със система за вентилация и пречистване на въздуха откриха в Хонконг Той е на стойност 4,6 милиарда долара

Християнсоциалният съюз в Германия с нов лидер МВР шефът Хорст Зеехофер се оттегли след 10 г. на поста

Купуваме по-скъпо сирене, масло и мляко Ядем круши от Холандия и Южна Африка, джинджифил - от Перу

Министър Желязков: Поне милиард трябват през следващите години за модернизация на БДЖ

Губернатор иска градска железница и тунел в еврорегиона Русе – Гюргево

Русе може да има градска железница като част от обществения транспорт, съобщиха от областната управа. Обявената обществена поръчка за предизвестиционно проучване се финансира по обявената обществена поръчка с 37 500 лв. от държавния бюджет. Целта е градската железница да свърже кварталите с промишлените зони и индустриалния парк край Дунав мост и близкия град Мартен, като разтовари автомобилния трафик.

Идеята се обсъжда от 5 г. „Булмаркет ДМ“ АД е готов да изгради и да обслужва градската железница. Първият частен жп превозвач притежава 17 км жп линии от гара Русе Север през гара „Булмаркет“ до бившия комбинат за тежко машиностроене /КТМ/ в източната промишлена зона. Проектът включва 10 спирки, като железницата ще обслужва близо 3000 работници от предприятия по маршрута.

Хората ще пътуват в мотрисите с безконтактни карти, които ще се зареждат от работодателите им. За пътниците ще има т.нар. безкупейни вагони с по 158 места или мотрисни влакове „Дезиро“. За да заработи железницата, трябва да се промени общинската схема за градския транспорт.

Железницата може да продължи и до Гюргево. Така ще се облекчи движението в трансграничния регион, докато се реши дали ще се разшири Дунав мост или ще се изгради тунел под реката. Губернаторът на Русе вече обяви идеята си, с която могат да се пренасочат преминаващите ТИР-ове на българо-румънската граница.

Снимка авторът

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.