Данъците в София остават същите и догодина

Очаквано данък сгради и такса смет в София няма да бъдат увеличавани и през 2016 г. За първи път от години обаче разходната част на бюджета на столицата ще бъде по-малка - 1,180 млрд. лв. През т.г. общината разполагаше с 1,498 млрд. лв., но все още не е ясно какво ще е изпълнението на инвестиционната програма.

Една от причините за орязаните разходите на Столичната община за 2016 г. е забавянето на еврофинансирането през новия програмен период. Догодина капиталовата програма е свита наполовина - от близо 700 на 366 млн. лв. Проектобюджетът е качен на сайта на Столичната община, а гражданите ще могат да изразят своите възражения на обществено обсъждане в понеделник.

Зам.-кметът по финансите на София Дончо Барбалов обясни вчера, че „програмата е по-скромна, тъй като в нея няма проекти, които не могат да бъдат изпълнени”. Един от основните проекти е третият лъч на метрото, за първия етап от строежа на който ще бъдат усвоени 180 млн. лв. от еврофондовете. За съоръжението за преработка на RDF гориво от завода за боклука в "Топлофикация-София" не се предвиждат много средства.

В същото време обаче се увеличават разходите за ремонт на улици и чистота. За запълване на дупки ще бъдат дадени 34,6 млн. лв., което е с близо 10 млн. лв. повече от т.г. Столичната община планира да инвестира в почистване 113,8 млн. лв., което е с 16 млн. лв. повече.

В бюджета за 2016 няма промяна в приходите, които общината сама планира да събере от данъци и такси - 582,8 млн. лв. Държавата се очаква да преведе на общината 333,5 млн. лв. за делегирани дейности, което е с близо 20 млн. лв. повече от парите за м.г. Те обаче ще отидат за увеличение на заплатите на учителите.

Зам.-кметът по транспорта на София Любомир Христов предлага промяна в наредбата за движението, с която таксите за паркиране стават „цени”. Целта е синхронизация с националното законодателство, а не промяна на размера. Така за час паркиране в „синя зона“ столичани ще продължават да плащат 2 лв., а в „зелена“ - 1 лев. Без промяна остават и цените за служебен абонамент, както и глобите, които шофьорите плащат при заскобяване и репатриране. Промените са възможни, тъй като преди няколко месеца парламентът прие паркирането да е търговска дейност т.е. от него да се печели и да се администрира от търговски дружества.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Новини