На 19 декември 2018 да почерпят

Световната банка одобрила кредитни гаранции от 750 млн. долара за Украйна

Белгийският премиер подаде оставка

Българските полярници пристигнаха на Антарктида

Централна роля в света иска Китай Никой не може да ни диктува какво да правим, отсече Си Цзинпин

Ники Хейли загатна какъв ще е американският план за мир в Близкия изток

Американски съдия разкритикува бившия съветник на Тръмп Майкъл Флин

ЕС призова Сърбия към конструктивен диалог с Косово

Евтина земя дават на млади фермери Целта е стопаните под 40 години да останат на село

Премиера на филм за дядо Добри в НДК

Христо Стоичков към фенове: Трудете се и не се предавайте! Стотици варненци извиха опашка за автограф от Камата

Чуждите инвестиции намаляха с 21% Задгранични компании продават бизнеса си в България

Искат Ценко Чоков обратно в ареста (обзор) Имал разрешение да отиде на зъболекар

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 19 декември 2018

Посланиците от ЕС поздравиха Лиляна Павлова за отличната работа в Триото Естония – България – Австрия

Членовете на образователната комисия и на комисията по младежта и спорта се срещнаха с Тибор Наврачич

Членовете на Комисията по образованието и науката и на Комисията по въпросите на децата, младежта и спорта се срещнаха с европейския комисар за образование, младеж, култура и спорт Тибор Наврачич.

Председателят на Комисията по образованието и науката Милена Дамянова запозна еврокомисаря с приоритетите в тази сфера. Тя го информира, че една от препоръките на мониторинговия доклад на Европейската комисия вече е изпълнена – през септември 43-ото Народно събрание прие Закона за предучилищно и училищно възпитание, с който се въвеждат редица реформи и който ще повиши качеството на обучението.

„Сега предстои тежката задача на Министерството на образованието и науката да разработи подзаконовите актове, за да може от следващата учебна година да се изпълнява в училищата в България. Много важно е как екипът на министерството заедно с учителите и всички заинтересовани ще развие ключовите компетентности в учебните програми, така че младите хора в България да завършват училище с уменията, които изискват бизнесът и пазарът на труда“, подчерта Милена Дамянова.

Председателят на Комисията по образованието информира още, че образованието е един от приоритетите на правителството и това е отразено в държавния бюджет за следващата година. Предстоят промени и в Закона за висшето образование, които ще имат за цел по-голямо сближаване на бизнеса и образованието, посочи тя.

Тибор Наврачич изрази мнение, че проблемите на образованието са пряко свързани с европейската интеграция, а младежката безработица е едно от най-големите предизвикателства в Европейския съюз. По думите му днес образователните системи са изправени и пред друг сериозен проблем – да осигурят социална интеграция за мигрантите.

„Ако направим така, че младите хора да са по-пригодни към пазара на труда и към изискванията на бизнеса, това ще означава, че сме постигнали по-високо ниво на социална кохезия и ще имаме по-голяма сигурност в Европейската общност”, заяви комисар Тибор Наврачич.

Народните представители поставиха въпросите за съживяване на модела на мултикултурализъм, за ромската интеграция, за преструктуриране на европейски фондове в сферата на образованието и за уеднаквяване на дипломите.

Председателят на Комисията по въпросите на децата, младежта и спорта проф. Борислав Борисов препоръча програмата „Еразъм+” да бъде прецизирана, за да е по-ефективна. ”Без образование няма социална интеграция, защото неграмотността води до професионална маргинализация”, заяви проф. Борислав Борисов. Той препоръча на Европейската комисия да предяви изисквания и към бизнеса относно адаптацията на студентите, за да се подобри комуникацията между бизнеса и висшето образование.
Комисар Тибор Наврачич информира народните представители, че в момента Европейската комисия работи по преструктурирането на част от проектите по програмата „Еразъм+”, така че да се подпомогне интеграцията на мигрантите и да се намали младежката безработица.

„Ключът е в приобщаващото образование като философия, защото то обхваща всички деца – не само тези от ромски произход и от мигрантските общности, а и тези, които не посещават училище. Досега приобщавахме детето към системата, а сега трябва системата да се приобщи към детето”, обобщи Милена Дамянова.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.