На 17 юли 2019 да почерпят

ЦСКА прескочи “Титоград”, чака “Осиек”

Украйна арестува хакер, издирван с години от САЩ

Разследват измами с техника за 45 000 евро и 28 800 литра спирт Фирма от Долна Оряховица изпищяла при сделка с трактор от Полша, Захарни заводи попаднали в капан за износ в Италия

74 българи емигрират в Германия дневно Населението й надхвърли 83 млн. души

Ангела Меркел и други европейски лидери поздравиха новия шеф на ЕК Силвио Берлускони пръв стисна ръката на Урсула фон дер Лайен

Рекордьор по смъртност в ЕС остава България Страната ни е на първо място с 1602 починали на 100 000 жители

Урсула фон дер Лайен е новият председател на Европейската комисия

Хакерът отмъщавал за свалянето на Тодор Живков Електронна услуга за връщане на ДДС позволила неправомерния достъп в сървъра

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 17 юли 2019

Санкция до 20 млн. евро грози НАП заради изтеклите лични данни на милиони българи

Арест за 6-ма шефове от фонд „Земеделие” (обзор) Държавните чиновници заподозрени като помагачи на алкохолния бос Миню Стайков

До 30% отстъпка от тол таксата за тирове (обзор) Тестват новата система при максимална цена от 12 ст. за километър

Военно положение заради чумата по свинете България губи стотици милиони лева, ако заразата стигне индустриалните ферми

Гледайте НА ЖИВО гласуването за председател на Eвропейската комисия (ВИДЕО)

Премиерът притеснен за ремонта на МиГ-29

Премиерът Бойко Борисов е притеснен за изпълнението на договора за ремонт на двигателите на българските изтребители МиГ-29 в Полша. От стенограмата на последното заседание на МС в петък се вижда, че Борисов е разпоредил на зам.-министъра на отбраната Димитър Кюмюрджиев да провери много внимателно всички опасения на опозицията, че ремонтът не може да се случи.

Това става минути след като Народното събрание ратифицира договора с Полша за възстановяване на летателната годност на шест двигателя за 6 138 000 млн. евро. „Прие се от Народното събрание днес (27 ноември, б.р.), и то с голямо мнозинство, но помоли министъра – от опозицията няколко неща изтъкнаха като аргументи, много внимателно да се разгледат, да се проверят и да се защитят”, нарежда Борисов на зам. военния министър Димитър Кюмюрджиев. „Господин премиер, разбрах вашата задача. Ще подготвим по всяка една от точките на изказванията на народните представители в парламентарната зала относно договора конкретни отговори и ще ги разпространим на обществеността”, отвръща заместникът на Николай Ненчев.

Едно от най-сериозните притеснения идва от факта, че не е ясно откъде Полша ще вземе резервни части, за да ремонтира двигателите ни. От руската компания РСК МиГ многократно алармираха, че няма да доставят части на Полша, тъй като тя няма право да ремонтира български изтребители. Изключителните лицензионни права държи руската самолетостроителница. Другото опасение е, че Русия може да ни съди, ако договорът бъде изпълнен.

Изтребителите МиГ-29 не могат да бъдат ремонтирани и в бившия завод ТЕРЕМ „Георги Бенковски“-Пловдив, тъй като той също няма лиценз. Освен това заводът, който бе приватизиран и сега носи името „Авионамс“, е собственост на офшорна фирма и няма право да участва в обществени поръчки. Мажоритарен собственик на „Авионамс“ АД е дружество „Хедж инвестмънт България“ АД. Неин мажоритарен собственик пък е EFV International Financial ventures LTD, регистрирана на Британските Вирджински острови. В това дружество собственост има скандалният банкер Цветан Василев чрез фалиралата КТБ.

––-

В авиобаза „Крумово“ в понеделник долетя ремонтираният в ТЕРЕМ „Летец“ хеликоптер Ми-24. Това е единственият ни боен хеликоптер, който е изправен в момента. Снимка Авиобаза „Крумово“

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.