Двама са под наблюдение за симптоми на коронавирус във Велико Търново

„Ковид-19“ най-опасен за възрастни и болни Изводите са от мащабно проучване на над 44 000 случая

Евродепутатът Ангел Джамбазки, пред “Труд”: „Да, България“ са в съюз с крайнолеви срещу България

Ретроградният Меркурий вади недостатъците на политиците

Купуваш винетка, за да отидеш на работа Шосетата до Банкя, Бистрица, Панчарево и Железница са с такса

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 19 февруари 2020

Засякоха контейнер с радиоактивен товар във Варна

Катастрофира кола на съдебната власт с Ветко и Маринела Арабаджиеви

Депутат напира за поста на Меркел Норберт Рьотген влиза в битката за лидер на ХДС

Отхвърлиха жалбата срещу строежа на детската болница

Красимир Ангарски: Не е правилно да забавяме пътя към чакалнята на еврозоната

Бюлетините като тото фишове – мисия невъзможна

Русия обсъжда доживотен имунитет за президенти Предложението е на работна група в Думата

Москва осъдена да плати 50 млрд. долара за ЮКОС Решението на Апелативния съд в Хага не е окончателно

Разкриват кабинет по репродуктивно здраве в Горна Оряховица В него ще консултират едни от най-добрите специалисти във Великотърновска област

10 гинат при тест на влак стрела във Франция

Няколко деца били на борда по време на изпитателния пробег

Излиза от релсите и пада в канал край Страсбург

Най-малко 10 души загинаха и 5-има се водят изчезнали при дерайлиране на френски високоскоростен влак по време на изпитания край Страсбург в събота привечер, което е първият фатален инцидент с такива машини от въвеждането им през 1981 г., предаде АФП.

На борда имаше и няколко деца, призна вчера говорител на френската държавна жп компания SNCF, но не успя да каже дали те са сред загиналите. Иначе 12 от пострадалите при инцидента до Еквершайм край Страсбург са в критично състояние. Следствието трябвало да установи колко точно хора са били във влака и дали сред тях имало пътници, които не бивало да са там. Тестът предвиждал на борда да бъдат само 49 техници.

По време на инцидента влакът пътувал със скорост 350 км/ч, като част от изпитването на следващо поколение композиции TGV, които трябва да влязат в експлоатация през 2016 г.

След дерайлирането челната част от композицията паднала в канал с ширина 40 метра под мост, а следващият вагон – на брега и във водата. Черен дим от мястото на катастрофата бил видян дори от предградия на Страсбург до германската граница. На мястото на катастрофата бяха пратени полицейски водолази, хеликоптери и десетки спасителни машини. Освен пострадали те се опитват да извадят и черната кутия с параметрите за движението на влака.

Издирването с участието на обучени кучета продължи през цялата нощ.

Според висш представител на район Елзас причината е високата скорост, но полицията заяви, че разследването ще установи дали това е така.

Досега най-тежкият жп инцидент във Франция през последните години бе дерайлирането на пътнически влак в предградие на Париж през юли 2013 г., когато загинаха 7 души.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.