Продължава издирването на момчето, което изчезна в Дунав

На 20 юни 2019 да почерпят

Луис Енрике напусна националния отбор на Испания

САЩ въведоха санкции срещу руска финансова компания

Земетресение от 6,5 по Рихтер в Западна Папуа в Индонезия

Военни и индустриални обекти с американско присъствие са били атакувани в Ирак

„Американ Еърлайнс“ закупува 50 от най-новите модели пътнически самолет на „Еърбъс“

Борис Джонсън е начело и след третия кръг на изборите за приемник на Тереза Мей

Партиите излизат на пазара, НС няма идеи за контрол на покупките ДПС предложи дарения без лимит, ГЕРБ - безплатни партийни клубове

Два български ТИР-а катастрофираха в Румъния, шофьор е загинал Причина за инцидента е спукана гума на единия от камионите, съобщават от МВнР

Бой между деца в София прати 11-годишен в „Пирогов“

12 000 лева глоба за шум на открито (обзор) МВР поема контрола върху нарушителите на закона

Болниците стопили дълговете си с 30 млн. лв.

19-годишна българка е арестувана в Гърция за разпространение на детска порнография

Данъци и осигуровки за обезщетение след уволнение

Японската звезда

Това пътуване до Лисабон започва интересно по първи петли в едно бойно такси към летище София. Шофьорът на поовехтелия Hyundai Elantra е неочаквано приказлив и бодър за този сънлив час на денонощието и не спира да си хвали колата, докато натиска газта по празните столични булеварди и гордо поглежда как скоростомерът показва 120 км/ч. Без да го питам, той ми разказва колко е здрав и корав този корейски ветеран на 950 000 км с оригинален мотор, колко добре върви – и на метан и на бензин, как всеки друг автомобил щял да грохне на негово място и че докато се движи, няма да го смени. Сутрешният монолог на таксиджията потвърждава старата теза, че за всеки влак, пардон – за всяка кола, си има пътници.

Няколко часа по-късно и няколко хиляди километра на запад сядам в едно съвсем различно превозно средство като Infiniti Q30 и много бързо се убеждавам, че за него скоро ще се намерят много пътници. Infiniti е най-младата и най-бързо развиващата се премиум марка в автомобилния бизнес – тази година продажбите й се увеличават с 16%. По пазарни обеми Infiniti вече превъзхожда три пъти емблематичен и легендарен за автомобилостроенето бранд като Alfa Romeo, като сглобява не по-малко красиви и не по-малко бързи коли. След успеха на по-големите си модели сега японците за първи път слизат в компактния сегмент, където съществува голям потенциал за ръст на продажбите на луксозните автомобили. Новият Q30 стъпва на пътя с всички качества за бестселър – модерен и много специфичен външен вид, отлична техника и перфектна изработка, която наистина изпълва със смисъл понятието “премиум”.
Ако проследим генезиса на автомобила, ще видим, че неговото ДНК e твърде интересно, тъй като в съвременната индустрия стратегическите кооперации между големите концерни води до обмяна на гените между различни марки. Германците ще кажат, че Q30 е Mercedes, защото използва платформа и задвижващи системи от А-класата. Японците ще кажат, че Q30 е Nissan, а французите – че е Renault, защото Infiniti е луксозната марка на концерна Renault-Nissan. Истината е, че това не е нито Mercedes, нито Nissan, нито Renault, а един твърде индивидуален автомобил, който се сглобява в съвсем нов завод във Великобритания. С яркия и характерен стил на Infiniti по никакъв начин не може да бъде объркан с друга марка, а партньорството с реномирани производители осигурява най-добрите и най-подходящите технологии, някои от които са калибрирани от инженерите на Infiniti със специфични настройки само за Q30.
На компактни размери (дължина 4,43 м, широчина 1,81 м, височина 1,50 м) новият модел предлага удобно и луксозно настаняване на петима пътници и багажник с обем 368 л. Каросерията е с неконвенционална форма – по същество е хечбек, но наподобява динамичен кросоувър с предимството на по-високата позиция на водача и добрия обзор. Седалките са облечени с висококачествена кожа и са конструирани така, че да облекчават гърба и мускулатурата при пътуване. Показателен е фактът, че дори взискателните германски автожурналисти отбелязват, че в детайлите Q30 е по-добър от А-класата на Mercedes.
Иначе в купето цари атмосфера на спокойна и луксозна ложа за технократи, които имат на разположение най-модерните системи за развлечение и комуникация. Infiniti предлага автомобила в три линии за различни вкусове – базова, премиум и спортна, като всяка една се отличава по външния си вид, оборудването и представянето на пътя. Спортният модел например е по-нисък и с по-стегнато окачване и със специфични седалки с вградени подглавници, а премиум версията акцентира върху лукса и комфортното пътуване.
Бензиновите моторизации включват 1,6-литров двигател в две нива на мощност – 122 и 156 конски сили плюс върховото изпълнение с 2,0-литров турбоагрегат с 211 коня. Дизеловите варианти са 1,5-литров мотор със 109 коня и 2,2-литров със 170 коня. Малките двигатели задвижват предните колела, а по-големите се предлагат с двойно предаване и 7-степенен автоматик с двоен съединител. Дори скромният на пръв поглед 1,5-литров дизелов двигател с въртящ момент 260 Nm се представя учудващо убедително и хармонично със задвижването на тежащата не повече от 1,4 тона кола, ускорява до 100 км/ч за 12 секунди, развива 190 км/ч и харчи средно 3,9 л/100 км. По-мощните мотори осигуряват още повече динамика и бързина, а върховият турбодвигател с 211 коня превръща Q30 в господар на пътя. Да бъде звезда е заложено в гените на този модел.

ЩИТ ОТ СИСТЕМИ ПРЕДПАЗВА ПЪТНИЦИТЕ

Infiniti Q30 е оборудван с най-модерните системи и технологии за безопасност, обединени в понятието Safety Shield (щит за сигурност). Сред тях са асистенти за автоматично паркиране с наблюдение на околната зона и разпознаване на движещи се обекти, 36-градусов обзор от камери, асистенти за мъртвата зона и за предупреждение от сблъсък, функция за автоматично спиране, интелигентен круиз контрол, автоматично управление на дългите светлини и много други. За по-голям звуков комфорт аудиосистемата неутрализира външни шумове с целенасочени излъчвания на звукови вълни от тонколоните.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.