Мачовете и спортът по телевизията днес, 24 февруари 2020

Дневен хороскоп на Алена за понеделник, 24.02.2020

Великобритания е на кръстопът за регулациите Лондон трябва да претегли плюсовете и минусите на различията

Река Темза преля и наводни имение на Джордж Клуни заради бурята „Денис“

Джип се преобърна след сблъсък в паднала скала на пътя Асеновград – Смолян

„Зелените“ яхват протест срещу ЧСИ

Болница в София похарчила четвърт милион за фиктивен курс по английски за санитари

Джендър баланс на Берлинале 2020

Жълт код за силен вятър в цялата страна утре

Четирима с положителна проба за коронавирус в Англия след евакуацията от круизния кораб „Даймънд принсес“

Тръмп готов да подпише лично споразумението за мир с талибаните

Раздаваха диаманти на ревю на Поля Кинова “Палома фешън” отпразнува 15 години

Родни плагиати развиха пиесата на „Ел Периодико“

Има заподозрени за съблечено в автобус момче

Санират блокове и къщи по нови схеми

Павлова за винетките: Да не се сравняваме с Румъния, те имат само една магистрала

Винаги можем да спорим какво е справедливо, но от 2004 година в България е въведена винетната система и тогава отпада пътният данък. Така коментира в предаването „Тази сутрин” по БиТиВи увеличаването на цените на винетките министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова.

Таксата за годишен стикер се повишава от 67 лв. на 97 лв., на месечната – от 25 лв. на 30 лв., а на дневната – от 10 на 15 лв.

За автобусите, отговарящи на стандарта Евро 1 и 2, годишната винетка се вдига до 1050 лева, а за тежкотоварните камиони над 12 тона, винетките според екологичния стандарт стават съответно 1743 и 1340 лева. който руши повече, ще плаща повече и постепенно ще се въведе тол такса за тировете и те ще плащат на изминато разстояние, обясни министърът на регионалното развитие. Предстои обществена поръчка за новата система, както и за въвеждане на електронни винетки.

Мотивът е, че са нужни средства за строителство на нови пътища и ремонт на съществуващите, както и фактът, че цената на винетките е замразена от 2008 година, а оттогава минималната заплата се е увеличила над 60%.

Относно сравнението с други държави – цена на винетка, дължина на магистралите и средна работна заплата – Павлова призова да не се сравняваме с Румъния, защото те имали само една магистрала, а на места там пътищата били по-лоши от нашите.

Министърът на регионалното развитие уточни, че именно ниските заплати у нас са били причина години наред да не се увеличава цената на винетката. Щеше да е по-лесно да има годишна актуализация от 5 лв., отколкото рязък скок.

Относно коментарите на шофьорите, че не може да се плаща по-висока цена за тези лоши пътища, Лиляна Павлова обяви, че спорът дали първо трябва да е плащането или ремонтът е като този за кокошката и яйцето.

Тя обеща правителството да се постарае максимално много в ремонта на третокласните пътища, които са в най-лошо състояние, но уточни, че те няма как да бъдат подновени още следващата година. Тя повтори и дори начерта на картата приоритетните отсечки от основните пътища, които ще бъдат изградени следващата година.

Павлова обяви, че държавата има готовност за зимата – 2000 почистващи машини ще бъдат разположени на 2500 опорни пункта. „Бих казала, че имаме готовност, но нека всеки един от нас да е мобилизиран – да има зимни гуми и да караме през зимата със съобразена скорост“, призова министърът.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.